Kissoille koti jos(kun) kuolen? Apua
Olen vaikeasti masentunut ihminen. Ollut vuosikymmenen jo masentunut ja muita mt-ongelmia päälle. Olen tullut päätökseen päättää elämäni mutta en tee sitä ellen saa kissoilleni kotia. Äitini uhkaa lopettaa kissat jos kuolen... kissat jo vanhoja. Olen myös miettinyt että kidun täällä vielä heidän elämänsä loppuun.. en vain jaksaisi. Mitä voin tehdä? Pitääkö alkaa kyselemään sukulaisilta laajemmin? Jos joku heistä ymmärtäisi minua ja tilannettani. Ei ole elämisen arvoista. Fyysiset sairaudet puskee myös minut kumoon. En jaksa enää.
Olen pahoillani jos aiheutin tällä avauksella surua jonkun päivään. Kaipaisin vain apua tähän.
Kommentit (8)
Myy/anna ilmaiseksi uuteen kotiin esim. netti-ilmoituksella.
^ haluaisin jollekin sukulaiselle tai ystävälle jolloin he eivät voisi luopua tai kohdella kaltoin kissoja kun kissoihin liittyis tunneside minun takia
Vierailija kirjoitti:
^ haluaisin jollekin sukulaiselle tai ystävälle jolloin he eivät voisi luopua tai kohdella kaltoin kissoja kun kissoihin liittyis tunneside minun takia
Kukaan oikea kissanystävä ei kohtele kissoja kaltoin eikä luovu niistä muuten kuin pakottavan syyn takia. Esimerkiksi eläinsuojeluyhdistys voi etsiä kissoillesi uuden kodin, heillä on paljon kokemusta asiasta ja he haastattelevat kyllä ehdokkaat. Vaikuttaa vähän siltä, että yrität manipuloida sukulaisiasi kissojen kautta...? Eiköhän ole parempi, että sinnittelet vain hengissä niin kauan kuin kissatkin elävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan oikea kissanystävä ei kohtele kissoja kaltoin eikä luovu niistä muuten kuin pakottavan syyn takia. Esimerkiksi eläinsuojeluyhdistys voi etsiä kissoillesi uuden kodin, heillä on paljon kokemusta asiasta ja he haastattelevat kyllä ehdokkaat. Vaikuttaa vähän siltä, että yrität manipuloida sukulaisiasi kissojen kautta...? Eiköhän ole parempi, että sinnittelet vain hengissä niin kauan kuin kissatkin elävät.
Totta. Olen itsekäs ihminen. Pitäs vissiin tehdä niin kuin monet muut ja jättää kissat hoidotta ja tänne kämppää nääntymään kun kuolen? ... anteeksi vain että yritän etsiä heille varman kodin.
Jos lopetat itsesi, niin lopeta se kissat myös samaan aikaan. Lähdette yhdessä. Kuinka kaunista.
Jos joku sukulainen suostuu ottamaan ne, sehän samalla mahdollistaa sun itsemurhasi/antaa luvan siihen. Ei tuollaiseen kukaan sinusta välittävä lähde mukaan.
Olen joskus pohtinut samaa. Jokainen läheinen olisi lopettanut kissat, enkä kestänyt sitä ajatusta. Anteeksi, en pysty kertomaan, miten lopulta suunnittelin asian. Tiedän, millaista se on kun tahtoo vain pois täältä kärsimästä. Mä epäonnistuin yrityksessäni ja vaikka kaikki on vieläkin synkkää, mulla on ehkä mahdollisuus parempaan. Eikö sulla ole mitään mahdollisuutta? Mä ja lähes jokainen mun ystävä ollaan huonossa tilanteessa ja puhutaan itsemurhasta usein, mutta vielä silloinkin kun ollaan lopussa, ihmisessä voi olla sisua.
Kissat lisäksi surevat menettäessään jonkun. Kun kaverini koira kuoli, koiran kissakaveri lähes näännytti itsensä nälkään. Omat kissani menetti myös kissakaverinsa ja toinen, joka oli läheisempi tämän kissan kanssa, masentui pitkäksi aikaa. Exäni myös sanoi, että kissoilla oli mua aina kova ikävä, kun olin poissa, eikä ne olleet oikein omia itsejään.
Itse tein jotain todella radikaalia itsemurhan sijaan. Kun ihminen on valmis kuolemaan, niin ajattelin, että on samalla valmis lähes mihin vain. Muutin koko elämäni. En tiedä, millainen sairautesi on, mutta miten on muiden elämäsi osa-alueiden laita? Onko kaikki muu parasta mahdollista?
Ymmärrän kyllä, jos koet, ettet vain kestä. Se vain tuntuu surulliselta.
Voit pyytää paikallista eläinsuojeluyhdistystä ottamaan ne hoiviinsa. Jaksamisia <3