Listataan asioita, jotka voivat tehdä ihmisestä ärsyttävän oloisen, vaikka hän oikeasti sitä olisikaan.
Jossakin ihmisessä voi ärsyttää suunnattomasti joku tietty tapa tehdä joku asia tietyllä tavalla, esim. kävelytyyli tai ihmisen perusilme voi olla ärsyttävä, esimerkiksi pistävän tuimat silmät.
Mutta kun tällaisiin ihmisiin tutustuu paremmin, niin voi huomatakin että hän on jostain ärsyttävästä piirteestään huolimatta todella mahtava tyyppi.
Tai joku ihminen voi olla perusluonteeltaan todella kiva ja mukava (esim. vaikka Roope Salminen tai Wirtasten pariskunta), mutta kun hänet laitetaan jokaiseen mahdolliseen ohjelmaan juontamaan tai esiintymään, niin se tekee tästä henkilöstä ärsyttävän oloisen. Vaikka hän ei sitä oikeasti olisi.
Kommentit (82)
Tapa tulla tosi lähelle puhuessa. Tapa hipelöidä ja kosketella liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Hitaus, sellainen arjen hitaus. En kestä kun jotkut ihmiset eivät saa arkisia toimiaan tehtyä ripeästi vaan ovat muiden tiellä vaikka liikenteessä ja kaupan tai kahvilan kassalla. En nyt tarkoita vanhuksia, lapsia tai vammaisia vaan sellaisia aikuisia pällistelijöitä.
Siis ymmärtäkää meitä hitaita! Itse olen hidas ja aina välillä yritän laittaa "vauhtia töppösiin" ja olen tuolloin tiputellut astioita, törmäillyt huonekaluihin ja jopa murtanut luita. Kun minusta tulee nopea, minusta tulee myös törttöilijä ja huolimaton ja unohdan tavaroita jälkeeni. Minun on oltava hidas pällistelijä, jotta ajatukset pysyy mukana toimissani. Jos toimin nopeasti, ajatukset ei pysy mukana, vaan menee sekaiseksi ja toiminta on törttöilyä, koska olen ihan sekaisin. Minä en voi toimia nopeasti.
todellakin myöhästelijä, jos sanotaan että tee illalla valmiiksi tai 5pv ennen että ehdit mukaan. niin ei joka hvetin kerta se sama juttu vähän ennne lähtöä aletaan vähintään empimään tai vasta aloitellaan. tällaiseen auttaa hyvin "juna"meni jo tyyli. ei en ollenkaan ole ankara mutta joskus toimitaan myös ehtijän mieliksi eikä aina jarrun.
no se itse asiassa ja taas kohta itse asiassa ku sen voi suomalaisemminkin sanoa
ADHD. Olen ihan normaaliälyinen, päässyt yliopistostakin ilman vaikeuksia. Mutta ajatus ja puheen tuotto eivät aina ole sankassa, ja saan perheeltä säännöllisesti palautetta siitä, etten ole puhunut kokonaisia lauseita (vaan ajatellut osan). On kuulemma raskas piirre sen lisäksi, että puhun paljon itsekseni, luultavasti yhtä poukkoillen. Tosiaan yritän parantaa tätä, mutta eihän se pantteri pilkuistaan.
Mitä ilmeisemmin mun kohdalla ihmisiä ärsyttää se että perusilmeeni on ns "resting bitch face" ja etten juo alkoholia. Tästä olen saanut kuulla koko elämäni ajan.
Tunsin työharjoittelussa ollessani ihmisen joka oli täysin neutraali ja asiallinen mutta hänen nariseva puheäänensä sai minut tuntemaan valtavaa vastenmielisyyttä häntä kohtaan. Ainoa syy miksi vihasin häntä oli valtavan ärsyttävä puheääni. Kenenkään muun ihmisen kohdalla ei old tapshtunut samaa.
Ärsyttää keskeyttäjät ja päällepuhujat. Sekä ihmiset jotka vaan venyttävät jutustelua vaikka on jo vihjaillut ja suoraankin sanonut että täytyy tästä lähteä.
Vahva nasaaliääni, vaikea ottaa henkilöä myöskään vakavasti
Maiskuttaminen syödessä on aivan kamalaa. Tuo ärsyttävä piirre ei tosin muuten kerro ihmisen luonteesta mitään. Eli se ihminen voi olla vaikka kuinka mukava ja ihana, kaikella tavalla hyvä tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkitietävä henkilö.
No sehän on ihan oikeasti ärsyttävä eikä vain pelkästään vaikuta sitä.
Armahtakaa hitaita kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitaus, sellainen arjen hitaus. En kestä kun jotkut ihmiset eivät saa arkisia toimiaan tehtyä ripeästi vaan ovat muiden tiellä vaikka liikenteessä ja kaupan tai kahvilan kassalla. En nyt tarkoita vanhuksia, lapsia tai vammaisia vaan sellaisia aikuisia pällistelijöitä.
Siis ymmärtäkää meitä hitaita! Itse olen hidas ja aina välillä yritän laittaa "vauhtia töppösiin" ja olen tuolloin tiputellut astioita, törmäillyt huonekaluihin ja jopa murtanut luita. Kun minusta tulee nopea, minusta tulee myös törttöilijä ja huolimaton ja unohdan tavaroita jälkeeni. Minun on oltava hidas pällistelijä, jotta ajatukset pysyy mukana toimissani. Jos toimin nopeasti, ajatukset ei pysy mukana, vaan menee sekaiseksi ja toiminta on törttöilyä, koska olen ihan sekaisin. Minä en voi toimia nopeasti.
Sama juttu! Sitten kun nopeammat hoputtaa ja yritän kiirehtiä ja törttöilyä tulee, niin suututaan siitä
Mulla on kaveri joka aloittaa puhumisen kun olen vielä jonkin matkan päässä, tiedän hänen olevan huonokuuloinen (kuulolaite) jatkaa puhettaan ettei muut saa suunvuoroa.
Naisilla perseen esittely. Just oli kesätöissä tosi hyvin työnsä tekevä ja fiksu nuori nainen. Mutta joka päivä saapui töihin persetrikoissa.
Inhottaa, kun joku syö puhelimessa, kun puhuu kanssani. Mieshenkilö, joka useimmiten syö vispipuuroa sluuurps sluuurps lässynlätinää.
Päällepuhujat.
Kiirehtijät. Ei niinkään liikkumista kiirehtivät vaan esim tärkeää lakiasiaa. Jonka pitäisi olla viimeisen päälle mietitty ja aukoton ettei tule valtavia taloudellisia tai oikeudellisia tappioita.
Negatiiviset ihmiset, ja valittajat. Kaatavat sen oman paskan olonsa muiden päälle.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää keskeyttäjät ja päällepuhujat. Sekä ihmiset jotka vaan venyttävät jutustelua vaikka on jo vihjaillut ja suoraankin sanonut että täytyy tästä lähteä.
Päällepuhujaa olin juuri tulossa tänne tarjoomaan! Mulla on uusi tuttavakaveri joka on nyt alun jälkeen osottautunut päällepuhujaksi, ei mun hermo enää oikein kestä varsinkaan puheluita hänen kanssaan, kun ei saa suunvuoroa eikä ole mitään vastavuoroisuutta niissä keskusteluissa! Myös maiskuttajat, hidastelijat, tekopirteät, kirjakieltä puhuvat ja kiekuvasti puhuvat (yleensä aina naiset) ärsyttää! Joo, olen asiakaspalvelija ja tarvitsen todellakin työn vastapainoksi omaa aikaa, RUNSAASTI! :D
Vierailija kirjoitti:
Naisilla perseen esittely. Just oli kesätöissä tosi hyvin työnsä tekevä ja fiksu nuori nainen. Mutta joka päivä saapui töihin persetrikoissa.
Se on kiusallista kun tulee katsottua niitä pers- ja rintavakoja vaikka olen nainen ja täysin hetero mutta kun on tottunut että ne on peitetty, niin uteliaana tulee katsottua.
Joillakin on perusilme suupielet alaspäin. Ei varsinaisesti ärsytä mutta helposti tulee ensivaikutelma tympeästä ihmisestä. Kun tutustuu - joskus- huomaa tutustuvansa oikein herttaiseen ihmiseen.
Up