Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ranne murtunut, pystyykö sitä liikuttamaan yhtään?? Teini oli kaatunut

Vierailija
11.03.2018 |

turvonnut ranne, tai sellainen möllykkä siinä. Kipeä on, mutta pystyy vähäsen sitä liikuttamaan. Pohdin tässö mennäkkö lääkäriin vai ei. Teini itse sanoo että mennään huomenna jos on vielä kipeä, mutta itse ajattelen että jos onkin jossain sellaisessa kohdassa murtuma mikä ei estä kokonaan liikuttamista, onko edes mahdollista?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivuta rannetta 360 astetta ja katso huutaako hän.

Vierailija
22/27 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä murtumaa voi liikuttaa. Kipeää se tietenin käy, mutta onnistuu.

Ei siistiä murtumaa aina muusta edes huomaa kuin äkillisestä kivusta ja kehittyvästä mustelmasta, mutta käsi on tärkeä ruumiinosa, jota ei kannata vammauttaa jättämällä hoidotta.

Mulla murtuilevat yleensä varpaat, joita nykyään teippaan sitten muutamaksi viikoksi itse.

Rannevammassa voi olla jänne-, lihas- ja hermovauriokin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ranne on turvonnut niin ehdottomasti lääkäriin viimeistään huomenna. 

Vierailija
24/27 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä tapaturmavakuutus, pääsisitte yksityiselle? Päivystyksessä tuollaisen vamman kanssa kannattaa varautua jonottamaan tunteja.

Plus että yrittävät lähettää sitten vaan kipulääkkeiden kanssa kotiin. Minulla murtui selkä ja sain jumppaohjeet...

Vierailija
25/27 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pitää kuvata. Kunnon lääkäriin.

Mistäpä löydät sen Kunnon lääkärin?

Minä kävin Mehiläisen käsikirurgilla Töölössä. Hoito erinomaista. Minnekään arvauskeskuksen puoskarille en tod teinin rannetta uskoisi. Tai julkisen päivystyksen.

Samaisessa puljussa hoidettiin mun isän ranne päin helvettiä. Terveyskeskuksessa olis saanut paremman hoidon. 

Vierailija
26/27 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runkkaamisesta se ranne on menny.

Vierailija
27/27 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murtunut oli, lähettiin eilen päivystykseen. Oli murtunut jotenkin niin, että oli huonossa asennossa ja piti vetää parempaan asentoon ennen kipsausta.

Teini viimeiseen asti höpötti, että mennään huomenna vasta jos on vielä kipeä. Onneksi lähettiin. Ei kuulemma ollut niin kipeä että olisi ajatellut sen murtuneen (on murtunut ennenkin), eikä siksi millään halunnut "turhaan" mennä lääkäriin.

Onneksi saatiin kerta vetämisellä oikein, ettei tarvinnut kipsiä purkaa ja vetää uudelleen.

Eli kaikille tuleville googlettajille, murtuma ei välttämättä ole älyttömän kipeä ja ranne voi silti liikkua :)

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan