Paljonko teillä on "vararahasto" hädän varalle? VALEHTELEMATTA.
Ihan siis sinun onat rahasi, ei miehen.
Minulla on 50 000.
Asun yksin yhden lapsen kanssa.
Kommentit (904)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 10 000 euroa säästötilillä ja helposti realisoitavaa omaisuutta ehkä muutama tuhat euroa, jos oikein hätä tulisi. Lasten tileillä (2 ja 5 v.) kummallakin noin 2000 euroa. Miehellä on myös jotain rahastoja, mutta aika vähän, hän ei ole oiken säästäjäluonne.
Tuo säätötili tuli tarpeeseen esimerkiksi loppuvuodesta, kun jäin pariksi kuukaudeksi työttömäksi ja työttömyyskorvaukset tuli jotenkin jälkikäteen ja viivellä. Myös yllättäviä lasten lääkärikuluja on tullut ja meillä ne maksetaan ensin itse ja haetaan sitten vasta vakuutuksista. Ja on kiva että pystyy suurempia hankintoja ostamaan kerralla, eikä millään Klarnoilla.
Lastesi tileillä olevat rahat EIVÄT ole sinun vararahastoasi!
Lasten rahoja saa käyttää lasten kulujen kattamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 10 000 euroa säästötilillä ja helposti realisoitavaa omaisuutta ehkä muutama tuhat euroa, jos oikein hätä tulisi. Lasten tileillä (2 ja 5 v.) kummallakin noin 2000 euroa. Miehellä on myös jotain rahastoja, mutta aika vähän, hän ei ole oiken säästäjäluonne.
Tuo säätötili tuli tarpeeseen esimerkiksi loppuvuodesta, kun jäin pariksi kuukaudeksi työttömäksi ja työttömyyskorvaukset tuli jotenkin jälkikäteen ja viivellä. Myös yllättäviä lasten lääkärikuluja on tullut ja meillä ne maksetaan ensin itse ja haetaan sitten vasta vakuutuksista. Ja on kiva että pystyy suurempia hankintoja ostamaan kerralla, eikä millään Klarnoilla.
Lasten rahoja saa käyttää lasten kulujen kattamiseen.
Paitsi tavanomaisia elatuskuluja. Vaikka sossu/kela kyllä vaatii sitäkin.... Pitäis saada maistraatin edunvalvoja ja kela selvittåmään kerrankin kumpi on oikeassa. Mutta lasten edunvalvojat ja toimeentulotuen käsittelijät ei taida palvella samaa perhettä.
1400 + maanantaina sinne menee 300. Nuo rahat tulen kyllä tuhlaamaan viimeistään syksyllä ajokorttiin.
Meillä (pariskuntana) vararahastona toimii molempien luottokortit. Niillä sätkii 2-4kk eteenpäin vaikka jostain syystä tulot loppuisivat kuin seinään.
En ymmärrä miksi pitäisi olla erillinen vararahasto. Me käytetään kyllä kaikki käytettävissä olevat varat elämään ja koko perheen harrastuksiin. Löytyy moottoripyörää, moottorikelkkaa, asuntovaunua, autoa ym. suht arvokasta velatonta omaisuutta. Ja asenne on se, että "rautaan ei rakastuta" joten hätätilanteessa tämä omaisuus on ensimmäisenä myyntilistalla, reaaliarvo tällä hetkellä ~50000-60000€.
Lisäksi molemmilla osakesäästöjä, mutta ei niitäkään vararahastoksi ole tarkoitettu, vaan nekin "nollataan" välillä kun kalustoa vaihdetaan uudempiin. Ja jos sinne jostain syystä joskus pääsee kertymään enemmänkin vaurautta(tuskin pääsee semmoista tilannetta tulemaan), niin hankitaan sijoitusasunto lisätuloja tuomaan.
Ja ollaan ihan tavallinen työssäkäyvä keskituloinen pari. No, ehkä joku voisi luonnehtia hyvätuloiseksi, mutta tilastojen mukaan keskituloinen.
0 rahassa, miljoona muissa hyödykkeissä. Pisteet ap:lle avoimmuudesta. :)
0 rahassa, miljoona muissa hyödykkeissä. Pisteet ap:lle avoimmuudesta. :)
Perinnön ansiosta nyt n. 40t mutta remonttia tulossa, kulut vielä auki (ennen perintöä vararahasto oli n. 3t)
Varallisuutta n. 360t, velkaa n. 15t (matala korko)
Yhden vanhemman perhe, kaksi lasta jotka vuoroasuu.
Vierailija kirjoitti:
Meillä (pariskuntana) vararahastona toimii molempien luottokortit. Niillä sätkii 2-4kk eteenpäin vaikka jostain syystä tulot loppuisivat kuin seinään.
En ymmärrä miksi pitäisi olla erillinen vararahasto. Me käytetään kyllä kaikki käytettävissä olevat varat elämään ja koko perheen harrastuksiin. Löytyy moottoripyörää, moottorikelkkaa, asuntovaunua, autoa ym. suht arvokasta velatonta omaisuutta. Ja asenne on se, että "rautaan ei rakastuta" joten hätätilanteessa tämä omaisuus on ensimmäisenä myyntilistalla, reaaliarvo tällä hetkellä ~50000-60000€.
Lisäksi molemmilla osakesäästöjä, mutta ei niitäkään vararahastoksi ole tarkoitettu, vaan nekin "nollataan" välillä kun kalustoa vaihdetaan uudempiin. Ja jos sinne jostain syystä joskus pääsee kertymään enemmänkin vaurautta(tuskin pääsee semmoista tilannetta tulemaan), niin hankitaan sijoitusasunto lisätuloja tuomaan.
Ja ollaan ihan tavallinen työssäkäyvä keskituloinen pari. No, ehkä joku voisi luonnehtia hyvätuloiseksi, mutta tilastojen mukaan keskituloinen.
Tuossa voi käydä pahastikin, jos tulee isoja vastoinkäymisiä. Mutta ehkä te olette hulda huolettomia jotka ei sellaista ajattele?
Ehkä 50e ikiomaa rahaa. Meidän perheessä mies säästää ja minä olen kotiorja. 1 lapsi.
Säästötilillä on noin 10000 e, lisäksi on luottokortti.
Enimmäkseen tuo puskuri on siltä varalta, että koirille sattuisi jotain. Päivystysleikkaukset ja tehohoito on kallista. Elän miehen kanssa kaksin ja hänelläkin on +5000 e säästöjä sekä luottokortti. Olemme juuri ostaneet asunnon, voi olla että alkuun joudumme käyttämään vähän säästöjä remppaan ym. Jos jäisimme työttömiksi, asunnosta olisi pakko luopua, jos ei uusia töitä löytyisi ainakin toiselle 6 kk sisään. Ei olisi varaa näihin lyhennyksiin ilman säännöllisiä tuloja. Onneksi on yhdellä ison kaupungin suosituimmista alueista, täällä menee kämpät ennen ekaa näyttöä yleensä.
Säästötilillä noin 7000e, rahastoissa 3000e. Kuukausi sitten valmistuin, eli ihan hyvä tilanne kuitenkin.
Oman kodin osto seuraavana, sinne menee rahat sitten.
95000. Olen sinkku vela. Auto ja asunto maksettu, eli ei juuri velkaa, paitsi mitä nyt tulee Stockan first cardista. Tuo on kyllä vähän turhan iso puskuri, joten olen ajatellut sijoittaa sen sijoitusasuntoon.
2000 e tilillä. Olen yksinelävä lähihoitaja. Tuon summan olen saanut kokoon, säästämällä kaikesta, mistä pystyn. Tuon enempää vararahastoa en kykene säästämään.
Naurattaa, kun palstalla on niin monia rikkaita. Rikkaat ihmiset viettävät aikaansa av-palstalla, kertoen, miten hyvin heillä menee.😀
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa, kun palstalla on niin monia rikkaita. Rikkaat ihmiset viettävät aikaansa av-palstalla, kertoen, miten hyvin heillä menee.😀
Ai onko täällä joku tuloraja? Kun tilillä on vähintään parikymmentä tonnia rahaa niin vauva.fi ei saisi ilmeisesti enää aueta? Silloin pitäisi ainostaan Talouselämän sivuilla keskustella osakkeista, rahastoista ja osingoista?
Itsellä tilillä 13000, yhteisellä tilillä lisäksi ehkä 6000, miehellä oletettavasti myös jotain. Olen vanhempainvapaalla, ja toiveena olla kotona siihen saakka kun lapsi 1,5v. Säästin 10 000e viimeisen vuoden aikana kun olin töissä sitä varten.
Edellisellä kolme lasta ja mies, asumme pk-seudulla melko omistusasunnossa, joten velkaakin on vielä melko paljon.
Vierailija kirjoitti:
Miten holtitonta voi taloudenpito olla jos pitää olla 50 tuhatta euroa vararahastossa?
Ja yhdellä spurgulla oli kolme eri tiliä vaikka rahaa ei missään.