Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kiusaat/katsot toisia ylen?

Vuosia kiusattu/ylenkatsottu
13.03.2018 |

Miksi katsot toisia pitkin nenänvartta, naureskelet tai puhut pahaa selän takana?
Onko syynä oma paha olo, kateus. huono itsetunto vai vain puhdas sydämen pahuus?

Yritän vain päästä kiusaajan pään sisään/nähdä asian kiusaajan kannalta ja siksi kyselen.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin että huono itsetunto syynä. 

Vierailija
2/26 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimielisyys on epävarmuutta joka yrittää naamioitua itsevarmuudeksi. Jos joku kokee tarvetta alistaa toista niin monesti jokin asia tässä henkilössä herättää alaspainajassa kateutta tai epävarmuutta. 

Olisi kyllä kiva kuulla kiusaajienkin näkemys asiasta. Olen itsekin vuosia kiusattu ja alaspainettu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneton ja kaiken lisäksi tyhmä ihminen. Jos olisi mikään muu niin ei tahallaan kiusaisi. Harmin paikka hänelle ja osansa pahasta olostaan haluaa tunkea muillekin. Näinköhän kiusaajalla on koskaan vain yksi uhri.

Vierailija
4/26 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö palstalla ole muka alaspainajia jotka kertoisivat oman näkökulmansa? Ainakin kommenteista päätellen luulisi ettei olisi pulaa kiusaajista.

Vierailija
5/26 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen ettei ne aina ole tietoisia tästä syystä itse

Vierailija
6/26 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneton ja kaiken lisäksi tyhmä ihminen. Jos olisi mikään muu niin ei tahallaan kiusaisi. Harmin paikka hänelle ja osansa pahasta olostaan haluaa tunkea muillekin. Näinköhän kiusaajalla on koskaan vain yksi uhri.

Niin ja tyhmällä en tarkoita ettei olisi muissa asioissa osaava. Voi olla kunnostanut esim. kunnian tavoittelussa tuloksellisesti ja vaikkapa siinä toisten kiusaamisessa. Mutta joku perustavanlaatuinen ymmärrys ihmisenä olemisesta on vasta..noh, kehittymässä? :)

Toisaalta joku voi olla töykeä esim väsyneenä tms, sitä en lue kiusaamiseksi

Vierailija
7/26 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yliopistossa yksi nuori nainen jonka muut tytöt ovat ottaneet kiusaamisen kohteeksi. On hyvin mukava, nätti ja lisäksi hyväsydäminen ihminen. Itse en uskalla puuttua kiusaamiseen ja tiedän että en ole siksi yhtään kiusaajia parempi ihminen. :( Uskoisin että tytöt vaan kateellisia ja minä vain pelkään joutuvani itse syrjityksi. 

Vierailija
8/26 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yliopistossa yksi nuori nainen jonka muut tytöt ovat ottaneet kiusaamisen kohteeksi. On hyvin mukava, nätti ja lisäksi hyväsydäminen ihminen. Itse en uskalla puuttua kiusaamiseen ja tiedän että en ole siksi yhtään kiusaajia parempi ihminen. :( Uskoisin että tytöt vaan kateellisia ja minä vain pelkään joutuvani itse syrjityksi. 

Etkö voisi kertoa jollekin opettajalle tai henkilökunnan jäsenelle? Tuskin tytöt haluavat näyttää heidän silmissä pahalta joten ehkä oppisivat olemaan kiusaamatta tai ainakin jättäisivät toisen rauhaan.

-ap

Vierailija
9/26 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saatan välillä katsoa jotain pitkin nenänvartta jos on todella paha olla. Tiedän että niin ei saisi tehdä. 

Vierailija
10/26 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietääkseni kiusaa ketään. Mutta toisaalta, joskus se toisen halveksunta ja nenän vartta katseleminen on myös ansaittua.

Itserakas pomo, joka kiusaa alaisiaan ja halveksuu muiden mielipiteitä ehkä vähän ansaitseekin inhoa... Itsepä on linjansa valinnut ja se hänen inhoamisensa on ainoa, joka vaikean pomosuhteen kanssa painiskelevia alaisia lohduttaa. Ihan epäilemättä tilanne on mallia patti: hän saa kautta rantain tietää, ettei häntä arvosteta ja on kahta ikävämpi pomo.

Yksi työkollega puolestaan on tyyppi, joka haukkuu aina muita. Siis semmoinen, jolla on vain ikävää sanottavaa niistä, jotka eivät ole paikan päällä. Saakos häntä vältellä, vai meneekö sekin sinusta ap kiusaamisen ja ylenkatseen piikkiin?

Minusta mulkvistin kanssa ei tarvitse kaveerata. Työtä tietysti tehdään asiallisesti, mutta lounaalla en tuon kanssa istu, oli mikä oli. En halua osaltani mahdollistaa paskanpuhumista kollegoista, se olisi jo kiusaamista sekin.

Eli just a thought: aina se "ylenkatse" ei kohdistu viattomaan uhriin. Joskus sen kohde on itse aikaansaanut sen, että häntä ylenkatsotaan.

Vierailija
11/26 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku aiheuttaa mulle pahan mielen, esim. esimies saatan alkaa kiusaamaan ja halveksimaan häntä. Katselen ivallisesti ja koitan saada hänet tuntemaan itsensä epävarmaksi. Se on kostona hänen huonoudestaan asemassaan, jota ei osaa hoitaa.

Vierailija
12/26 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietääkseni kiusaa ketään. Mutta toisaalta, joskus se toisen halveksunta ja nenän vartta katseleminen on myös ansaittua.

Itserakas pomo, joka kiusaa alaisiaan ja halveksuu muiden mielipiteitä ehkä vähän ansaitseekin inhoa... Itsepä on linjansa valinnut ja se hänen inhoamisensa on ainoa, joka vaikean pomosuhteen kanssa painiskelevia alaisia lohduttaa. Ihan epäilemättä tilanne on mallia patti: hän saa kautta rantain tietää, ettei häntä arvosteta ja on kahta ikävämpi pomo.

Yksi työkollega puolestaan on tyyppi, joka haukkuu aina muita. Siis semmoinen, jolla on vain ikävää sanottavaa niistä, jotka eivät ole paikan päällä. Saakos häntä vältellä, vai meneekö sekin sinusta ap kiusaamisen ja ylenkatseen piikkiin?

Minusta mulkvistin kanssa ei tarvitse kaveerata. Työtä tietysti tehdään asiallisesti, mutta lounaalla en tuon kanssa istu, oli mikä oli. En halua osaltani mahdollistaa paskanpuhumista kollegoista, se olisi jo kiusaamista sekin.

Eli just a thought: aina se "ylenkatse" ei kohdistu viattomaan uhriin. Joskus sen kohde on itse aikaansaanut sen, että häntä ylenkatsotaan.

Itse en koe vääränä tai kiusaamisena että näyttää kiusaajalle elein ja ilmein että hänen toimintansa ei ole suotavaa. 

Vierailija
13/26 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minussa on aimo ripaus mulkun vikaa.

Vierailija
14/26 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan sitä että olet ainakin rehellinen itsellesi. Etkö halua muuttaa piirrettä itsessäsi?

-ap

Vierailija
15/26 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo, kun tarpeeksi kauan jaksaa, niin sitten tavataankin oikeudessa.

Vierailija
16/26 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
17/26 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkulapsena saatoin kiusata kuuluakseni "siistien" porukkaan.. kasvoin siitä kuitenkin pian yli. luulisi ettei ainakaan aikuisten syy kiusaamiselle ole sama ja että harvat pitävät "pahiksia" siisteinä.

Vierailija
18/26 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan sitä että olet ainakin rehellinen itsellesi. Etkö halua muuttaa piirrettä itsessäsi?

-ap

Ei ihminen pohjimmaiselle luonteelleen mitään voi. Jos minä olen kusipää niin sitten olen, enkä ala muuta teeskentelemään.

Vierailija
19/26 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ei ihminen pohjimmaiselle luonteelleen mitään voi. Jos minä olen kusipää niin sitten olen, enkä ala muuta teeskentelemään.

Ihminen ei ole mikään ylhäältä ohjattava robotti ja ihmisellä on kyllä vastuu tekemisistään. Siihen kyllä uskon että ihmisestä ei ole muuttamaan itseään.

Vierailija
20/26 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama kiusaaja uskaltautunut näköjään vastaamaan. muut hävetköönkin käytöstään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän