Onko paha jos juo n. 10 olutta joka viikonloppu?
Kolmos olutta siis ja tölkit 3dl kokoisia..
Ja jos juo n. 10 olutta viikosss ja juominen jakautuu perjantaille ja lauantaille?
Kommentit (19)
Kuulostaa tosi vähältä. Mä juon joka viikonloppu 2 isoa pulloa viiniä joka on sentään vanhvempaa kuin olut.
T. N34
Ihan ok, jos olet mies. Naiselle vähän liikaa.
No sinkkumiehelle ei paha mutta minä en katsoisi oman mieheni juomista, koska jos juo molempina päivinä 5 tölkkiä niin ei siinä ajokunnossa enää olla. Haluan vapaa-ajaltani jotain muutakin kun katsoa viikonloppuisin sössöttävää miestä.
Alkoholi on syöpävaarallinen aine, eikä turvallisen käytön rajaa ole olemassa. On tuo siis omasta mielestäni aivan liikaa, enkä itsekään ole mikään absolutisti.
Liian vähän saunakaljoiksi, jos olis jotain erikoisvahvaa olutta, vois nippanappa riittää.
On. Sillä on selviä vaikutuksia terveyteesi. Eläisit pidempään ja terveempänä jos et olisi juonut.
on toi 10 pulloa olutta kuitenkin noin 40 pulloa kuukaudessa.
kyllä se kasvoissa ja kropassa näkyy.
En pidä ongelmallisena vielä tuota määrää. Toki se sun keholle hallaa tekee, mutta aika hitaasti.
Mary83 kirjoitti:
No sinkkumiehelle ei paha mutta minä en katsoisi oman mieheni juomista, koska jos juo molempina päivinä 5 tölkkiä niin ei siinä ajokunnossa enää olla. Haluan vapaa-ajaltani jotain muutakin kun katsoa viikonloppuisin sössöttävää miestä.
Naisetko ei sitten juo olutta?
Vierailija kirjoitti:
En pidä ongelmallisena vielä tuota määrää. Toki se sun keholle hallaa tekee, mutta aika hitaasti.
Näkyy ulospäin jo alle kolmikymppisellä, ei todellakaan ole niin hidasta ettei sitä tarvitsisi ajatella jo ennen kuin juo yhtään mitään.
10 tölkkiä viikonlopussa ei ole paha, mutta 10 tölkkiä joka viikonloppu alkaa jo olla
Jos mies niin ei. Jos nainen niin sitten on jo liikaa... Sanoisin, että naiselle olis ok joku 6-8 olutta/lonkeroa/siideriä per viikko.. miehelle joku kaksinkertainen määrä eli 12-16 olutta per viikko... Mitään terveysoppaita sen kummemmin lukematta mutta meillä on miehen kanssa tämmöset annostukset ollu että näissä pyritään pysymään.. Ihan terveitä ollaan :)
Ei se terveyden kannalta ole välttämättä kovin paha, mutta sitä voi aina miettiä olisiko viikonloppu parempi jos ei olisi tullut juotua. Itsellä se viisikin annosta aiheuttaa sen että seuraava päivä on toipumista.
Vierailija kirjoitti:
on toi 10 pulloa olutta kuitenkin noin 40 pulloa kuukaudessa.
kyllä se kasvoissa ja kropassa näkyy.
No ei tasan näy tuollaiset määrät janokeppanaa missään, ihan riippuu muista elintavoista. Esim. liikunta, ravinto. Ihme käsityksiä ihmisillä jostain keskioluesta. Ei se nyt mitään heroiinia ole!
Itse en juo lainkaan viikonloppuisin, mutta arkisin kiskaisen unilääkkeeksi 10 olutta lähes joka päivä. Rentouttaa kun saa pikkuhönössä olla ja unikin tulee aikaisin ja äkkiä. Suosittelen kaikille. Eli ei huolta sinulla :)
Ei kovin paha. Vähän paha.