Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valkoisissa kodeissa asuvat väittävät tehneensä siitä "oman näköisen" :)

Vierailija
11.03.2018 |

Todellisuudessa siitä on tullut mielikuvitukseton tusinakoti, ja mikä pahinta, mieleen tulee Ikean katalookin kansikuva...

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/5

Vierailija
2/28 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se puolustelu onkin aina tuo ns. omannäköinen. Huvittaa todella tuo tusinaelämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on putipuhtoinen sielu. Tai no tuskin, toivovat sitä ehkä.

Vierailija
4/28 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne ihmiset on niin mielikuvituksettomia ja tylsiä, silloinhan se on heidän näköisensä.

Vierailija
5/28 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudunhan trikoisiin ja bomberiin.

Vierailija
6/28 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se sisustaja onkin sellainen persoonaton tusinasielu...?

Vierailija
7/28 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen on suomalaista sielunelämää. Katso joskus ulos talvella. Tajuat jotain sitten itsekin.

Vierailija
8/28 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän mustasta ja valkoisesta, siinä värit sisustukseeni.

Mikä nyt neuvoksi? 

Vierailija
9/28 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa siitä on tullut mielikuvitukseton tusinakoti, ja mikä pahinta, mieleen tulee Ikean katalookin kansikuva...

Värikäs koti ei siis ole tusinakoti, vaan uniikki mauttomuuden huippu?

Vierailija
10/28 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mten ihmeessä jotakin voi ahdistaa niin paljon se, että joku pitää tietynlaisesta sisustuksesta?

Vierailija
11/28 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän mustasta ja valkoisesta, siinä värit sisustukseeni.

Mikä nyt neuvoksi? 

Jatkat samaan malliin, sillä tuskin olet niin musta-valkoinen ajatuksiltasi kuin värikäs ap.

Vierailija
12/28 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tällainen valkoinen koti, tosin kasvit, akvaario, lasten lelut ym. kaikki mahdollinen tuo väriä. Valkoinen tausta rauhoittaa, kun kodissa pakostakin on välillä (okei, usein..) sotkua. En väitä, että olisi persoonallinen, mutta minä itse tykkään tästä. En myöskään kuvaa kotia faceen/instaan, kotimme on oma yksityinen tilamme.

Vierailija
13/28 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneen voisi laittaa hammaslääkäri tuolin olohuoneeseen kun näyttävät lähinnä terveyskeskukselta.Myös trendi oiva tapa tulevaisuudessa pistää kaikki uusiksi kun sitten kalkkimaalilla tuhrittu ja lattiakin jo keltainen auringosta mikä maalattu.

Vierailija
14/28 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mten ihmeessä jotakin voi ahdistaa niin paljon se, että joku pitää tietynlaisesta sisustuksesta?

Tätä mäkin mietin. Kertokaa.

Vierailija
15/28 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten se on vääränlainen, jos sisustaja itse pitää nimenomaan valkoisesta? Itse en pystyisi asumaan värittömässä tilassa, mutta vähän loukkaantuisin, jos joku sanoisi, ettei värikäs asuntoni ole mun näköinen. Perusteluna vain se, että jollakin muulla on sama maku.

Vierailija
16/28 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän vaaleasta kodista, jota piristää muutama tummanruskea ja musta yksityiskohta (kuten huonekalu, kivitaso) sekä kausittain vaihtuvat, värikkäät sohvatyynyt, torkkupeitteet ja viherkasvit.

Kaipaan rauhaa ja harmoniaa muuten kovin hektisessä arjessa. Mielenkiintoista miksi oma makuni häiritsee tuntemattomia ihmisiä niin paljon. Eivät he edes käy meillä koskaan.

Vierailija
17/28 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi kuulostaa kehulta?

Kotisi on ihan sinun näköisesi vai kotisi on kaunis?

Ja nyt ei puhuta sisustajan ulkonäöstä 😁

Vierailija
18/28 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion itsekin sisustaa tulevaisuuden kotini mustalla, valkoisella ja harmaalla. Ne vain sattuvat olemaan lempivärini mitä sisustukseen tulee. Oli miten "tusinakoti" tahansa.

Vierailija
19/28 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne ihmiset on niin mielikuvituksettomia ja tylsiä, silloinhan se on heidän näköisensä.

Minusta olisi tavattoman tylsää purkaa mielikuvitusta ja luovuutta sisustukseen, käyttää aikaa kirppareilla kiertelyyn jotta löytäisi "kaikkea ihanaa" ja "persoonallista" kotiin. Jos löydät kirpparilta jonkun retrokipon niin miten se edustaa sinun persoonallisuuttasi tai omannäköisyyttäsi? Ethän sinä ole sitä kippoa tehnyt?

Itse teen elämästäni omannäköiseni. Minun ei tarvitse roudata kamaa kotiini, retroilla ja kirppistellä siksi kun muutkin niin tekee. Minä käytän aikani luovuuteen. Kotini on minimalistinen ja valkea jotta siivoaminen on helppoa ja jotta luova työni ei kärsi turhista häiriöistä. Voin keskittää kaiken henkisen energiani luovaan työhöni. Ilmennän persoonallisuutta luovassa työssäni, en sisustuksessa.

En ole missään muualla nähnyt valkeaa sisustusta, en kenelläkään tutullani. En lue sisustuslehtiä sillä en harrasta sisustusta. Kotini on tällainen tarpeesta. Minusta mielikuvituksettomat muodin orjat sisustaa kotinsa eri värisillä sekamelskoilla. Siniset verhot, ruskea hylly, violetti tuoli, kirpparilta joku räikeä juttu, seinään paneeli tai boordi, kippoja ja kuppeja kaikki tasot täyteen jne. Eikö tuossa sekamelskassa jo saa paniikkikohtauksen.

Vierailija
20/28 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, joita "toistensa näköiset" kodit ahdistavat: ennenkin asunnot ovat olleet aika lailla toistensa kopioita. Esim. 1880-luvulla piti olla tummia, ylitopattuja huonekaluja ja kristallikruunu ja pullojukka.

Kuvat kolmesta asunnosta:

Laukon kartano

http://www.laukonkartano.fi/wp-content/uploads/2017/06/signe-branderin-…

Sinebrychoffin kartano/huvila

https://sinebrychoffintaidemuseo.fi/wp-content/uploads/2014/12/kotimuse…

Jenny Florinin koti Bulevardilla

https://www.helsinkikuvia.fi/media/Tuomastesti/Signe%20Brander_22/Jenny…

Oman aikansa tusinakoteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi