alkoholistin häät
Hei
Olen 50v naisalkoholisti.
Haluasin järjestää häät..mutta pelottaa.
Voisiko joku kertoa miten järjestää häät joissa myös vieraat viihtyvät?
Kommentit (77)
Juhlien kestoa ei pitäisi venyttää liikaa. Vihkiminen, ruoka, tanssi ja/tai vapaata seurustelua, ehkä jotain ohjelmaa. Sitten kiitos ja hei hei.
Sellaiset jossa viini virtaa, ihmiset juttelee nauraa ja tanssii hyvän musiikin parissa. Paljon ruokaa!
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että täällä huudetaan, että olen vanhanaikainen, kun sanon, että en ymmärrä, miksi häissä pitäisi viinan virrata. Kyllä selvin päinkin voi pitää hauskaa, vaikka te ette sitä tunnu uskovankaan. Eipä tarvitse huomenissa nolona kysellä, mitä siellä häissä tapahtui loppuillasta ja mitä minä sanoin tai tein.
Viinan lisäksi häistä voi jättää pois ne pelkästään myötähäpeää aiheuttavat "hauskat" pikkutuhmat arvuutteluleikit ja morsiamenryöstöt ja vastaavat. Niiden tilalle voi keksiä muuta oikeasti hauskaa ohjelmaa. Joissakin häissä on esitetty morsiusparista koottu power point -esitys varhaislapsuudesta nykypäivään. Jos juontaja on mukavan sukkelasanainen ja kuvat asiallisia, niin se on ihan kiva ohjelmanumero ateriaa tai kahvia odoteltaessa. Pari lyhyttä hauskaa puhetta on myös paikallaan, esim. toinen morsiamen vanhemmista ja joku nuorenparin ystävistä tai sitten sulhasen puhe tuoreelle vaimolleen, varsinkin jos on kyse aikuisten häistä. Ja niitä sukulaislapsia ei sitten pidä pakottaa esiintymään, laulamaan nuotin vierestä ja soittamaan viulua, mikä kuulostaa lähinnä kissan kiusaamiselta!
Eikä juhlien tarvitse kestää ikuisuuksia. Vain niin kauan että kaikilla on kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että täällä huudetaan, että olen vanhanaikainen, kun sanon, että en ymmärrä, miksi häissä pitäisi viinan virrata. Kyllä selvin päinkin voi pitää hauskaa, vaikka te ette sitä tunnu uskovankaan. Eipä tarvitse huomenissa nolona kysellä, mitä siellä häissä tapahtui loppuillasta ja mitä minä sanoin tai tein.
Viinan lisäksi häistä voi jättää pois ne pelkästään myötähäpeää aiheuttavat "hauskat" pikkutuhmat arvuutteluleikit ja morsiamenryöstöt ja vastaavat. Niiden tilalle voi keksiä muuta oikeasti hauskaa ohjelmaa. Joissakin häissä on esitetty morsiusparista koottu power point -esitys varhaislapsuudesta nykypäivään. Jos juontaja on mukavan sukkelasanainen ja kuvat asiallisia, niin se on ihan kiva ohjelmanumero ateriaa tai kahvia odoteltaessa. Pari lyhyttä hauskaa puhetta on myös paikallaan, esim. toinen morsiamen vanhemmista ja joku nuorenparin ystävistä tai sitten sulhasen puhe tuoreelle vaimolleen, varsinkin jos on kyse aikuisten häistä. Ja niitä sukulaislapsia ei sitten pidä pakottaa esiintymään, laulamaan nuotin vierestä ja soittamaan viulua, mikä kuulostaa lähinnä kissan kiusaamiselta!
Eikä juhlien tarvitse kestää ikuisuuksia. Vain niin kauan että kaikilla on kivaa.
Niin ja kun häät alkaa aamusella, ei ihmiset kaipaa alkoa vielä päivällä!
Se, että päihteitä on reilusti saatavilla pitkin iltaa takaa illan jossa on Iloinen ja vilkas tunnelma, spontaaneja keskusteluja hauskoissa seurueissa ystävien ja tuntemattomampienkin kesken. Päihteettömät häät ovat ikäviä ja ahdistuneita, ihmiset osoittelevat sinua sormella ja kuiskuttelevat selkäsi takana kuinka huonot häät olet järjestänyt ja ruoka näyttää ja maistuu ulosteelta.
Miksi viisikymppinen järjestää suuria sukuhäitä? Ovat jo 2+ häät sinulle? Eikö joku pienempi juttu olisi kivempi, ei tarvitsisi stressata alkoholilla? Ja sinuna kyllä pohtisin miten vielä tukea raittiutta jos esim. juhlat ovat vielä noin suuri stressin aihe. Hauskaa voi pitää ilman alkoholia, muut voivat juoda ympärillä vaikka sinä et joisi, mutta sinulla pitää olla selkeä käsitys siitä ettei tuo juoma sinulle sovi. Jos retkahdat sattaa liitosta - ja loppuelämästä - tulla aika lyhyt. Juttelepa joidenkin raitistuneiden kanssa ongelmistasi, voi auttaa enemmän kuin täällä palstalla sekalaiset vastaukset. t raitistunut
Vierailija kirjoitti:
Miksi viisikymppinen järjestää suuria sukuhäitä? Ovat jo 2+ häät sinulle? Eikö joku pienempi juttu olisi kivempi, ei tarvitsisi stressata alkoholilla? Ja sinuna kyllä pohtisin miten vielä tukea raittiutta jos esim. juhlat ovat vielä noin suuri stressin aihe. Hauskaa voi pitää ilman alkoholia, muut voivat juoda ympärillä vaikka sinä et joisi, mutta sinulla pitää olla selkeä käsitys siitä ettei tuo juoma sinulle sovi. Jos retkahdat sattaa liitosta - ja loppuelämästä - tulla aika lyhyt. Juttelepa joidenkin raitistuneiden kanssa ongelmistasi, voi auttaa enemmän kuin täällä palstalla sekalaiset vastaukset. t raitistunut
Olen kaunis ja hoikka..miehen kanssa ollaan oltu yli 20v.
En kykene katsomaan juomista vierestä...tule itku ja lähden kesken ilan kotiin.
Ehkä en ansaitse tavallisia häitä..tuttavapiirissäni ei ole muita alkoholisteja.
Häihin ei tulisi lapsia..en itsekään ole niitä hankkinut
Pullomeri hääpaikan pihalle, niin vieraat vihtyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kaunis ja hoikka..miehen kanssa ollaan oltu yli 20v.
En kykene katsomaan juomista vierestä...tule itku ja lähden kesken ilan kotiin.
Ehkä en ansaitse tavallisia häitä..tuttavapiirissäni ei ole muita alkoholisteja.
Häihin ei tulisi lapsia..en itsekään ole niitä hankkinut
miksi ryvet täällä itsesäälissä?
ruikuti ruikuti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko juoda, vaikka vieraat joisivatkin.
eli muut juhlii ja pitää hauskaa ja morsian katselee vierestä?
Toi on maailman vanhin klisee..Maksaako morsian juhlajuomat?
Morsiusparin on muistettava että häät eivät ole mikään kavereiden kesken järjestetty ryyppyjuhla vaan nimenomaan sukujuhlat joissa hääpari on myös isännän roolissa. Pitää pitää vähän etäisyyttä juhlintaan.
Tänään unelmahäissä raitis hääpari, siitä vinkkejä:)
Vierailija kirjoitti:
Tänään unelmahäissä raitis hääpari, siitä vinkkejä:)
Ap: niinpä raitis PARISKUNTA.
Mieheni pystyy juomaan..minä olen se epänormaali, ehkä ilmotan meidät tuohon friikkisirkukseen....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestin häät paikassa, jossa ei saa sääntöjen mukaan käyttää alkoholia. (Honkapirtti Turussa) En tiedä syytä enkä syystä edes välitä, kun ei ollut muutenkaan tarkoitus tarjota alkoholia, niin hyvä lisäsyykin tuli kätevästi vielä.
Honkapirtti ei ole minkään uskonnollisen yhdistyksen paikka.
Moni kehui häitämme hauskoiksi. Bändi osasi pitää huumoria yllä.
Selän takana sanovaT: luojan kiitos seuraavissa häissä on viinaa
Tuskin ne sun häitä sulle haukkuuHui kauheaa, mitä kertoo ihmisestä, kun haukkuu viinanpuutetta häissä? 😁
Minulle häät ovat läheisten ihmisten juhla ei ilmaisen viinan bileet.En ole ollut kertaakaan "kuivissa"häissä...
Mitä tämä kertoo suomalaisista?Mitä tuo kertoo ystävistäsi / sukulaisistasi 🙄
Ovat normaaleja suomalaisia
Senkin huomaa että mitään keskustelua ei ole tämän päivän unelmahäistä..
Suomalaiset häät ,joissa ei juoda ei kiinnosta edes haukkujoita...tai trolleja
Antabus? Alkoholiton linja?
Miten luulet avioliiton kestävän holismin takia, käytkö AA:ssa tms? Saisiko sieltä tukea?