Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruotsiin tulossa jo lentomatkustamisen haittavero

Vierailija
13.03.2018 |

Suomessa Berneri vastustaa (YLLÄRI YLLÄRI)....

Ruotsissa jotkut matkustaneet lentokoneella jopa Tukholman sisällä lentokentältä toiselle, koska lentäminen niin törkeän halpaa.....

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, en ymmärrä ihmisiä jotka lentävät enemmän kuin +2krt vuodessa lomalle ja sitten lennetään vielä toiselle puolelle maailmaa ja ollaan viikko siellä..

Me ollaan n: 2 kuukautta ulkomailla joka vuosi -vanhemmat ja kolme lasta.

Lisäksi olen autoharrastaja ja viritetty urheiluautoni ei ole siitä taloudellisimmasta päästä.

Nytkin on kolme reissua varauksessa seuraavan 11 kuukauden ajalle, yksi näistä maapallon toiselle puolelle.

Se olisikin hyvä suuntaus, että kun lähdetään kauemmas oltaisiin pidempään, ettei tarvitse joka vuosi thaimaahan reissata. Siis ei kai siinä mitään jos on 2kk, kunhan ei tee useita lyhyitä reissuja.

Harva suomalainen voi olla kerrallaan 2kk lomalla jossain Thaimaassa tai vastaavassa. Ei mulla ainakaan ole aikaa tehdä kuin korkeintaan parin viikon reissuja, vaikka olen opiskelija ja kesällä ei periaatteessa ole koulua (ellei ota kesäopintoja). Töissä se aika menee, niin opiskelijoilla kuin työläisilläkin. Työttömillä olisi aikaa, mutta harvalla rahaa. Nytkin on koko kesäksi buukattu töitä, en välttämättä lomaile viikkoakaan tänä kesänä.

No sitten kannattaa miettiä, kannattaisiko se viikon lomansa viettää jossain lähempänä. Nämä kuitenkin oikeasti on valintakysymyksiä, ja arvovalintoja, miten tärkeää se kauas matkustus on suhteessa päästöihin joita se aiheuttaa. Voisiko saman rentoutumisen saada myös jossain lähempänä olevassa kohteessa? Voisiko itse matkustuskin olla lomaa, jos sen tekee junalla?

Kyllä minulle nämä joka vuosi ties missä kävijät näyttäytyvät lähinnä välinpitämättöminä ja omahyväisinä... Ei kohota statusta tai kerro hyvästä tulotasosta.

Luuletko oikeasti että matkoilla käydään statuksen vuoksi? Käyn lomilla auringon takia, etten olisi noin hapan.

Vierailija
42/78 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei junassa istuminen kyllä ole mitään lomaa. Istun junassa joka päivä, ei siinä ole mitään hohtoa. Ehkä se on jollekkin sitten sekin niin jännää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, en ymmärrä ihmisiä jotka lentävät enemmän kuin +2krt vuodessa lomalle ja sitten lennetään vielä toiselle puolelle maailmaa ja ollaan viikko siellä..

Lisäksi olen autoharrastaja ja viritetty urheiluautoni ei ole siitä taloudellisimmasta päästä.

Nytkin on kolme reissua varauksessa seuraavan 11 kuukauden ajalle, yksi näistä maapallon toiselle puolelle.

Se olisikin hyvä suuntaus, että kun lähdetään kauemmas oltaisiin pidempään, ettei tarvitse joka vuosi thaimaahan reissata. Siis ei kai siinä mitään jos on 2kk, kunhan ei tee useita lyhyitä reissuja.

Harva suomalainen voi olla kerrallaan 2kk lomalla jossain Thaimaassa tai vastaavassa. Ei mulla ainakaan ole aikaa tehdä kuin korkeintaan parin viikon reissuja, vaikka olen opiskelija ja kesällä ei periaatteessa ole koulua (ellei ota kesäopintoja). Töissä se aika menee, niin opiskelijoilla kuin työläisilläkin. Työttömillä olisi aikaa, mutta harvalla rahaa. Nytkin on koko kesäksi buukattu töitä, en välttämättä lomaile viikkoakaan tänä kesänä.

No sitten kannattaa miettiä, kannattaisiko se viikon lomansa viettää jossain lähempänä. Nämä kuitenkin oikeasti on valintakysymyksiä, ja arvovalintoja, miten tärkeää se kauas matkustus on suhteessa päästöihin joita se aiheuttaa. Voisiko saman rentoutumisen saada myös jossain lähempänä olevassa kohteessa? Voisiko itse matkustuskin olla lomaa, jos sen tekee junalla?

Kyllä minulle nämä joka vuosi ties missä kävijät näyttäytyvät lähinnä välinpitämättöminä ja omahyväisinä... Ei kohota statusta tai kerro hyvästä tulotasosta.

Luuletko oikeasti että matkoilla käydään statuksen vuoksi? Käyn lomilla auringon takia, etten olisi noin hapan.

:D hyvä ettet ole hapantunut!

Vierailija
44/78 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä paljon matkustavat näyttävät olevan melko avuttomia, kun eivät pysty muuttamaan sinne ulkomaille. Vai tykkääkö joku alumiiniputkessa istumisesta?

Itse olen aikaisemmin asunut yli 10 vuotta ulkomailla; hyvin on riittänyt asuinmaassani lähikohteet matkustamiseen. Ja nytkin Suomessa riittää automatkailu.

Vierailija
45/78 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun pointti on tässä? Haluat jättää lapsillesi mahdollisimman paskan planeetan ja vielä ylpeilet sillä? Ansaitset kyllä vuoden paras vanhempi palkinnon...

Maailmaasyleilevä viherpiiperrys vaan ansaitsee vastakkaisiakin näkökantoja. Muutenhan te eläisitte jossain kuplassa hiilijalanjälkenne kanssa ja luulisitte että muitakin kiinnostaa moinen puuhastelu.

Mutta mikä se sinun näkökantasi/arvomaailmasi on? Mihin perustat käytöksesi? Se ei selvinnyt.

Elän ainokaista elämääni ja nautin siitä. Matkustelu on yksi tapa nauttimiseen.

Eli sellainen "meidän jälkeemme vedenpaisumus" mentaliteetti?

En näe mitään vedenpaisumusta olevan tulossa.

Liikennevälineet kehittyvät koko ajan vähemmän ympäristöä kuormittavimmiksi -lapseni ja heidän lapsensa voivat matkustella myös samaan tahtiin kuin itsekin jos intoa riittää.

Lentokoneet ovat vähemmän saastuttavia kuin aiemmin, mutta lentomatkustaminen on kasvanut niin hurjaa vauhtia että kokonaissaastuttaminen on kasvanut koko ajan.

No kehitys kehittyy edelleen. Polttoaineetkin muuttuvat todennäköisesti täysin toiseksi tulevaisuudessa.

Vierailija
46/78 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä paljon matkustavat näyttävät olevan melko avuttomia, kun eivät pysty muuttamaan sinne ulkomaille. Vai tykkääkö joku alumiiniputkessa istumisesta?

Itse olen aikaisemmin asunut yli 10 vuotta ulkomailla; hyvin on riittänyt asuinmaassani lähikohteet matkustamiseen. Ja nytkin Suomessa riittää automatkailu.

Ulkomailtakin tulisi sitten vain lenneltyä välillä Suomeen. Ei me saada sulle kuule hyvää mieltä nyt mitenkään.

Vierailija
47/78 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä. 

Minulla on tuttava, joka vöyhöttää vegaaniudestaan koko ajan ja painostaa muita ryhtymään vegaaniksi. Hän pitää itseään parempana kuin muita, koska ajattelee ympäristöä.

Ja matkustaa ulkomaille lomailemaan useita kertoja vuodessa. Viime vuonna matkusti ulkomaille 10 kertaa, lentäen tietysti. Viikonloppulomia Pariisissa, Lontoossa ja Barcelonassa. Pidempiä matkoja Yhdysvaltoihin, Austraaliaan ja Arabiemiraatteihin. 

Minä, sekasyöjä, olen lentänyt elämässäni kerran. Ja jos tuo vegaani saattaa vuodessa lentää sen 10 kertaa, niin voi miettiä kummasta tulee suurempi hiilijalanjälki:

minun vähäisestä lihansyönnistäni (500g per viikko, useimmiten riistaa)

vai

vegaanin useista kymmenistä lentomatkoista per vuosi

Vierailija
48/78 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näkee tästä keskustelusta miten oudoilla syillä matkustamista perustellaan. Samat ihmiset on varmaan kuitenkin jotain kasvissyöjiä ja turkisten vastustajia, mutta lentää pitää kun tarvii aurinkoa!

Vierailija
49/78 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näkee tästä keskustelusta miten oudoilla syillä matkustamista perustellaan. Samat ihmiset on varmaan kuitenkin jotain kasvissyöjiä ja turkisten vastustajia, mutta lentää pitää kun tarvii aurinkoa!

Paheiden summa on vakio.

Vierailija
50/78 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkä ei kestä päivä sotalla istumista (välilevyt menny onnettomuuksissa + rakenteellista vikaa) eikä lomailun aika riitä junalla matkustamiseen. Ja pää sekä oma hyvinvointi vaatii kunnollista aurinkoa ja lämpöä edes sen viikon vuodessa. Itsekästä? Joo, haluan pysyä työkykyisenä ja syntyminen Suomeen oli selvästi vikatikki. Vihaan pimeyttä ja kylmyyttä, masennun ja väsyn ihan älyttömästi pitkän ja pimeän talven aikana. En syö kylläkään lihaa, joka saastuttaa enemmän mitä lentomatkustaminen ja kaikki järjelliset matkat kuljen jalan tai pyörällä. Suihkussa en käy joka päivä, ostan todella harvoin vaatteita jne.

Vierailija
51/78 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt muutenkaan haluaisi turkiksia käyttää? Muut kuin venäläiset. Ei kai niitä tarvitse mitenkään erityisesti vastustaa ollakseen käyttämättä.

Vierailija
52/78 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen alapeukuttajan hiilijalanjälki taitaa olla aikamoinen.

Ketä oikeasti kiinnostaa. Olet vain köyhä.

Tämä

Vierailija
53/78 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No syötkö sinä lihaa? Jos syöt, niin ihan turha jeesustella. Et ole yhtään sen parempi tai puhtaampi. Muiden valintoja on vaan aina paljon kivempi arvostella, eikö niin?

Vierailija
54/78 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailtakin tulisi sitten vain lenneltyä välillä Suomeen. Ei me saada sulle kuule hyvää mieltä nyt mitenkään.

Välillä? Eikö se ole korkeintaan 1 krt vuodessa? Jos kerran ulkomailla asuu...

Vierailija
55/78 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuhuni tuli juuri hieman oksennusta.

Hienoa!

Minulle on pelkkää plussaa se että viherpiipertäjät vetävät herneen nenään kun kerron matkusteluistani ja autoharrastuksestani.

Lisään vielä että pari kertaa on repäisty oikein kunnolla ja otettu helikopteri alle lomakohteessa ja tehty pikku nähtävyyksienkatselulento. Grand Canyon on aikamoinen kokemus helikopterin kyydissä, voin suositella.

Vierailija
56/78 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen alapeukuttajan hiilijalanjälki taitaa olla aikamoinen.

Ketä oikeasti kiinnostaa. Olet vain köyhä.

Kyllä me yrittäjäpariskuntana ihan hyvin toimeentulemme. Toki töitä pitää tehdä paljon. Matkustamista olemme vähentäneet radikaalisti juurikin sen hiilijalanjäljen takia ja se kiinnostaa minua paljon. Viime aikoina olemme matkustaneet lähinnä junalla, seuraava pitkä reissu olisi junalla venäjän halki.

Nimenomaanhan "köyhät"tuntuu ottavan äkkilähtöjä joita saa muutamalla satasella.

Vierailija
57/78 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No syötkö sinä lihaa? Jos syöt, niin ihan turha jeesustella. Et ole yhtään sen parempi tai puhtaampi. Muiden valintoja on vaan aina paljon kivempi arvostella, eikö niin?

Syön, kohtuudella lihaa. Kasvispainotteisesti. Riisin olen jättänyt melkein kokonaan pois. Hiilipäästöni ovat n. 6t/vuosi. Tiedän, se on liikaa. Pyrin parantamaan :)

Minun on vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka paasaavaat ravinnon ilmastovaikutuksesta, samalla kun itse matkustavat lentokoneella useamman kerran vuodessa.

Vierailija
58/78 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa!

Minulle on pelkkää plussaa se että viherpiipertäjät vetävät herneen nenään kun kerron matkusteluistani ja autoharrastuksestani.

Lisään vielä että pari kertaa on repäisty oikein kunnolla ja otettu helikopteri alle lomakohteessa ja tehty pikku nähtävyyksienkatselulento. Grand Canyon on aikamoinen kokemus helikopterin kyydissä, voin suositella.

Mä en edes pidä itseäni viherpiipertäjänä. Silti pidän sua hölmönä kun brassailet kuinka saastutat maailmaa ja sulla on sentäs vielä lapsia. Kyllä sitä voi repästä vaikka kerran vuodessa ja nauttia elämästä. -ohis

Vierailija
59/78 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nelisen vuotta elämästäni asunut ulkomailla. Silloin matksutelin enimmäkseen autolla naapurimaihin mutta pari lentomatkaa silloinkin. Plus tietty kaikki matkat Suomeen ja takaisin.

Alumiiniputkessa on muuten oikein mukavat oltavat kun lippu on bisnesluokasta tai jopa (upgreidaus) firstistä. Parhaimmillaan hampaidenpesureissun aikana penkki on muutettu vuoteeksi ja pedattu valkoisilla lakanoilla -mikäs siinä on matkaa tehdessä ja nukkua sikeästi. Aamulla olet virkeänä perillä.

Vierailija
60/78 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa!

Mä en edes pidä itseäni viherpiipertäjänä. Silti pidän sua hölmönä kun brassailet kuinka saastutat maailmaa ja sulla on sentäs vielä lapsia. Kyllä sitä voi repästä vaikka kerran vuodessa ja nauttia elämästä. -ohis

Miten asia pitäisi esittää jotta ylläolevat asiat tulevat ilmi mutta että en kertoisi sitä brassailevasti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän