Valkoisissa kodeissa asuvat väittävät tehneensä siitä "oman näköisen" :)
Todellisuudessa siitä on tullut mielikuvitukseton tusinakoti, ja mikä pahinta, mieleen tulee Ikean katalookin kansikuva...
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen on suomalaista sielunelämää. Katso joskus ulos talvella. Tajuat jotain sitten itsekin.
Mutta suuri osa ajasta on synkkää, katso joskus ulos valkoisien verhojen välistä.
Ennenvanhaan navetan seinät kalkittiin.
Ihan yhtä lailla ne värikkäämmät ja "ihanan retrot" kodit on tusinakoteja, ei mitään omaperäistä. Itse en viihtyisi sellaisessa levottomassa ja sotkuisessa kodissa. Köyhät näyttävät suosivan yleensä eniten tuollaista tyyliä, ja kaikki liikenevä raha laitetaan turhan, muodikkaan sisustusroinan ostamiseen.
No meillä on, ah, niin persoonallinen koti: on ajanpatinaa, on väriä, on kuvioita, on aikakerrostumia ainakin 120 vuoden ajalta, ihan kaikkea 1800-luvun lopun talonpoikaisantiikista nykypäivän Ikeaan. No onko täällä meidän näköistä? No ei ole! On vain ollut järkevää käyttää näitä jo talossa olleita kalusteita ja koska olen äärimmäisen laiska miettimään mitään sisustusta, ja jos jollakin on ollut tarpeettomana jotain meille tarpeellista, niin tänne se on heivattu.
Onhan täällä ihan kivannäköistä, tai ainakin erilaista, ja aina kaikki huokailee sitä ihanan persoonallista, mutta ei täällä silti ole meidän _omannäköistä_. Täällä on viiden sukupolven näköistä. Meidän omannäköinen olisi sitä vaaleaa, skandinaavista, vähäeleistä, selkeää... Ollaan siis ilmeisesti aika tylsiä ja laumasieluisia pohjimmiltamme ja myös liian laiskoja (ehkä myös kiireisiä...) toteuttamaan mitään sisustusvisioita.
En ole ikinä nähnyt steriilin valkoista kotia. Jokaisessa on näkynyt asujan kädenjälki. Olen itse värikkään ja bling blingin ja taulujen ystävä. Mutta sen takia minunkin asunnossa on vaaleat puitteet.
Aika jännä ajatus ap:lta tehdä kodista, valkoisestakin, jonkun muun näköisen kodin.
Mä en ymmärrä miksi monet ottavat kierroksia valkoisesta sisustuksesta? Siis siitä että joku muu sisustaa kotinsa valkoisella? WTF?
Mä olen nähnyt vaikka millaista sisustusta mutta eivät muiden tyylit sisustaa ole koskaan menneet tunteisiin vaikka eivät ole omaa silmää miellyttäneetkään.
Itse pidän valkoisesta koska on se rauhoittava, tuo lisää tilan tuntua ,on helppo ja ennenkaikkea miellyttää omaa silmääni. En viihtyisi värien sekamelskassa tai tummassa kodissa. Itse viihdyn hammaslääkärin odotustilassani erinomaisesti ja olen saanut siitä myös paljon kehuja :D
Suurinosa ihmisistä on värittömiä laumasieluja. Sillä ne "omannäköiset" valkoiset kodit selittyy.