Ulosotossa puoli miljoonaa ihmistä!
Huomasitteko uutisissa, ulosotossa on 501000 ihmistä! Ihan käsittämätön määrä Suomen väkiluvulla. Kun otetaan alaikäiset pois niin enemmän kuin joka kymmenes on ulosotossa.
Ilmeisesti otetaan lainaa lainan päälle, vaikka ei pystytä maksamaan entisiäkään. Ymmärrän äkillisen sairastumisen ja työttömyyden aiheuttamat vaikeudet, mutta en usko että selittävät noista isoakaan osaa. Pakko olla myös paljon holtitonta rahankäyttöä.
Onko sinne etelään pakko päästä jos ei rahatilanne anna myöten? Vai otetaanko sitten vaan 5000 euron laina joltain epämääräiseltä yhtiöltä
Kommentit (49)
Ei se vuiska tai uusin iphone itse itseään maksa!
Mut valtio maksakoon ne, cuz I'm worth it!
Täytyy saada kaikkee kun tekee mieli ,ei yhtään tuu mieleen,että ne täytyy joskus maksaakin. Löperöä vippien antoa ja järjetöntä rahan käsittelyä lasku lankeaa aina.
Paljon myös eläkeläisiä, ja velkaantumisen syyt heilläkin moninaiset. Monelle tulee eläkkeen pienuus yllätyksenä, eivätkä kaikki osaa sopeuttaa kulutustaan ja/tai kehtaa ja osaa hakea taloudellisia tukia. Toki sairauskuluja, lääkekuluja, kotihoidon maksujakin ikäihmisillä voi olla todella paljonkin.
Päälle päin maksuvaikeudet eivät välttämättä näy.
Vierailija kirjoitti:
Ja köyhyysrajan alapuolella elää 660 000 suomalaista.
-ohis
Ja siinäkin on köyhillä joukkovoimaa. Sääli vain, että ulosotto ja köyhyys osuvat usein samalle henkilölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on oiva tilaisuus päästä seuraavissa vaaleissa läpi ratkaisemalla ulosoton ongelmat. Kuka tarttuu haasteeseen? Läpimeno eduskuntaan taattu liki puolen miljoonan äänillä.
Ulosotossa olevilla on joukkovoimaa, ymmärtävätköhän sitä itse.
Mene töihin ja maksa velkasi.
Voi kuule, minä olen velaton ja asuntolainakin maksettu. Mites sulla?
Siis ainakin viimeiset 40 vuotta ihmiset ovat puhuneet siitä kuinka pistävät sukanvarteen, säästävät, sijoittavat, maksavat taloa siksi että eläkkeellä voi sitten tehdä kaikkea kivaaa mutta eläkkeellä olijat ovatkin nyt sitten köyhiä ja kipeitä ulosoton asiakkaita?
Vierailija kirjoitti:
Kuva jonka otsikko mieleeni toi oli melko fingerporimainen
Sama.
Aika monta ihmistä, puoli miljoonaa, mihin ne siis menee?
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeesti joku ulosottovelka tänä päivänä kerro yhtään mitään.
Aika monen kohdalla kertoo. Se kertoo välinpitämättömyydestä. Sinäkin haluat pitää yllä ajatusta, ettei se nyt niin haittaa, jos ei maksa laskujaan, kun "meitä on niin monta muutakin. Miksi minä joutuisin ottamaan vastuuta?"
Miten niin ? Tuskin nuorilla velkaisilla mitää puoluekantaa ole