Mikä on teidän lemppari kotityö? Entä inhokki?
Mulla voiton vie pyykkäys, sekä ripustaminen että kuivien viikkaus on mukavaa. Inhokki onkin jo vaikeampi, ehkä ikkunoiden pesu...?
Kommentit (30)
Inhoan tiskaamista yli kaiken (keittiön tasot aina täynnä likaisia astioita), imurointi myös lukeutuu inhokkeihin (kotona onkin aina pölypalloja lattialla), mutta sitten kaikki ei niin näkyvä, kuten uunin taustan pesu ja viemäreiden putsaus tulee hoidettua melkein liian usein. Desinfioin myös hanat ja ovenkahvat pari kertaa viikossa.
Inhoan imurointia lähinnä sen äänen takia. Ikkunoiden pesu on myös inhaa, koska se on niin pitkällinen operaatio.
Ehdoton lemppari on ruuanlaitto. Mukavaa puuhaa, josta saa aina heti palkinnon eli hyvää ruokaa. Siivoushommista kivoin on kylppärin pesu, koska saa pestä reilusti vedellä ja raikas, puhdas vessa ilahduttaa.
Mistä saatte motivaatiota kotitöihin? Mulla on pahasti kadoksissa..
Paras: sisäkasvien hoito, pihatyö
Pahin: jatkuva tiskien laitto.
Tykkään silittämisestä ja kaakelien ym. kiillottamisesta. En ollenkaan pidä roskien viennistä enkä viemärin puhdistamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saatte motivaatiota kotitöihin? Mulla on pahasti kadoksissa..
Se fiilis, kun on tehnyt niitä, on verraton. Ja siisti koti on viihtyisä. Tai ainakin viihtyisä kuin sotkuinen ja likainen :D
Lemppari:
imurointi
lavuaarin ja vessanpöntön kuuraus
tavaroiden järjestely (myös kaappien sisällä)
Inhokki:
pölyjen pyyhintä
ikkunoiden pesu
Olen oppinut sietämään silitystä ja ikkunoiden pesua.
Tiskaus helpompaa kun laittaa heti likoamaan aterian jälkeen astiat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla voiton vie pyykkäys, sekä ripustaminen
Tämä. Etenkin se kun ottaa koneesta puhtaat vaatteet.
Suosikki lakanoiden vaihtaminen, inhokkilistalle päätyy sitten kaikki muu :)