Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalikoulu "eliittikoulu?"

Vierailija
13.03.2018 |

Onko sieltä vaikea saada koulupaikkaa lapsille? Kannattaako?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun Norssi ainakaan ei ole eliittikoulu, vaikka moni sellaisena pitääkin sitä jostain syystä. IB-linja, joka on samassa talossa on ehkä jollain mittapuulla eliittiä, mutta peruskoulu ja tavallinen lukio kaukana siitä.

Tietoa asiasta sen verran, että olen siellä auskultoinnut ja ollut töissäkin joitain vuosia. Onneksi sain töitä muualta.

Vierailija
2/6 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadin Norssi on ihan tavallinen lähikoulu perusasteella. Lukioon on, ja on aina ollut, aika haastavaa päästä, ensi syksynä varmaan vielä vaikeampi, kun Ressu lähtee remonttievakkoon ja keskustaan ei jää oikeastaan kuin Norssi. Mutta käsitykseni mukaan opetus on siellä oikein hyvää myös perusasteella, mutta niin se on hyvin monessa muussakin koulussa. Käytännössä kaikissa. Oppiminen kun on kuitenkin loppujen lopuksi itsestä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikin Norssi on huippulukio (huippuihana ainakin). Koululla taas aika pieni oppilaaksiottoalue.

Vierailija
4/6 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä oleva normaalikoulu ei ole eliittikoulu. Itse miellän eliittikoulun hyväksi kouluksi, jonne on pääsykokeet. Normaalikouluun pääsee kuka vain. Lukio sitten toinen asia.

Vierailija
5/6 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä oleva normaalikoulu ei ole eliittikoulu. Itse miellän eliittikoulun hyväksi kouluksi, jonne on pääsykokeet. Normaalikouluun pääsee kuka vain. Lukio sitten toinen asia.

Ehdottomasti. Eliittikouluun on aina pääsykokeet. Mikään muu ei ole eliittikoulu. Eliittikoulussa on karsiutunut aines.

Vierailija
6/6 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikamme kävivät normaalikoulun. Hyvää oli laadukkat opintomateriaalit, eikä siellä tarvinnut aanelosia jakaa kakdeksaan osaan. Huonoa oli lestadiolaiset opettajat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi