Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kypärättömyys ja huonot vanhemmat

Vierailija
13.03.2018 |

hmettelen kyllä suuresti joidenkin vanhempien suhtautumista lastensa turvallisuuteen. Äiti oli lastensa kanssa pakkasessa pyöräilemässä kohti kotia. Kenelläkään ei ollut kunnon talvivaatteita päällä yms. Suuremmin ihmetytti se, että pienemmille lapsille oli puettu kypärät päähän, mutta äiti ja kaksi vanhinta tytärtä menivät ilman kypäriä kuulokkeet korvilla!!!! Miksi suhtaudutaan välinpitämättömästi vanhempien lasten, sekä omaan turvallisuuteen kun kuitenkin nuoremmista huolehditaan asianmukaisesti. Olenko ainoa joka on törmännyt vastaavaan?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä kiinnitä muiden asioihin huomiota

Vierailija
2/22 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapset ja yli 65-vuotiaat ovat riskiryhmässä pyöräilyonnettomuuksissa. Ihan loogista tuo on että ne jotka vielä opettelevat käyttävät kypärää. Pyöräily on riskeiltään kävelyyn verrattavaa. Puetko lapsille kypärän silloinkin? Entä itsellesi? Mikset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut jostain että kypäräsuositus olisi poistumassa, en usko että sen jälkeen montaa kypärää enää näkee.

Vierailija
4/22 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen oman aivovammani jälkeen todellinen kukkahattu näissä asioissa ja mielestäni vanhempien lepsu suhtautuminen kypärän käyttöön on väkivaltaa.

Vierailija
5/22 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska lapset ja yli 65-vuotiaat ovat riskiryhmässä pyöräilyonnettomuuksissa. Ihan loogista tuo on että ne jotka vielä opettelevat käyttävät kypärää. Pyöräily on riskeiltään kävelyyn verrattavaa. Puetko lapsille kypärän silloinkin? Entä itsellesi? Mikset?

Vertaus kävelyyn on typerä. Ja todellakin omat teini-ikäiset lapseni käyttävät kypärää. Ei olisi mitenkään loogista yhtäkkiä tietyn iän jälkeen alkaa ajamaan ilman kypärää jostain tyhmästä syystä!!!

ap

Vierailija
6/22 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen oman aivovammani jälkeen todellinen kukkahattu näissä asioissa ja mielestäni vanhempien lepsu suhtautuminen kypärän käyttöön on väkivaltaa.

Hyvä että kerrot avoimesti aivovammastasi. Joillakin ihmisillä voi tulla jopa psykopaattisia piirteitä, toisilla aistinharhoja, toisilla taas agressiota jne.

Yritä vain muistaa, että vaikka oireet näin tekevät, ei sinulla ole kumminkaan oikeutta puuttua asiaan.

Vierailija
7/22 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että kerrot avoimesti aivovammastasi. Joillakin ihmisillä voi tulla jopa psykopaattisia piirteitä, toisilla aistinharhoja, toisilla taas agressiota jne.

Yritä vain muistaa, että vaikka oireet näin tekevät, ei sinulla ole kumminkaan oikeutta puuttua asiaan.

onko vittuilija kaatunut ilman kypärää?

Vierailija
8/22 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa kyllä suurin riski on ne kuulokkeet. teinit painaa kuulokkeet korvilla menemään ja luulevat olevansa ainoita olentoja maailmassa. yht-äkkiä pompataan tielle. ei puhetakaan, että edes vilkaistaisiin sitä tietä ensin.

minä käytän kypärää, koska vaikea on isommilta muksuilta vaatia jos ei itse pidä. jos teini kieltäytyisi pitämästä en tästä lähtisi riitelemään, mutta vielä on kypärä päässä pysynyt. Olen sanonut, että mummot ja muut hissuttelijat ei tarvitse kypärää välttämättä, mutta lapset ja ne, jotka ajaa kovaa tarvitsevat.

Vierailija
9/22 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuossa kyllä suurin riski on ne kuulokkeet. teinit painaa kuulokkeet korvilla menemään ja luulevat olevansa ainoita olentoja maailmassa. yht-äkkiä pompataan tielle. ei puhetakaan, että edes vilkaistaisiin sitä tietä ensin.

minä käytän kypärää, koska vaikea on isommilta muksuilta vaatia jos ei itse pidä. jos teini kieltäytyisi pitämästä en tästä lähtisi riitelemään, mutta vielä on kypärä päässä pysynyt. Olen sanonut, että mummot ja muut hissuttelijat ei tarvitse kypärää välttämättä, mutta lapset ja ne, jotka ajaa kovaa tarvitsevat.

Saanko udella, että miksi ihmeessä et pakottaisi teiniä käyttämään jos haluaisi jättää kypärän pois? Vielä tyhmemmän näköistä jos vanhemmalla on kypärä ja teinillä ei.

Vierailija
10/22 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivovammapotilaita työssäni paljon nähneenä en myös voi ymmärtää. Aikuinen voi toki itse päättää, mutta lasten turvallisuudesta on vahemmalla vastuu. Vahingon sattuessa voi kyllä aikuistakin se kypärättömyys kaduttaa.

Kannattaa myös muistaa, että vakuutusyhtiöiden korvauspolitiikan kannalta kypärän käyttö on olennaista. Tämä realisoituu erityisesti silloin, jos vammautuu niin, että menettää työkykynsä.

Vierailija
11/22 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivovammapotilaita työssäni paljon nähneenä en myös voi ymmärtää. Aikuinen voi toki itse päättää, mutta lasten turvallisuudesta on vahemmalla vastuu. Vahingon sattuessa voi kyllä aikuistakin se kypärättömyys kaduttaa.

Kannattaa myös muistaa, että vakuutusyhtiöiden korvauspolitiikan kannalta kypärän käyttö on olennaista. Tämä realisoituu erityisesti silloin, jos vammautuu niin, että menettää työkykynsä.

Juuri näin. Kyse oli kuitenkin selkeästi alaikäisistä tytöistä, eli on vanhempien vastuulla huolehtia näiden kypäränkäytöstä!

Vierailija
12/22 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko kuinka vaikea tuollaiset nuoret naiset on saada käyttämään kypärää....

Vierailija
13/22 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ampumahaavapotilaita usein työssäni nähneenä en voi ymmärtää, miksi niin harvat ihmiset käyttävät luotiliivejä.

Vierailija
14/22 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko udella, että miksi ihmeessä et pakottaisi teiniä käyttämään jos haluaisi jättää kypärän pois? Vielä tyhmemmän näköistä jos vanhemmalla on kypärä ja teinillä ei.

Siksi en pakota, koska se kypärä ei pakottamalla siellä päässä pysy. Sanotaanko, että mielipidevaikutan, mutta jos teini on päättänyt, että ei voi pitää koska 'jotain' niin se ei kotipihaa pidemmälle päässä pysy. Hän myös lähtee kouluun ja tulee kotiin työpäiväni aikana eli en minä sitä voi vahtia onko se päässä edes siinä pihassa. Tiedän kypärän olevan käytössä koska tuttu opettaja sanoi tavanneensa pojan useamminkin kypärä päässä kouluun tullessa.

Vierailija
15/22 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kukaan käytä pyöräillessä kypärää. Meistä vanhemmista kumpikaan ei käyttänyt kypärää lapsena, sellaisia ei ollut. Miehen kanssa lähinnä ihmetellään tätä nykyajan ylisuojelevaista menoa mutta ymmärretään kyllä jos joku haluaa kypärää käyttää. Meillä ei myöskään käytetty lapsilla vauva-aikana mitään sisäkypäriä tai wc-pöntön lukitsemis- ym. lapsiturvallisuusvehkeitä ja ihan hyvin on lapset kasvaneet. Pienet kolhut kuuluvat elämään. Ja päiväkodissa aikanaan pyydettiin ostamaan lapsille minikokoiset työmiesten heijastinliivit mutta kieltäydyttiin niistäkin.

Vierailija
16/22 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä toi sulle kuuluu?

Vierailija
17/22 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kukaan käytä pyöräillessä kypärää. Meistä vanhemmista kumpikaan ei käyttänyt kypärää lapsena, sellaisia ei ollut. Miehen kanssa lähinnä ihmetellään tätä nykyajan ylisuojelevaista menoa mutta ymmärretään kyllä jos joku haluaa kypärää käyttää. Meillä ei myöskään käytetty lapsilla vauva-aikana mitään sisäkypäriä tai wc-pöntön lukitsemis- ym. lapsiturvallisuusvehkeitä ja ihan hyvin on lapset kasvaneet. Pienet kolhut kuuluvat elämään. Ja päiväkodissa aikanaan pyydettiin ostamaan lapsille minikokoiset työmiesten heijastinliivit mutta kieltäydyttiin niistäkin.

Okei, mitään ei ole vielä sattunut. Mutta entäs sitten kun sinä, miehesi tai lapsesi kaadutte harmittomasti pyörällä ja pää kolahtaa maahan?

Vierailija
18/22 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä toi sulle kuuluu?

Ei kuulukaan, kunhan avauduin toisten piittaamattomuuudesta.

Vierailija
19/22 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyrsii ap:n kaltaiset itsetunnon nostajat. "Meillä käytetään aina kypärää sääntöjen mukaisesti ja me olemme hyviä vanhempia ja muut ovat huonoja vanhempia". Pokaali on ap:lle tulossa ja kutsu linnan juhliin.

Vierailija
20/22 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kyrsii ap:n kaltaiset itsetunnon nostajat. "Meillä käytetään aina kypärää sääntöjen mukaisesti ja me olemme hyviä vanhempia ja muut ovat huonoja vanhempia". Pokaali on ap:lle tulossa ja kutsu linnan juhliin.

Voitko väittää vastaan? Myös vanhempien lasten turvallisuudesta huolehtiminen on tärkeää, sen takia meillä käytetään kypärää. Kutsua odotellessa, miehen ammatin takia se kolahtanee tänäkin vuonna postista.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi