Pienen budjetin hyvät tarjoilut illanistujaisiin?
Kaipaan ideoita. Kavereita tulossa kylään ja oon hieman eri budjetilla kuin he, koska olen juuri jäänyt pois töistä aikuisopiskelijaksi. Mitä hauskaa voisi tarjota menemättä konkurssiin? Haluaisin kuitenkin tarjota jotain muuta kuin sipsejä. Kaikki tuovat onneksi omat juomansa, jos haluavat juoda alkoholia.
Kommentit (22)
Kaikki vihreä on tähän vuodenaikaan kallista, joten jättäisin kaikki vihersalaatit, kurkut tomaatit jne pois.
Kananuijia minäkin ehdotan, taitavat maksaa n. 2€/kilo. Lisukkeeksi coleslaw itsetehtynä, halpaa kuin mikä, eikä tarvitse tehdä niin ällörasvaista mitä valmiit yleensä ovat. Valkokaalia+punakaalia+porkkanaa ja soosi. Hiilariksi kotitekoisia lohkoperunoita, peruna on halpaa.
Sitten voi itse leipoa vielä leipää, vaikka focacciaa. Siihen uppoaa tosin vähän öljyä ja ehkä oliivejakin se kaipaa, mutta normisämpylätkin käy hyvin jos focaccia ei mahdu budjettiin.
Jos haluaa jälkköriä niin vaikka omenacrumble, eli omenaa, kauraa, sokeria ja voita.
Pitäisi aika halvaksi tulla!
Couscous-salaatti on musta tyylikäs ja halpa: yhdellä yrtillä, sitruunalla ja fetalla menee jo. Sit voitaikinasta kieritellyt tikut ja jos oikein leveilee, niin juustorouhetta päälle. Ja ite tehdyt sämpylät. Vois vielä lisätä vihersalaatin, mut ei tarvii :)