Moccamasterin tippalukko
Miten tämä viritys on koskaan mennyt laaduntarkkailusta läpi vai toimiiko jollain tippalukko Moccamasterissa?Keitin on kuitenkin aika kallis joten siinä ei saisi olla mitään heikkouksia.
Kommentit (24)
Minulla toimii moitteetta. Miten se ei siis niinku toimi?
Tuonkin jo ihan oikeasti saisi päivittää jo 2000 luvulle kun monia 80- luvun retroilu innosta kun tuonkin ajankin elänyt.Ensinnäkin surkea mitta joka hajoaa jatkuvasti ja väärä muovilaatu.Tippalukosta taas jousi lentää ties minne ja joudut helposti uuden ostamaan.Kannusta hajoaa kannen pidike helposti ja liimaus.Myös tekee kylmää kahvia jos keität vähän ja painike pienellä.
Lähinnä päivityksellä grippikahvaa pannuun ja integroitu suodatin kuten Braun kun keittäminen tuntuu välillä palapeliltä kokoamisineen.
Selittäkää nyt joku että mihin ihmeeseen edes tarvii koko tippalukkoa? Mulla ihan karvalakki Moccamaster ilman tippalukkoa ollut jo yli 10 vuotta. Kerrat jotka olen kaivannut tippalukkoa: 0.
Kyllä se tippilukko pitää, kun välillä putsaa kunnolla tiivistepinnat, metallijousen vastinpinnan tulppaosassa ja tulppaosan saranoinnin.
Todellisuudessa ei tuo tippalukko kovinkaan fiksusti ole suunniteltu, se väliasentokin ihan surkea. Käytännössä teen niin, että isommat kahvimäärät tippalukko auki ja alle 3 kupillista tippalukko kiinni - ja aukaisu sitten kun veden tulo suppiloon loppunut.
Meillä on automaattinen tippalukko. Jos kannun ottaa pois alta niin tippalukko menee päälle. Hyvin on toiminut. Yleensä yksi tippa tulee ketitinlevylle, kun kannun ottaa pois alta. En kyllä moccamasteria pois vaihtaisi. Viisi vuotta se on nyt palvellut ja varmaan helposti toiset viisi menee.
Ei automaattisen tippalukon mallia kannata ostaa, siitä tulee pienet kahvimäärät liian nopeasti läpi.
Mulla kyllä tippalukko toimii hienosti, mutta kahvin se polttaa, jos valmis kahvi seisoo yli 5 minuuttia.
Ei toimi tippalukko missään käyttämässäni moccamasterissa, ei uusissa eikä vähän vanhemmissa. Hiukan se hidastaa kahvin tippumista mutta paljon tulee silti keitinlevylle, vaikka siis lukko olisi kokonaan kiinni. Outoa että niin kalliissa vehkeessä on niin paska systeemi.
Onneks mulla on kotona kapselikeitin.
Vaimo onnistui hajottamaan automaattisen tippalukon tiskikoneessa. Jousi häipyi ties minne. Pätkäisin kuulakärkikynästä jousen ja virittelin sopivaksi - saas nähdä kuinka toimii!
Pekka Sippola
Onpas nyt vaikeaa.
Meillä toimii kuin junan vessa, miksi ostatte sitä halpismallia.
Joo, aikaisempi laadun tae katosi ensimmäisen keittokerran yhteydessä.
Mä en oo koskaan tarvinnu tuota viritystä. On se ny kumma jos ei pari minuuttia jaksa odottaa kahvin tippumista?
Vierailija kirjoitti:
Onpas nyt vaikeaa.
Meillä toimii kuin junan vessa, miksi ostatte sitä halpismallia.
Halpismallissa ei ole tippalukkoa lainkaan. Se vasta toimiikin hyvin.
Moccamaster on tunnettu siitä, ettei tippalukko toimi.
Meillä se joskus toimii, mutta usein ei.
Muuten se kyllä keittää hyvät kahvit ja on pitkäikäinen keitin.
Ensimmäisessä moccamasterissa ei toiminut, uudemmassa toimii.
Meillä toimii kun vetää kannun aina sivusta pois levyltä
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo koskaan tarvinnu tuota viritystä. On se ny kumma jos ei pari minuuttia jaksa odottaa kahvin tippumista?
Ei sitä siksi käytetä ettei jaksaisi odottaa. Pointti on estää valuminen kannuun, jos keittää alle 3 kuppia. Näin saadaan edes makua kahviin, kun se ei tule heti läpi suodattimesta.
Uusi moccamaster, kallis kuin mikä eikä tippalukko toimi. Se on yksi vitsi.
Kahvi on hyvää ja se tässä v_tuttaakin.
On ollut noita 20-40€:n keittimiä, joilla kahvi tulee kylmempänä mutta tippalukko toimii halvemmissakin aina.
Luulin, ettei moccamasterin hintainen laite olisi noin rimpula.
Se on ihan vitsi koko tippalukko. Ei ole ikinä pitänyt yhtään tippaa. Samoja ajatuksia minullakin on kuin aloittajalla.