Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Painoindeksikysely

Vierailija
12.03.2018 |

Minua kiinnostaisi tietää, kuinka helppoa/vaikeaa painonhallinta on eri yksilöille. Kysyisin kolmea arvoa: tämänhetkinen painoindeksisi, paino johon keho luonnostaan hakeutuu, ja alin painoindeksi johon voi päästä.

Aloitan:
-tämänhetkinen 27,1. Takana pidempi sairausjakso, tilanne on jo alkanut korjaantua.
-kehon hakemaan indeksi 25,8. Tähän pääseminen ja pysyminen on suht helppoa, kun terveys ja elämäntilanne ovat kunnossa.
-alin mahdollinen 23,8. Tämä vaatii työtä, vegaaniruokavalio (tavallisesti olen rennompi kasvissyöjä) ja salitreeniä useita kertoja viikossa.

En ole nopean aineenvaihdunnan yksilö. Lääkärin teettämässä lepoaineenvaihduntakokeessa kulutus 10% pienempi kuin kokoisellani keskimäärin. Tyroksiini viitearvojen alarajalla, ei kuitenkaan kilpparin vajaatoimintaa. Jonkunhan on oltava Gaussin käyrän huonommassa päässä.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 nyt ja ollut kauan. Kavi joskus 18:ssa kuin myos 27:ssa. 

Syon mita haluan ja suklaata ja jadeakin melkein joka paiva. Tuossa se paino nakyy olevan 23:ssa edelleen.

22/22 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksini on 18,5, en tiedä mihin keho pyrkii, mutta tietoisellisesti en ole yrittänyt tähän indeksiin laihduttaa. Varmaan voisin saada indeksiä pienemmäksi jättämällä senkin vähän syömättä, mutta en näe syytä, kun haluan olla lihavampi :D Puoleentoista vuoteen ei ole ruoka maistunut kunnolla enkä tiedä mistä johtuu. Ärsyttää varsinkin äitini mies joka kerta sanoo, että "Oot laihtunut", vaikka oon todellisuudessa pysynyt tässä samassa painossa sen puolitoista vuotta ja en nyt erityisen painava ole ikinä ollut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla