Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkakokemuksia Prahasta, tai suosituksia muista Euroopan kohteista? Äiti + 2 teiniä, viikonloppu

Vierailija
11.03.2018 |

Ajatuksena olisi viettää keväällä tai syksyllä/loppukesästä viikonloppu teinien kanssa jossain Euroopassa (ei Ruotsi, Norja, Tanska, Viro), mutta kohteen päättäminen on hirveän vaikeaa! Lento saisi olla mielellään lyhyt, ja kohteen pitäisi olla helppo aloitteleville matkustajille (toimiva ja helppo julkinen liikenne, tai edullinen ja luotettava taksi + pärjää hyvin englannilla + turvallinen). Hintatason pitäisi olla edullinen, ja lämpötilan kohtuullinen (ei hellettä, emme ole hakemassa rantalomaa, mutta kuitenkin Suomeen verrattuna lämmin).
Olisin kiitollinen kaikista kokemuksista ja kohdesuosituksista!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini on Euroopan johtava kulttuurikaupunki.

Vierailija
22/24 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei koskaan enää prahaan kirjoitti:

No minäpä koin enemmän kuin tarpeeksi yhtenä viikonloppuna. Elämysmatka alkoi siitä että taksi vei väärään hotelliin ja kun huomasin olevani väärässä paikassa, pyysin josko respa olisi voinut äkkiä soittaa taksin perään ( taksi antoi käyntikortin), mutta ei.. tyttö pyöritti silmiään ja koetti vaipua vastaanottotiskin taakse. Hotellit kuuluivat samaan ketjuun ja olivat saman nimisiä, vaan eri paikoissa. Sitten rahanvaihtoa, sain jotain hemmetin slovakian vaiko slovenian rahoja vaihdossa. 

Kävelyretkellä kaupungilla ajattelin käydä oluella. Ja paikassa joka sattui olemaan kohdalla oli kolme oluthanaa. Ilmeisesti hanan takana ollut pelle loukkaantui siitä että osoitin sormella sitä hanaa josta olisin halunnut oluen. Sitä ei saanut vaan hän suositteli toista hanaa, kun sanoin että joo, otan sitä, niin ei se käynyt, vaan sitten siitä kolmannesta hanasta kyllä antoi oluen.

Sitten oli joku linnakierros Prahan linnassa. Paikalta sai vuokrata kuulokkeita ja kun jälkikäteen tarkistin kuitin olivat veloittaneet kaksista kuulokkeista 140 euroa.

Illallinen päättyi siihen että maksoin kortilla kolmeen kertaan ( maksupäätteessä ei muka maksu mennyt läpi), maksoin ruuat neljänteen kertaan käteisellä. Tämäkin selvisi vasta kotona tiliotetta katsoessa.

Oli pari muutakin hankaluutta, mutta kaikenkaikkiaan jäi suu täyteen paskaa, St Vitutuksen kirkossa käyntikään ei sitä enää pyyhkinyt pois

Minäs vuonna kävit, Sloveniassa ja Slovakiassa kun on eurot...? Rahan vaihto on huijausta lähes joka maassa, ja varsinkin Euroopassa turhaa kun yleensä omalta pankilta saa parhaan kurssin automaattinostolla tai korttimaksulla.

Etkö yhtään tarkistanut kurssia ennen matkaa? Maksat 3500 korunaa kuulokkeista ja vasta myöhemmin tulee mieleen tarkistaa, että oho, sehän oli 140 euroa? Opastettu kierroskin maksaa linnalla vain neljä euroa per henkilö, että ihan itse saa katsoa mitä maksaa.

Sama ravintolassa - olen maksanut täällä 5 vuotta kortilla, eikä kukaan ole veloittanut useampaan kertaan. Jos korttikone ei toimi tai kortti ei mene läpi, siitä tulostuu kuitti, joka kertoo hylkäyksestä. Eihän Suomessakaan makseta uudestaan, jos ei tätä hylkäystä omin silmin näe.

Eikä muutenkaan makseta mitään, ellei näe maksamaansa summaa koneen näytöllä. Matkailun perusasioita kaikkialla maailmassa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budapest. Lyhyt lento, edelliset matkat, erittäin edullinen kohde, paljon nähtävää, hyvä ruoka, kylpylät, historiaa, linnoja, tunneleita, jättiostoskeskuksia, kauppahallit, toreja, unkarilaiset ystävällisiä, helppo kulkea busseilla/metrolla/kävellen eikä yksikään taksi/tarjoilija ole mua huijannut. Olen käynyt kahdesti. Se on kiva siinäkin että on tavallaan kaksi kaupunkia samalla kun on rauhallinen Budan puoli ja sit Pest se suurkaupungin puoli. Ja ne erottaa toisistaan vaan sillat eli helppo tutustua vaikka kävellen. Pärjää englannilla ja jos ei lähikaupan täti ymmärtänyt niin aina joku asiakas auttoi. Ja ne kylpylät ei ole mitään mummujen reumaparantoloita vaan esim Szechenyin kylpylässä on iltaisin musaa ja menoa teineille. Ne on ihania 38-asteisia ulkoaltaita ja siellä lilluu koko päivän.

Meinaatteko varata hotellin vai huoneiston?

Vierailija
24/24 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Budapest. Lyhyt lento, edelliset matkat, erittäin edullinen kohde, paljon nähtävää, hyvä ruoka, kylpylät, historiaa, linnoja, tunneleita, jättiostoskeskuksia, kauppahallit, toreja, unkarilaiset ystävällisiä, helppo kulkea busseilla/metrolla/kävellen eikä yksikään taksi/tarjoilija ole mua huijannut. Olen käynyt kahdesti. Se on kiva siinäkin että on tavallaan kaksi kaupunkia samalla kun on rauhallinen Budan puoli ja sit Pest se suurkaupungin puoli. Ja ne erottaa toisistaan vaan sillat eli helppo tutustua vaikka kävellen. Pärjää englannilla ja jos ei lähikaupan täti ymmärtänyt niin aina joku asiakas auttoi. Ja ne kylpylät ei ole mitään mummujen reumaparantoloita vaan esim Szechenyin kylpylässä on iltaisin musaa ja menoa teineille. Ne on ihania 38-asteisia ulkoaltaita ja siellä lilluu koko päivän.

Meinaatteko varata hotellin vai huoneiston?

Minä suosittelen myös! 4 kertaa käyty ja keväämmällä olisi taas tarkoitus lähteä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan