Suomen verotus on ihan kohtuutonta (veroja meni 7k€ )
On tää verotus ihan mahdotonta. Tuli bonukset, olin tehny ylitöitä ihan sikana ja lisäksi matkustanut. Muutin vielä viimehetkellä verokorttini ns. Kiinteälle prosentille jossa on vuotuinen raja. Rahapalkka oli 16190€, Käteen jäi 9600€. Olin ajatellut et vähintään 12k€ jäis ja saisin teetettyä keittiörempan. Nyt hankin "ikea keittiön", otan lainaa tai odotan lomarahoja. Veroprossa kortin mukaan on 31.5, mutta tuohon päälle näköjään paukahtaa 10% Lellejä, t-vakuutusmaksuja yms... Turha alkaa kommentoimaan palkan "suuruudesta" olen sen ansainnut! Tuo vero tässä kismittää.....en käytä tuolla summalla valtion palveluja edes vuodessa saati sitten kuukaudessa.
Ps. Kommunistit ja muut sosiaalipummit, jotka näillä maksamillani veroilla elävät, älkööt vaivautuko nillittämään että eivät saa tuota summaa vuodessa. Menkää töihin, kouluttautukaa, olkaa ahkeria ja ALKAKAA TEKIN MAKSAMAAN VEROJA ETTEI MUIDEN TARTTE TEITÄ ELÄTTÄÄ.
Kommentit (55)
Nyt Kismittää ja PALJON ENEMMÄN kirjoitti:
No p....le otti pattiin niin että revin koko palkkakuitin. En kattonut millä nimikkeellä niitä poistoja oli tehty. Miinus rivejä vaan nyt oli ton pikkusta vajaan 7k€:n edestä. Ja tuskimpa se eläkemaksu paukahti mun eläkkeeseen tuommoisenaan. Eiköhän siitäkin 90% menny ihan johonkin muuhun.
...ja ihan Suomessa olen kouluni käynyt, mutta olen tehnyt töitä 15v saakka ja parhaillaan kahtakin työtä ja samalla käynyt lukiota. Ahkeroin, teen töitä iltaisin, opiskelen alaani omalla ajallani, en nillitä jos joutuu jäämään tunnin pidempään jotta saa hommat tehtyä.
Nyt sitten nätisti pyydät palkanlaskennasta, voisitko saada palkkalaskelmasta kopion. Jokaisen palkansaajan velvollisuus on tarkistaa palkkalaskelmansa, niissä kun voi olla virheitä. Virheitä sattuu, joskus sen tekee ihminen, joskus ohjelmassa on virhe, mutta itse ne pitää tarkistaa.
Olet vain onnekas. Minäkin ajattelin ennen, että mihin tahansa on mahdollisuus, kun vain yrittää älyttömästi ja tekee älyttömästi hommia. Ei ole. Onnekkuudella on myös suuri merkitys.
No p....le otti pattiin niin että revin koko palkkakuitin. En kattonut millä nimikkeellä niitä poistoja oli tehty. Miinus rivejä vaan nyt oli ton pikkusta vajaan 7k€:n edestä. Ja tuskimpa se eläkemaksu paukahti mun eläkkeeseen tuommoisenaan. Eiköhän siitäkin 90% menny ihan johonkin muuhun.
...ja ihan Suomessa olen kouluni käynyt, mutta olen tehnyt töitä 15v saakka ja parhaillaan kahtakin työtä ja samalla käynyt lukiota. Ahkeroin, teen töitä iltaisin, opiskelen alaani omalla ajallani, en nillitä jos joutuu jäämään tunnin pidempään jotta saa hommat tehtyä.
Alkaa varmaan pikkuhiljaa kiinnostamaan pimeät työt. Täällä saman kokenut, mut nyt nautin palkan puhtaana käteen ja siirrän itse rahaa säästöön eläkepäiviä varten :)
Olet ollut 24-vuotiaaksi asti valtiolle pelkkä menoerä.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/12/18/katso-mita-maksat-yhteiskunnal…
Niin...
Vierailija kirjoitti:
hyviä nämä ihmiset, jotka avautuu muille näistä maksamistaan veroista ja siitä kuinka kovia he on tekemään töitä.
fakta on se, että suomessa on vaan x määrä työpaikkoja... jotkut saa tehdä ja jotkut ei.
Töistä maksetaan veroa.
kaikille halukkaille ei ole töitä.
jep se on juuri näin.
Näihin ihmisiin törmää jatkuvasti jotka korostaa omaa työmääräänsä ja omaa "arvoaan".
Mitä tulee näihin verohommiin, niin jos nyt maksaa veroja... voi olla 5 vuoden päästä se joka tarvii niitä verorahoja. Elämä on arvaamaton.
Anna puolet töistäsi jollekin toiselle, niin ei tarvitse myöskään valittaa että elätät muita. Tai sitten voit muuttaa maahan jossa sairaanhoito, koulutus jne maksetaan kaikki itse ja katsot sitten vieläkö naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan UKsta koska kaikki hieman halvempaa niin tyontekija voi 4kk saastaa 4000 jonka tarvitsee firman palkkaamiseen kuukaudeksi
Suomessa voi saastaa 500/kk eli 8 kuukautta menee moisen saastamiseenUKssa raha kiertaa 2x nopeammin jolloin ALV kertyma on 2x suomeen verrattuna
(Natsi Saksan talous oppeja)
No muuta Britteihin sitten ihmeessä!
15 vuotiaaksi mennessä sä olet maksanut tälle yhteiskunnalle: neuvola ja synnystysairaalan kulut, lapsilisät, päivähoito(?), peruskoulun, terveydenhuollon kaikki palvelut, kirjastot, tiet, urheilukentät, julkisen liikenteen palvelut, ja sen turvallisuuden, mitä hyvinvointiyhteiskunta tuo tullessaan. Muutamassakin muussa maassa 5v kaivelee jäteläjiä saadakseen itselleen edes ruokaa päivittäin. Kaikki muu onkin sit jo utopiaa heille. Yritän ymmärtää, että nyt just varmaan kismittää, mutta aina olisi hyvä yrittää muistaa se, että käytännössä kaiken mitä sulla on, sä oot saanut ilmaiseksi, meidän yhteisillä verovaroilla. Itse maksan tuon saman prosentin mukaan veroja joka kuukausi, mutta mulla on kolme lasta peruskoulussa ja jonain päivänä korkeakoulussa, eikä tarvitse miettiä mistä siihen rahat revitään. Toisin kun sukulaismies jenkeissä, joka joutui toteamaan, että ei pysty korkeakouluttamaan kaikkia viittä lastaan palkallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kismittää ja PALJON kirjoitti:
On tää verotus ihan mahdotonta. Tuli bonukset, olin tehny ylitöitä ihan sikana ja lisäksi matkustanut. Muutin vielä viimehetkellä verokorttini ns. Kiinteälle prosentille jossa on vuotuinen raja. Rahapalkka oli 16190€, Käteen jäi 9600€. Olin ajatellut et vähintään 12k€ jäis ja saisin teetettyä keittiörempan. Nyt hankin "ikea keittiön", otan lainaa tai odotan lomarahoja. Veroprossa kortin mukaan on 31.5, mutta tuohon päälle näköjään paukahtaa 10% Lellejä, t-vakuutusmaksuja yms... Turha alkaa kommentoimaan palkan "suuruudesta" olen sen ansainnut! Tuo vero tässä kismittää.....en käytä tuolla summalla valtion palveluja edes vuodessa saati sitten kuukaudessa.
Ps. Kommunistit ja muut sosiaalipummit, jotka näillä maksamillani veroilla elävät, älkööt vaivautuko nillittämään että eivät saa tuota summaa vuodessa. Menkää töihin, kouluttautukaa, olkaa ahkeria ja ALKAKAA TEKIN MAKSAMAAN VEROJA ETTEI MUIDEN TARTTE TEITÄ ELÄTTÄÄ.
Et aja autolla yleisillä teillä? Et kävele kävelyteillä? Saatika valaistuilla sellaisilla?
Mitä enemmän ihmisellä on rahaa käytössä, sitä paremmin pystyy esim. tieverkostoa hyödytämään.
En ole tietoinen että köyhät ajavan autolla vaikka lappiin kesällä tai hiihtolomalla rukalle.
Yleisiä teitä he silti käyttävät.
Ps. minä elin lapsuuteni pienituloisessa perheessä ja joka vuosi teimme autolla reissun Lappiin. Katsos, tähän säästettiin koko vuosi.
Ja siksi Suomi on hyvinvointiyhteiskunta (toistaiseksi). Siksi meillä ei ole esim. Brasilian tavoin rikkaitten alueita ja hökkelikyliä, ja rikkaidenkaan ei tarvitse pelätä henkensä puolesta ryöstöiskuja. Et taida edes tietää, mitä todellinen pelko on. Hyvinvointiyhteiskunnassa sinun ei tarvitsekaan tietää.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa varmaan pikkuhiljaa kiinnostamaan pimeät työt. Täällä saman kokenut, mut nyt nautin palkan puhtaana käteen ja siirrän itse rahaa säästöön eläkepäiviä varten :)
Talousrikollisen palkka on vankila.
Vierailija kirjoitti:
hyviä nämä ihmiset, jotka avautuu muille näistä maksamistaan veroista ja siitä kuinka kovia he on tekemään töitä.
fakta on se, että suomessa on vaan x määrä työpaikkoja... jotkut saa tehdä ja jotkut ei.
Töistä maksetaan veroa.
kaikille halukkaille ei ole töitä.
