Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia bookbeat tai storytel palveluista?

Vierailija
11.03.2018 |

Miten hyvin toimivat? Onko uutuuskirjoja tarjolla? Suositteletko?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bookbeatia kokeilin sen ilmaisen kuukauden, ei ollut mielestäni jatkamisen arvoinen palvelu. Kirjoja oli ihan mukavasti kyllä ja uutuuksia myös. Luulen etteivät ääni- ja e-kirjat ole minulle vain oikea tapa nauttia kirjallisuudesta.

Vierailija
2/75 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jo tli vuoden Bookbeatin asiakas. Mielestäni kirjavalikoima on todella hyvä, ja myös uutuuskirjoja löytyy. Esim. Paul Austerin 4321, Leena Lehtolaisen, Lars Keplerin ja Dan Brownin uutuuskirjat tulivat palveluun suunnilleen samaan aikaan kuin kirjakauppaan. Osa kirjoista on tekstinä, osa äänikirjana ja monet sekä että. Otavan kirjoja palvelusta ei löydy, mutta muuten valikoima on hyvin. Mielestäni palvelua voi edelleen kokeilla kaksi viikkoa ilman maksua, ja valikoimaa voi tutkia myös kirjautumatta. Kirjoja on myös englanniksi ja ruotsiksi.

Kirjojen selaaminen on helppoa, ja nykyisin löytyy myös pikapainikkeet, joilla voi helposti hypätä esim. kaksi minuuttia taakse- tai eteenpäin. Oikeastaan ainoa mitä kaipaan olisi pikatoiminto, jolla voisi synkata teksti- ja äänikirjan samaan kohtaan (olisi tarpeellinen, jos välissä lukee ja välissä kuuntelee samaa kirjaa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa: Minä en pysty lukemaan kirjoja autossa tai bussissa. Nykyisin kuuntelen kirjoja Bookbeatistä esim. työmatkoilla. Ei ollenkaan harmita odottaa myöhässä olevaa bussia pysäkillä, jos kuulokkeissa kuuluu parhaillaan jännittävä dekkari.

Kotioloissa luen usein saman kirjan tekstiversiota (e-kirja) eteenpäin. Mielestäni kirjan lukeminen kännykästä on yllättävän miellyttävää, vaikka suhtauduin siihen epäilen. Tosin Austerin 4321 oli jo vähän hankala, kun siinä kulki rinnakkain neljäneri kertomusta, eikä ollut helppo tarkistaa nopeasti, mitä tämän version kaverille kävikään edellisessä kohtauksessa.

Vierailija
4/75 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemmaksi tulee käyttää kirjaston e-kirjapalveluja.

Vierailija
5/75 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Storytelistä kolusin kaiken mielenkiintoisen läpi nopeasti, tylsä työ niin kuuntelen äänikirjoja sen ohessa 9 tuntia/päivä. Mielestäni vähän pieni valikoima, mutta riippuu tietty siitä mitä haluaa kuunnella. Muistaakseni ainakin storytelin kirjastoa voi selata netissä rekisteröitymättä jos haluaa tutustua ennen tilausta. Toimi erittäin hyvin.

Onko muuten kellään vinkkejä muista kotimaisista tai vaikka ulkomaalaisista äänikirjastoista joissa olisi iso valikoima tietokirjallisuutta? Suomeksi tai englanniksi.

Vierailija
6/75 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut BookBeat reilun vuoden. Lähinnä luen kirjoja iPadilal, satunnaisesti kuuntelenkin. Tykkään kovasti ja on reilusti uutuuskirjoja. Kokeilin myös Storyteliä, mutta se ei sopinut tabletilla lukemiseen ollenkaan, kun fonttia ei saanut tarpeeksi pieneksi. Puhelimella en tykkää lukea, mutta jos tykköisin, niin Storytel varmaan toimisi myös.

Vierailija
7/75 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvemmaksi tulee käyttää kirjaston e-kirjapalveluja.

Ihan totta, mutta siellä joutuu odottamaan lainausvuoroaan. Bookbeatissä suositun uutuuskirjankin saa heti, ja valikoima on suuri.

Vierailija
8/75 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtolomalla hankin Bookbeatin. Pidän kovasti. Joitain kirjoja toki puuttuu ja nuorten kirjoja voisi olla enemmän. Meidän 11-vuotias pitää äänikirjoista, mutta niitä ei ole paljon. Mutta ihanaa bussissa ja kävellessä kuunnella kirjoja. Hyvin on palvelu toiminut. Tällä hetkellä mulla menossa Ferranten Napoli-sarja.

Vierailija
9/75 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovellus ladattu..

Tallentanut 2 kirjaa

En kuitenkaan saa kuunneltua niitä.

Kuulokkeen kuvasta ei tapahdu mitään

Vierailija
10/75 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimii laskutus koko kevään on näköjään visaa laskutettu vaikka on ollut tili seis viime syksystä..sähköpostia kahdesti jo laittanut ei vastausta mutta oli taas 16,90 lähtenyt tililtä. Hyvä peli ottakee ihmeessä.

Vierailija
11/75 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurritlurrit kirjoitti:

Hyvin toimii laskutus koko kevään on näköjään visaa laskutettu vaikka on ollut tili seis viime syksystä..sähköpostia kahdesti jo laittanut ei vastausta mutta oli taas 16,90 lähtenyt tililtä. Hyvä peli ottakee ihmeessä.

Opetelkaa käyttämään virtuaalista Visaa (Entropay ym) niin ei tule ylläreitä. Pitää siellä prepaid-saldon niin pienenä ettei tuollaisia pysty veloittamaan vahingossakaan.

Vierailija
12/75 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko Bookbeatissä ladata useampia kirjoja laitteelle, onko rajoitusta. Jos siis lähtee ulkomaille missä hyvää nettiä ei ole käytössä. Voiko ladata eri laitteille kuten puhelimeen ja iPadille yhtä aikaa. Onko jokin aika jonka jälkeen ne lähtevät sieltä itsestään pois?

Vierailija
13/75 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua., miksi maksaa, kun käytössä on ilmaiseksi kirjaston Ellibs ja Overdrive.

Vierailija
14/75 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jollain vastausta kysymykseeni?

Ellibsissä et voi ladata mitään koneelle pidemmäksi aikaa ja kyse oli juuri siitä.

Toki myös siitä, että kirjaston valikoimissa ei ole kaikkea mitä haluaisi lukea eikä kaikki ole juuri halutulla hetkellä saatavilla.

Vierailija
15/75 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

OPETELKA LUKEMN

Vierailija
16/75 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo tosiaan OverDrive mutta silti.

Vierailija
17/75 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua., miksi maksaa, kun käytössä on ilmaiseksi kirjaston Ellibs ja Overdrive.

Koska siellä ei ole kaikkea, joutuu odottamaan vuoroaan + koska en ole köyhä niin voin maksaa :)

Vierailija
18/75 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Storytelissä voi ladata montakin kirjaa/ äänikirjaa laitteelle ja kuunnella off linessa, kunhan laitteen muisti riittää. Ne saa poistaa sieltä sitten itse manuaalisesti kun haluaa, ei ole mitään aikakatkaisua.

Vierailija
19/75 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko Bookbeatissä ladata useampia kirjoja laitteelle, onko rajoitusta. Jos siis lähtee ulkomaille missä hyvää nettiä ei ole käytössä. Voiko ladata eri laitteille kuten puhelimeen ja iPadille yhtä aikaa. Onko jokin aika jonka jälkeen ne lähtevät sieltä itsestään pois?

Voi ladata useita kirjoja kerrallaan. Käsittääkseni ainoastaan laitteen muisti on rajana. En ole myöskään huomannut, että ladatut kirjat häviäisivät laitteelta. Tosin en ole itse koskaan pitänyt samaa ladattuna muutamaa viikkoa pidempään. Useamman laitteen käytöstä minulla ei ole kokemusta.

Vierailija
20/75 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut BookBeat nyt alkukesästä lähtien ja olen tosi tyytyväinen. Valikoimaa on omiin tarpeisiini riittävästi, jotain vanhempia toivomiani kyllä puuttuu.

Mulla on puhelimessa todella surkea netti, joten kirjojen lataaminen puhelimeen ja mahdollisuus kuunnella offlinessa on ihan huippu hyvä ominaisuus.

Uniajastus on myös ihana. Voi nukahtaa "iltasatuun", eikä tarvi jälkikäteen vaivalla etsiä, mihin kohtaan jäi. Kotihommat sujuu kuin huomaatta, kun kuuntelee langattomilla kuulokkeilla eli voi vapaasti heilua esim. imurin kanssa ympäri kämppää.

Ainoa parannus, mitä toivon, on tuo, mitä joku muukin aiemmin toivoi eli, että äänikirja ja e-kirja synkkautuisi samaan kohtaan, jos on välillä kuunellut ja välillä lukenut. 

Mahtava palvelu kaiken kaikkiaan ja ainakin minulle hintansa arvoinen, kun päivittäin käytän.