Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä - mitä helppoa ja hyvää kokata 22 hengelle?

Vierailija
14.03.2018 |

Tossa ylhäällä se kysymys jo tulikin. Mun pitää tehdä ruokaa 22 hengelle. Pääruoka ja jälkiruoka.
2 on kasvissyöjiä ja yks ei syö mitään maitopohjaisia/kermapohjaisia kastikkeita.
Ideana oli tehdä lasagnea ja salaatti + joku mousse jälkkäriksi.
Mietin vaan onko liian työlästä toi Lasagne - sitähän pitää tehdä ihan hirveesti.
Olisin tosi kiitollinen kaikista ideoista!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasagnette on helpomoi kuin lasagne ja yhtä maukas. Kiusaukset myös helppoja ja saa erilaisia variaatioita. Alkuruuaksi myös keitto helppo isolle porukalle.

Vierailija
2/10 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että helpointa olisi tarjota osista koostuva annos, jossa olisi kylmiä että kuumia elementtejä. Ehdottaisin uuniperunoita, vaikka se onkin tylsää. Jos sulla on normaali kotikeittiö, ongelmaksi muodostuu  rajalliset keittovälineet. Valmistamalla kylmät täytteet etukäteen säästät aikaa ja vaivaa. Tarjolle sitten vielä jotain salaattia.

Moussen valmistamisesta on sanottava, että valmistin kerran kotikeittiössäni suklaamoussea 50:lle sukujuhliin. En välttämättä ryhtyisi enää. Mousse ei säily ilmavana kovin kauan + vaatii kylmäsäilytystä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiruuaksi isolle porukalle näppäriä on mm. marjapiirakat, täytekakku, kääretorttu, kiisselit ja hedelmäsalaatit.

Vierailija
4/10 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääruoaksi käy hyvin lihakeitto, sieltä se vege poimii itselleen rehut ja potut.

Vierailija
5/10 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että helpointa olisi tarjota osista koostuva annos, jossa olisi kylmiä että kuumia elementtejä. Ehdottaisin uuniperunoita, vaikka se onkin tylsää. Jos sulla on normaali kotikeittiö, ongelmaksi muodostuu  rajalliset keittovälineet. Valmistamalla kylmät täytteet etukäteen säästät aikaa ja vaivaa. Tarjolle sitten vielä jotain salaattia.

Moussen valmistamisesta on sanottava, että valmistin kerran kotikeittiössäni suklaamoussea 50:lle sukujuhliin. En välttämättä ryhtyisi enää. Mousse ei säily ilmavana kovin kauan + vaatii kylmäsäilytystä. 

Ja kylmäsäilytystilat. Toi uuniperuna on loistava ehdotus, siihen tykö sitten vaan erilaisia täytteitä, kasvis, kala ja lihavaihtoehtoja. Ihan vihersalaatti viereen. Jälkkäriksi mä laittaisin hedelmiä ja erilaisia juustoja ja jotain suklaaborwnie-tyyppistä (vähän niin kuin mokkapala, tulee paljon kerralla).

Vierailija
6/10 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon perusteella tuli heti mieleen kermainen lohikeitto ja karjalanpiirakat munavoilla. Jälkiruuaksi joku mustikkapiirakka ja jäätelö. Ei ole mielestäni suuri vaiva tehdä pieni keitto sivuun erikoisruokavalioita varten. Valitse semmoiset ruuat mitkä voi tehdä etukäteen ja säilyttää esim. parvekkeella.

Vierailija
7/10 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 jatkaa vielä. En lähtisi tuohon lasagne linjalle. Et saa lämmitettyä niin isoa settiä samaan aikaan ja ruuan määrä on vaikea arvioida koska oletettavasti et tee lautasannoksia vaan jokainen saa ottaa itse?

Vierailija
8/10 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein nyhtöpossua ja siitä tein sellaisia  vähän niinkuin hamppareita. Iso kasa possua itse tehtyjen sämpylöiden väliin ja lisäkkeitä jokainen sai valita itse. Kasvissyöjälle joku muut täyte.

Isolle vadille juustosiivuja ja tomaattisiivuja ja sipulia ja salaatin lehtiä ja kuppeihin kastikkeita.

Vierailija
9/10 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei sulla ole kokemusta parinkymmenen hengen ruokkimisesta, niin tee keittoa ja leipää. Kasvissyöjät erikseen.

Ja kysäise paikkakunnan martoilta / palokuntanaisilta / naapurin lestadiolaisperheeltä vähän isompaa kattilaa lainaan.

Vierailija
10/10 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on itselle ihan normi määrä kun kutsun vieraita lapsen synttäreille. Ruokana usein kanafileitä uunissa/uunilohi, kasvisekoitus uunissa ja perunamuusia. Vihreä salaatti Plus feta sipuli ja siemen. Jälkkäriks joku piirakka jäätelöllä. Leipänä saaristolaisleipää tuorejuustoa/voilla tms.

Tai juurikin lohikeitto. Kasvis vaihtoehtoon sit tofua tms, netistä löytyy Kyl hyviä ohjeita. Kanan kalan lihan tilalle esim jätkistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi