Mikä on teidän lemppari kotityö? Entä inhokki?
Mulla voiton vie pyykkäys, sekä ripustaminen että kuivien viikkaus on mukavaa. Inhokki onkin jo vaikeampi, ehkä ikkunoiden pesu...?
Kommentit (30)
Kokkaus on niin kirkas ykkönen, että en sitä edes työksi laske. Imuroinnista en tykkää.
Lemppari on ruoanlaitto.Inhokki on uunin/ suihkukaapin pesu.
Pyykinpesu lemppari. Inhokki on viemäreiden puhdistus.
Vaimon paneminen suosikki. Lapsen vieminen kouluun inhokki.
Imurointi kivointa, ärsyttävintä pyykkäys/tiskit.
Tykkään
-pyykkikoneen täyttö ja pyykin kuivuriin laitto
-keittiön työtason pesu/pyyhkiminen
-leivinuuniin tulien laittaminen (jos joku on jo tuonut puut)
-kesällä pyykkien vieminen narulle kuivumaan
En tykkää
-pyykkien kaappiin vieminen. Yleensä pitovaatteet lojuvat pinoissaan khh tiskillä, josta ne puetaan päälle
-tiskikoneen tyhjennys
-roskien vienti
-puukorien täyttö/haku
-ikkunoiden pesu
-rappusten pyyhkiminen
En tiedä miksi, mutta tykkään vessan pesusta. Siinä näkee tuloksen niin reippaasti ja on nopsa homma tehdä. Kokonainen huone on tiptop alle 10 min.
Vihaan ikkunoiden pesua ja sellaisista useammin toistuvista lakanoiden vaihtamista, vaikka lopputulos,l eli puhtaat lakanat on ihana.
Lemppari: Keittiön työpöytien ja laskutilojen siivous ja järestely. Viihdyn paremmin, kun ei ole karseeta kaaosta ympärillä, vaan kaikki tavarat ovat omilla paikoillaan.
Inhokki: Työvaatteiden pikkutarkka silittäminen (ranteet auki!)
Kiva laittaa likaisia astioita koneeseen ja likaisia pyykkejä. Inhoan imurointia ja ikkunoiden pesua.
Tykkään: kylpyhuoneen peseminen(saa läträtä vedellä😂)
Inhoan: imurointi
Tällä hetkellä tuntuu olevan lähinnä inhokkeja... Ongelmana on se, että jotkut kotityöt ovat osaltaan kivoja, osaltaan tympeitä. Esim. pyykkihuolto: tykkään lajitella pyykkiä, mutta inhoan tahranpoistoa (sappisaippuoin aina tahrat). Tykkään levittää ja viikata pyykkiä, mutta inhoan sen viemistä paikoilleen (meillä on tosi epäkäytännölliset tekstiiliensäilytystilat). Ruuanlaitosta tykkään, mutta usein sekin tökkii, koska se vie niin helkkaristi aikaa. Inhoan keittiön tasojen pyyhkimistä ja siivoamista, koska olen ainoa, joka sitä tekee. Tiskikoneen täyttäminen ja tyhjentäminen on periaatteessa ihan ok, mutta olen vain niin leipääntynyt siihen... Meillä tiskikone pyörii jopa kahdesti päivässä. Siivoaminen on mulle tällä hetkellä aivan tervanjuontia, ja se kyllä myös näkyy! Ristiriitaiseksi asian tekee se, että mä voin myös rentoutua siivoamalla – mutta se vaatii sen, että talo on tyhjä ja mä saan tehdä asiat omaan tahtiin ja jättää siivousvälineet ja järjesteltävät tavarat kaaokseen, jos haluan.
Joo, ei mitään järkeä tässä.
Imurointi ja vessan pesu on aika ykkösiä. Eniten vihaan pyykinpesua: laita likaset koneeseen,laita puhtaat kuivariin,viikkaa kaappiin..
Lemppari pyykinpesu, kaikki muut inhokkeja.
Näin kevään korvalla on helppo vastata, että inhokki on ikkunoisen pesu. Siihen tarvitsen aika paljon motivaatiota, mutta päivä päivältä sitä on yhä enemmän. Taidan poimia muutaman koivun oksan vaasiin.
Minusta nykyään mikä tahansa on kivaa, jos sitä saa tehdä rauhassa itse vain siihen yhteen asiaan keskittyen.
Mä vihaan niitä kaikkia ja vitkastelen viimeiseen asti. Kuinka voisin muuttaa asennetta alkaa nauttia kotitöistä?
😨😨😨😨😨😨😨😨😨😲😲😲😲😲😲😲😲😲😲😲😲😲😲😛😛😛😛😛😛😛😛😛😛😛😛🤤🤤🤤🤤😝😝🙃🙃🙃🙃🙃🙃🙃!!
Imurointi on nykyään lemppari, kun sain hyvän imurin :D
Inhokki on kylppärin pesu. Kauhea vaiva.
Ruuanlaitto tai pintojen pyyhkiminen lemppari
kaupassakäynti ja roskien vienti inhokki