Trollit/i-d-i-o-o-t-i-t ei ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan UKsta koska kaikki hieman halvempaa niin tyontekija voi 4kk saastaa 4000 jonka tarvitsee firman palkkaamiseen kuukaudeksi
Suomessa voi saastaa 500/kk eli 8 kuukautta menee moisen saastamiseenUKssa raha kiertaa 2x nopeammin jolloin ALV kertyma on 2x suomeen verrattuna
(Natsi Saksan talous oppeja)
No muuta Britteihin sitten ihmeessä!
Asun jo. Hei hei Suomi.
Mietin koska te olatte ampumaan poliittisia broilereitanne. Olette melkoista orja kansaa
Mitens maistuu Kensington?
Ei töitä saa pelkällä kouluttautumisella.
Olen käynyt ammattikoulun, amk:n ja yliopiston, enkä ole saanut töitä.
Uuteen koulun olen aina hakenut siksi, koska edellisen avulla ei ole töitä saanut. Paperitkin on olleet hyviä, vaan ei papereilla saa töitä.
Töitä saa kokemuksella ja suhteilla, eikä kokemusta saa oikein ilman suhteita ainakaan täällä päin vaikka olen asunut kolmessa eri kaupungissa.
Eli mitenkä pitäisi vaan mennä töihin, jos ei pääse edes haastatteluihin perustason hommiinkaan, kun puuttuu kokemus?
Todellakin resurssien tuhlausta kun on paljon väliinputoajia joilla on vaikka mikä koulutus, mutta sitten pöljät palkkaa mielummin tuttujaan ja sukulaisiaan, kun eihän tuntematonta ja varsinkin kokematonta voi palkata.
Eli kokemattomuudesta ei noin vaan ponnistella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et aja autolla yleisillä teillä? Et kävele kävelyteillä? Saatika valaistuilla sellaisilla?
Mitä enemmän ihmisellä on rahaa käytössä, sitä paremmin pystyy esim. tieverkostoa hyödytämään.
En ole tietoinen että köyhät ajavan autolla vaikka lappiin kesällä tai hiihtolomalla rukalle.
Yleisiä teitä he silti käyttävät.
Ps. minä elin lapsuuteni pienituloisessa perheessä ja joka vuosi teimme autolla reissun Lappiin. Katsos, tähän säästettiin koko vuosi.
Niin ja suuremman verotuksen omaava tekee vähintään kaksi vastaavaa reissua.
Miten muka pystyttäisiin luotettavasti laskemaan kaikkien tienkäyttö?
Se jolla on varaa ostaa polttoainetta ja pitää auto ajokunnossa, myös käyttää sitä.
Nämä jotka rakastavat veroja, eivät tajua, että verotuksen kohtuullistaminen (ei poistaminen siis), jättäisi palkansaajille enemmän rahaa käytettäväksi esimerkiksi palveluihin -> työllisyys paranisi.
Ei se ole mikään automaatti, että mitä enemmän kerätään veroja, sitä paremmin valtio voi. Ihan sama kuin ei ole valtion kannalta parasta maksaa mahdollisimman pieniä tukia tai palkkoja. Kaikki raha mikä on kierrossa, valuu aina takaisin tavalla tai toisella ja siksi ostovoiman kasvu olisi erittäin suotavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä vissiin oot kouluttautunut jossain muualla kuin Suomessa? Ja toi TYEL (sitä kait tuolla lellillä tarkoitit?), on sun oma eläkkeesi.
Hänellä ei ilmeisesti ole lapsiakaan, jotka olisivat päivähoidossa ja myöhemmin peruskoulussa sekä jatko-opinnoissa. Ja vaikka hänelle joskus lapsia siunaantuisi, eivät he käyttäisi kyseisiä palveluja, jotka VERORAHOILLA kustannetaan.
Ai helkkari, eikö muissa maissa maksetakkaan noita verorahoilla? Ja silti niissä on matalammat verot eikä kateusveroja...
Se että lähes 50% tai jopa yli palkasta viedään veroina, ei ole mistään kohtuullista.
Noin 30% olisi vielä kohtuullisen rajoissa. Pienituloisilla vähemmän.
[/quote] Alkaa varmaan pikkuhiljaa kiinnostamaan pimeät työt. Täällä saman kokenut, mut nyt nautin palkan puhtaana käteen ja siirrän itse rahaa säästöön eläkepäiviä varten :)[/quote]
Olis pitänyt tehdä tuo jo kauan sitten.....olis hyvin sijoitettuna nuo verorahat kasvaneet sellaiseksi potiksi, ettei tartteis enää palkkakuitteja lueskella. Nyt sitten vois muuttaa tänne lonnimaan muiden maksamilla veroilla. Kyllä jossain pitäis tulla katto vastaan / helpotus verotukseen. Esim. Kun olet maksanut keskimääräisen kansalaisen kulut (koulutuksen, lääkärikulut yms...mitä tuossa hs:n linkissä nyt oli) niin prossa tippuis. En usko että esim Ollila tai koko hänen sukhnsa yhteensä tulee käyttämään kuin murto osan hänen maksamistaan veroista.