Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko teillä on "vararahasto" hädän varalle? VALEHTELEMATTA.

Vierailija
11.03.2018 |

Ihan siis sinun onat rahasi, ei miehen.

Minulla on 50 000.
Asun yksin yhden lapsen kanssa.

Kommentit (904)

Vierailija
821/904 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500 € säästössä.

2100 € rahastoissa, laitan joka kuukausi vähän.

2300 € tilillä. Palkkapäivä oli tänään ja kaikki isot laskut tältä kuulta maksettu.

Asunto, josta on puolet lainaa.

Opintolaina.

Käytän rahani pääosin reissaamiseen. Elän nyt ja tapan itseni ennen eläkkeelle siirtymistä.

Ei lapsia.

Vierailija
822/904 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 sijoitusasuntoa, kaksio ja yksiöitä, sijoitusrahastossa 120 000. Ihan pahan päivän varalle en meinannut loputtomiin säästää, niitä kun ei käärinliinoihin mukaan saa. Elelen mukavasti vuokratuloilla oman palkkani lisäksi jo nyt, tarvittaessa voin realisoida asunnot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/904 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0e. Vaikka tässä kysyttiin vain omasta tilanteesta niin tämä 0e koskee siis koko perhettä (minä, mies, kaksi lasta).

Vierailija
824/904 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin tonni säästö tilillä ja pari asunto-osaketta. Taloudessa minä ja kolme lasta.

Paras hätävara on hyvät vakuutukset :D

Vierailija
825/904 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin tonni säästö tilillä ja pari asunto-osaketta. Taloudessa minä ja kolme lasta.

Paras hätävara on hyvät vakuutukset :D

Riippuu vähän vakuutuksista.. Vakuutusyhtiöt tekee kuitenkin bisnestä jolloin osa riskeistä kannattaa kantaa itse oman taloudellisen tilanteen mukaan esim. korkokatto, lainavakuutukset, kaskot, sairaskuluvakuutukset jne.

Meillä taitaa olla joku 40 ke yhteensä pahan päivän varalle.

Vierailija
826/904 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laskisi sijoituksia vararahastoksi, tai ainakaan omiani siksi miellä. Todennäköistä on että jos kakka osuu henkilökohtaisesti tuulettimeen niin se voi olla isossa tuulettimessa myös silloin. Sijoitusten realisointi ihan euroiksi voi olla silloin hankalaa/tappiollista.

Vierailija
827/904 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4 sijoitusasuntoa, kaksio ja yksiöitä, sijoitusrahastossa 120 000. Ihan pahan päivän varalle en meinannut loputtomiin säästää, niitä kun ei käärinliinoihin mukaan saa. Elelen mukavasti vuokratuloilla oman palkkani lisäksi jo nyt, tarvittaessa voin realisoida asunnot.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, millä rahalla olet 4 asuntoa hankkinut?

Vierailija
828/904 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kysyn, millä rahalla olet 4 asuntoa hankkinut?

Nämä on näitä naistenlehtien ”self made-miljonäärejä” jotka ”unohtavat” kertoa mistä rahat on peritty.

Vierailija
829/904 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti realisoitavia sijoituksia noin 150 000 euroa. Tilillä jotain hiukan alta 10 000 euroa.

Vierailija
830/904 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään, noin Kymppitonni luottoja

Puolet omakotitalosta on varallisuus

Vierailija
831/904 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilillä joku 8000€, sijoituksissa joku 110 000€.

Ps. Sinulle joka kummastelit miksi rikkaat viihtyy vauvapalstalla, niin ei ole kyllä silmiini osunut yhtään rikkaan kirjoittamaa viestiä tässä ketjussa. Ihan normaalia että nykyaikana ihmiset tajuaa säästää ja sijoittaa.

Totta. Rikkaalla on vähintään miljoona ylinmääräistä. Tollaselle satkutonnilla ei pitkälle pötkitä.

Totta, mutta ei miljoona nykypäivänä kummoinenkaan summa ole, joten rikkaaksi en kyllä sanoisi millin omistavaa. Sillä saa mukavat pääomatulot mutta ei herroiksi eletä. Vauras kyllä on. Oikeasti rikkaita ihmisiä on Suomessa aika vähän. Kymppitonnien/satojentonnien salkku pitäisi nelikymppisellä olla ihan normi asia, tuloista riippuen.

Vierailija
832/904 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä, että täällä jankutetaan, kuinka sadan tonnin salkku olisi aivan normaalia.

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005286536.html

Toki rikkaimmalla kymmenyksellä sitä rahaa on, mutta ei mittava sijoitusomaisuus ole normi.

Olen itse 30+ kahden lapsen äiti. Olen palaamassa hoitovapaalta töihin elokuussa. Minulla on tällä hetkellä kolme tonnia vararahastoa. Töissä kun olen, säästän, joten parin vuoden päästä minulla on jo paljon enemmän. Miehelläni ei ole vararahastoa, hän ei ole säästeliäs mutta oppimassa siihen kantapään kautta. Meillä on omistusasunto ja auto, mutta eivät ne meidän hätävarojamme ole.

Vierailija
833/904 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttö- ja säästötileillä noin 10000 Euroa. Muutakin omaisuutta on varsin paljon, mutta sen rahaksi muuntaminen kestäisi kauemmin.

Luottokortit lienevät nykyajan vararahasto. Itse saisin hätätilanteessa luottokorteilleni 21000 euroa velkaa.

Vierailija
834/904 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 000 säästössä. Lisäksi 40 000 asumisoikeusmaksuna, jonka saa takaisin kun muuttaa. Juuri nyt ei ole isoa huolta huomisesta mutta koska palkkani on järkyttävän huono, voi olla että säästöjä pitää alkaa kuluttaa  pois ihan pian. Aina tulee jotain laskuja, vaikka en elä tuhlailleen. Olisi hirveää olla ilman säästöjä, koska ikinä ei voi tietää jos vaikka sairastuu.

Vierailija
835/904 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen perheen mediaani talletusvarallisuus on noin 5000€

Keskimäärin se on noin 20000€ mutta se sisältää kaikki Herlinit ja helvetin rikkaat Gyllenburgit, joten tässä tapauksessa keskiarvolla ei ole mitään merkitystä.

Tämän foorumin käyttäjäkunta koostunee lähinnä nuorista naisista, joten mediaani lienee tässä kyselyssä sen 500-1000€

...jos rehellistä tulosta kaipailet?

M40

Vierailija
836/904 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on rikasta porukkaa pienten lasten äidit! Lapsilisät vain köyhille siis, ja isompina. Näin rikkaat eivät niitä tarvitse, alun perinkin vähävaraisille perheille tarkoitetut. Sitten köyhille perheille voisi antaa enemmän ja nämä rikkaat voi elellä sijoitusasunnoillaa. Onhan ihan hullua, että yhteisiä verovaroja törsätään antamalla niitä hyvinvoiville, jotka eivät rahapulasta tiedä mitään. Varmaan lapsilisärahat laitetaan lapsen asuntotilille?

Vierailija
837/904 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa sanoa, tyttäreltä saan jo hätä tulee, omaisuutta on 40 000 muttei sitä hetkessä myydä.

Vierailija
838/904 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 250.000 asunto-osakkeissa (vuokratuottoa), mutta muuten ei jää rahaa juuri säästöön.Tilillä alle 1000e:)

Lainaa n. 30.000 e.

Vierailija
839/904 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20€ 😂

Vierailija
840/904 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Visa vinkuu hädässä.