Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen opettaja. Kysy minulta jotain. Saatan vastata.

Vierailija
19.04.2006 |

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö paljon aikaa tuntien suunnitteluun?

Vierailija
4/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 21 viikkotuntia ja yhteensä teen töitä 50-60 tuntia viikossa, enkä tee mielestäni mitään turhaa. Riippuu tietysti aineesta, vrt, esim. matematiikka ja äidinkieli. -ap

Vierailija
5/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö open pitäisi seurata, mitä maailmalla tapahtuu?

Vierailija
7/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jouduitko aluksi tekemään vielä enemmän?

Itse olen valmistumassa nyt keväällä aineenopeksi ja jo etukäteen hirvittää se työmäärä, kun kaikki pelottelevat, että ekat vuodet on vaikeita. Hurjalta kuulostaa tuo 50-60 tuntiakin. Mutta onhan ne lomat onneksi pitkät :)

- olinkohan 8

Vierailija
8/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
9/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin, maailma muuttuu, oppilaat vaihtuvat ja luokat ovat erilaisia, eikä samoilla suunnitelmilla ja materiaaleilla kovin pitkään pötkitä. Mielikuvitus työssä kehittyy, joten kokeneempi keksii nopeammin toimivia juttuja. Minulla oikeaa lomaa on vain kesäisin, muut lomat teen kyllä visusti arviointi- ja suunnitteluhommia. Open työssä on kuitenkin positiivista se, että iltapäivät neljästä eteenpäin tai aikaisemminkin voi olla lastensa kanssa ja tehdä hommat yöllä. Ja nukkua sitten eläkkeellä! -ap

Vierailija
10/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v poikani asuu isänsä kanssa eri paikkakunnalla. Poika on nyt hakenut kouluun minun lähelleni. Isä yrittää vastustaa asiaa viimeiseen asti. Hirveän metelin kanssa saatiin hakupaperiin isän nimi.

Nyt keksi uuden tempun. Ei allekirjoita pojan poissaolotodistusta, lv uhkaa nyt luokalle jäännillä.

Mitä ihmettä teen? Otanko lastensuojeluun yhteyttä vai mikä avuksi? Pojan tulevaisuus pahasti vaakalaudalla, kun hänelle on tulossa ihan hyvä todistus ja hyvät mahikset päästä jatko-opintopaikkaansa!

Vierailija
11/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tuo ihan totta, että opettajat tekee 50-60 h työviikkoa? Apua!! Itsellä on työaika reilu 38 ja sekin väsyttää kamalasti...olen lto.

Vierailija
12/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ope kait meni jo pois palstalta.

T: apua pyydellyt

Vierailija
13/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiimoilta. Opettaja joutuu noudattamaan tasapuolista arviointisysteemiä, joten selittämättömät poissaolot voivat hyvinkin olla syynä hankaluuksiin. Kesäkoulussa voidaan paikkailla rästiin jääneitä opintoja. Varmasti asia selviää, kunhan koko kuoro on paikalla ja selitätte siellä pojan kanssa perheenne tilanteen!