En saanut työsopimusta kirjallisena?
Onko ihan normi meininki? Toki voisin sitä varmaan vaatia mutta.. olen siis keikkalainen, hoitaja. Vai tuleeko se postitse vai mitä ihmettä. Kyseessä eräs ketju. Tietoni laitettiin johonkin järjestelmään mutta edes allekirjoitustani en mihinkään laittanut.
Kommentit (5)
Kerran jäi myös soppari saamatta. Kyseessä oli pomo jolla olin ollut aikaisemmin eri firmassa. Useasti kysyin asiasta mutta sivuutti aina jotenkin. Ensimmäisen palkkapäivän lähestyessä löikin eteeni sopparin jossa huomattavan pieni tuntipalkka. Hölmönä luotin vanhan "hyvän" esimiehen sanaan. Lähetti sitten kesken päivän kotiin kun en sopparia allekirjoittanut.
Ap, sä et saa hoitoalalla olla töissä ilman sopimusta. Ota yhteys liittoon.
Joitain vanhoja keskusteluja lukiessani tuli vastaan sellaista, että tulisi postissa. Että sopimuksen täytyy käydä jossain hallinnon päässä tai se tulee sieltä kun ketju kyseessä. Mutta en sitten tiedä. Tää on mun eka työpaikka tällä alalla. Lieköhän mullekin käy ikävä yllätys ekana palkkapäivänä.. toisaalta en ole vielä päteväkään niin ei mulle ihmeitä toki makseta muutenkaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, sä et saa hoitoalalla olla töissä ilman sopimusta. Ota yhteys liittoon.
Sopimus se on suullinenkin sopimus. Päivän tai parin sijaisuuksissa voi käydä niin, että kirjallinen sopimus postitetaan jälkikäteen, jos esim. esimies ei ole paikalla.
Sopimus pitää saada kirjallisena jos pyydät sen kirjallisena.