Nainen, saako mies osoittaa kiinnostuksensa sinua kohtaan jos ei ole varma oletko kiinnostunut hänestä?
Jos saa, niin miten? Onnistuuko parisuhteen löytäminen jos ei osoita sitä kiinnostusta? Vai pitäisikö aloitteen tekeminen jättää kokonaan naisten harteille?
Tämä siis tuosta metoosta tuli mieleen.
Kommentit (33)
Tottakai saa osoittaa kiinnostuksen, kun tekee sen fiksusti. Kuten täällä on moneen kertaan todettu.
Minuun otti kontaktia yksi työkaverimies. Ensin en edes tajunnut, että hän todennäköisesti yritti viritellä työhön liittyvillä viesteillä läheisempää tuttavuutta. Hän lopetti kuitenkin kokonaan lähestymiset, kun sattui vahingossa sivusta kuulemaan, että tapailen erästä toista miestä. Silloin tajusin hänen aiemman käytöksensä. Olemme edelleen hyviä työkavereita, vitsailemme kahvitauolla jne. En ole mitenkään kiusaantunut hänen aiemmasta lähestymisestään, päinvastoin onhan se imartelevaa. Tahdon käyttäytyä häntä loukkaamattomasti. Minä nyt vain satuin olemaan tässä tilanteessa, virallisesti ei vielä varattu, mutta sydän muualla.
N32 kirjoitti:
Tottakai saa osoittaa kiinnostuksen, kun tekee sen fiksusti. Kuten täällä on moneen kertaan todettu.
Minuun otti kontaktia yksi työkaverimies. Ensin en edes tajunnut, että hän todennäköisesti yritti viritellä työhön liittyvillä viesteillä läheisempää tuttavuutta. Hän lopetti kuitenkin kokonaan lähestymiset, kun sattui vahingossa sivusta kuulemaan, että tapailen erästä toista miestä. Silloin tajusin hänen aiemman käytöksensä. Olemme edelleen hyviä työkavereita, vitsailemme kahvitauolla jne. En ole mitenkään kiusaantunut hänen aiemmasta lähestymisestään, päinvastoin onhan se imartelevaa. Tahdon käyttäytyä häntä loukkaamattomasti. Minä nyt vain satuin olemaan tässä tilanteessa, virallisesti ei vielä varattu, mutta sydän muualla.
Lisäys vielä: ja arvostan sitä, että tämä työkaveri ymmärsi lopettaa ei-töihin-liittyvät lähestymiset tilanteestani kuultuaan.
Lisäys edelleen: ja jos toisaalta se tapailemani mies ei olisi minua lähestynyt ensin fb-kaveriksi pyytämällä ja sitten viestillä, emme olisi tässä nyt. Joten erittäin hyvä, että hän osoitti kiinnostuksensa. ;)
Mikäli ilmaiset kiinnostuksesi asiallisesti ja normaaleja käytöstapoja noudattaen, niin siitä vaan. Kysymyksessä oletettiin valmiiksi, että nainen ei osoita kiinnostukseen vastakaikua, joten silloin, kun olet osoittanut kiinnostuksesi ja jäänyt ilman vastakaikua, jätä kyseinen nainen rauhaan.
(Jos et tiedä kuinka ihmisiä kohdellaan asiallisesti ja normaaleja käytöstapoja noudattaen, älä lähesty naisia ennen kuin olet opetellut.)
Eiköhän ne metoo:hon liittyvät asiat ole ihan eri kaliiperia kuin normaali asiallinen tutustuminen ja kiinnostuksen osoittaminen. Metoo kampanjoi seksuaalista häirintää eli liian härskejä puheita ja kourimista vastaan.
Saa osoittaa, kunhan olet kohtelias ja kiva sen tehdessäsi. Minäkin olen sitten mahdollisimman kohtelias ja kiva antaessani pakit.
Kannattaako? Mielestäni ei. Kyllä ne naiset osaavat itse lähestyä jos mies kiinnostaa. En osoita koskaan kiinnostusta kehenkään.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne metoo:hon liittyvät asiat ole ihan eri kaliiperia kuin normaali asiallinen tutustuminen ja kiinnostuksen osoittaminen. Metoo kampanjoi seksuaalista häirintää eli liian härskejä puheita ja kourimista vastaan.
Parempi kun et sano noin. Päättelevät tosta vaan että kaikki mikä ei ole kirjaimellisesti just härskejä juttuja tai kourimista on ok.
Joo, jos on kohtelias ja hyväkäytöksinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi kun et sano noin. Päättelevät tosta vaan että kaikki mikä ei ole kirjaimellisesti just härskejä juttuja tai kourimista on ok.
Ei kai sentään... xD
Tarkennetaan sitten että seksuaaliset vihjailut, kaikki seksuaalinen koskettaminen ja esim. rintojen tahallinen tuijotus eivät ole ok. Metoo ei vastusta ihmisten asiallista puhetta ja kontaktinottoa. Paniikki seis, miehet!
Olen ymmärtänyt, että esim. Italiassa naisia todella lääpitään yleisesti. Siellä metoo-kampanjalla on ihan eri merkitys kuin Suomessa. Olen tavannut elämässäni varrella varmaan tuhansia suomalaisia miehiä, heistä vain kolme on ollut epäasiallisia. Teen päätelmän, että suomalaiset miehet ovat pääsääntöisesti kunnon kavereita.
Hankalaksi menisi pariutuminen, jos sinkut eivät saisi osoittaa kiinnostusta toisiaan kohtaan. Eikä minua varattunakaan haittaa, jos mukava mies heittäytyy juttusille ja siten kartoittaa onko minullakin kiinnostusta häntä kohtaan. Ei ole, kun on vain yksi mies mielessä, mutta siitä voi silti kehkeytyä ihan mukava pieni juttuhetki.
Vierailija kirjoitti:
Naisia pokaamalla päätyy joko linnaan tai naimisiin. On pitkälti tuurista kiinni, kumpaan.
Ja kumpi parempi ?????
No nyt ymmärrät meidän mustien ongelmat. Jos katsookin liian pitkään niin ollaan rai*kareita.
Ihan hyvä tämä Metoo, jos saa muutkin miehet avaamaan silmät, onko hyvä yleistää ja tehdä liian nopeita johtopäätöksiä.