Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisoni haluaa perua avioehdon

Vierailija
11.03.2018 |

Sain yllättäen melko suuren perinnön lapsettomalta enoltani. En tiennyt enon testamentanneen koko omaisuutensa minulle. Puolisoni mielestä tilanne on nyt aivan erilainen kuin naimisiin mennessä ja hän haluaisi perua avioehdon. En tiedä, miksi musta tuntuu pahalta. Ollaan oltu naimisissa jo 12 vuotta ja tähän asti on kaikki ollut hyvin.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hän perusteli sen sinulle?

Perusteli sillä, että naimisiin mennessämme kummallekin oli tiedossa (sitten joskus tulevaisuudessa) suurin piirtein saman verran perintöä. Avioehto tehtiin, jotta ei olisi epäselvyyksiä eikä paperisotaa asiassa vaan kumpikin saisi pitää oman perintönsä, vaikka tulisikin ero.

...ja miten tilanne on tästä nyt olennaisesti vaikeutunut, kun saat omiin nimiisi enosi kämpän/möksän/kulkupelit/flyygelin/sijoitukset/rahat? Ne ovat sinun nimissäsi, sinun omaisuuttasi, eikä siihen mitään paperisotia teidän kesken tarvita. Voit jopa käyttää perintörahojasi vaikka teidän yhteishankintaan (mökkiin) eikä silloinkaan tarvita muuta kuin yksi lause, jolla sijoitat x euroa mökin hankintahinnasta enonperintöäsi siihen.

Vierailija
22/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtele miehelle, että enosi oli asettanut ehdon ettei perintö voi siirtyä aviopuolisolle. Ihan kuten vanhemmat voivat rajata lastensa puolisot pois testamentin edunsaajista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusteli sillä, että naimisiin mennessämme kummallekin oli tiedossa (sitten joskus tulevaisuudessa) suurin piirtein saman verran perintöä. Avioehto tehtiin, jotta ei olisi epäselvyyksiä eikä paperisotaa asiassa vaan kumpikin saisi pitää oman perintönsä, vaikka tulisikin ero.

...ja miten tilanne on tästä nyt olennaisesti vaikeutunut, kun saat omiin nimiisi enosi kämpän/möksän/kulkupelit/flyygelin/sijoitukset/rahat? Ne ovat sinun nimissäsi, sinun omaisuuttasi, eikä siihen mitään paperisotia teidän kesken tarvita. Voit jopa käyttää perintörahojasi vaikka teidän yhteishankintaan (mökkiin) eikä silloinkaan tarvita muuta kuin yksi lause, jolla sijoitat x euroa mökin hankintahinnasta enonperintöäsi siihen.

Näinhän sen pitäisi ollakin, mutta miehen mielestä ei enää ole.

- Ap -

Vierailija
24/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisihan miehesi vanhemmat saada lottovoiton tai yllätysperintöjä. Älytön peruste. Minusta perinnöt ovat henkilökohtaisia ovat sitten yhtäsuuria tai erisuuria. Jos enosi olisi halunnut ilahduttaa myös miestäsi, hän olisi testamentannut myös hänelle. 

Olen laittanut omaan testamenttiini pari serkunlasta. Ja todellakin lausekkeen siitä, että puolisoilla ei ole avio-oikeutta perintöön. 

Vierailija
25/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et missään nimessä suostu. Kamalaa että joku edes viitsii pyytää tuollaista. Ja ennen kuin kukaan palstan miesasiamiehistä tulee vikisemään, niin kyllä, vastaukseni olisi TÄYSIN sama jos tässä olisi nainen pyytämässä avioehdon purkua mieheltä. 

Vierailija
26/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtele miehelle, että enosi oli asettanut ehdon ettei perintö voi siirtyä aviopuolisolle. Ihan kuten vanhemmat voivat rajata lastensa puolisot pois testamentin edunsaajista.

Miksi tarvisi edes valehdella? Ei älyttömien vaatimusten takia tarvitse itse ryhtyä kieroilemaan. Sanoo että ei käy ja sillä siisti. Jos mies rupeaa asiasta vänkäämään niin voi kysyä että onko se ero sitten suunnitelmissa kun tuollaista vaatii!

Vierailija
27/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hävytön pyyntö mieheltäsi. Haluaa tietenkin vaan hyötyä perinnöstäsi :(

Vierailija
28/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisosi voi ihan vapaasti perua avioehdon oman omaisuutensa osalta, jos siltä nyt tuntuu, vaikka pidänkin sitä hieman typeränä ajatuksena. 

Vierailija
29/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kannattaa todeta, että ei ole suunnittelemassa eroa ja kysyä onko hän ja lisätä, mikäli ei niin eihän meillä ole mitään ongelmaa.

Vierailija
30/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kirjoittama provo.

Vierailija
31/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät kiinni avioehdosta ja rahat sijoitat esim omaan sijoitusasuntoon tai muuhun vastaavaan, josta sinulle on vanhuudenturvaa. Et osta niillä miehelle moottoripyörää tai vesiskootteria. Tai käytä niitä yhteisen asuntolainan lyhennyksiin.

Jos tykkäät, niin voithan ostaa mökin, jossa mieskin saa kesiä viettää.

Onneksi minä halusin avioehdon. Olisi pitänyt hälytysjellojen soida, kun mies alkoi kuukausi ennen avioliiton solmimista pullikoida sitä vastaan. Olimme olleet 5 vuotta yhdessä ja olin sinä aikana tehnyt hyvin selväksi, että jos menen naimisiin, haluan avioehdon. Mies ensin karjui sitten parkui asianajajalla. Olisinpa silloin sanonut, että tämä oli tässä.

Häistä meni kaksi vuotta, miehellä toinen nainen ja hän otti ja lähti. Olisi kyllä harmittanut, jos olisin joutunut maksamaan hänelle puolet kodistani, jonka olin itse omilla rahoillani maksanut.

Pidä kiinni avioehdosta. Jos mies sen takia kiukuttelee, niin ei ole kanssasi rakkaudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä