Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nuoret ihmiset käy kävelyllä

Vierailija
11.03.2018 |

ja pitävät sitä vielä urheiluna? Ymmärrän, jos on terveysongelmia, niin silloin ei voi juosta ja toki romanttiset kävelyt ymmärrän. Mutta miksi kävely on viikonlopun ainoa urheilumuoto nuorella ja terveellä ihmisellä? Juokseminen on niin paljon tehokkaampaa ja parempaa sydämelle ja keuhkoille.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelykin polttaa kaloreita. Itse teen parin tunnin reippaita kävelylenkkejä pari kertaa viikossa enkä harrasta muuta liikuntaa, painoa silti alle 50kg ja syön ihan normaalin kokoisia annoksia.

Vierailija
2/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä muuten tiedät, etteivät juokse tai hölkkää matkan aikana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi juosta, siksi en juokse. Yksinkertaista, kuten sinäkin ystäväiseni.

Vierailija
4/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely on mukavampaa ja kävellen jaksaa tehdä pidempiä lenkkejä.

Vierailija
5/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yleensä kävelen ensimmäisen ja viimeisen kilometrin. Siinä välissä 10 km juoksua. Ehkä moni luulee tätäkin kävelylenkiksi.

Vierailija
6/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tykännyt juoksemisesta, nuorenakaan. Mieluummin kävin tanssimassa ja kävelemässä.

Vierailija
7/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minäkin halveksin kävelyä niin onhan se järkevämpää kuin tämän mamman puolet vuodesta täysiä lenkkiä ja sitten puole vuodesta sohvalla akillesjänteen kivun/polvivamman takia.

Vierailija
8/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kylmä tulee, jos oikeesti juoksee 10km ja sen jälkeen kävelee 1km. Huh, mä jäätyisin.

Vierailija
9/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano sitä urheiluksi, mutta käyn metsässä kävelyllä lähes joka päivä ihan siksi että se tekee mielelle niin hyvää.

Kuntoilen sitten salilla ja hevosen selässä.

Vierailija
10/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilin nuorempana turhan aktiivisesti huonoilla kengillä, minkä vuoksi mulla on polvet ja nilkat edelleen aika huonossa kunnossa, eivätkä oikein kestä siitä juoksemisesta aiheutuvaa rasitusta. Sen vuoksi käyn usein pitkillä kävelylenkeillä joilla saatan välillä myös juosta jos pohja on tarpeeksi pehmeä. Ulospäin olen siis ihan terve ja kyllä voin myös juosta, mutta mielummin kävelen sillä se on parempi jaloilleni

Vierailija
11/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se muiden stalkkaaminen ja ala itse juosta. 

Vierailija
12/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei kaikki voi tietenkään juosta, jos on alaraajoissa vaivoja, mutta voihan sitä vaikka pyöräillä tai uida. Nekin on tosi hyviä lajeja. Kävely vaan ei nosta sykettä riittävästi ja siksi se ei ole riittävä liikuntamuoto nuorelle ihmiselle.

Vierailija
13/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vaikka kuvitteletkin olevasi kuntoekspertti, et sitä ole. Sitä paitsi miksi se nuorella ei nosta, mutta vanhemmalla nostaa? Kyse on kunnosta. Kävelylenkistä voi saada sykettä heittelevän pitkäkestoisen treenin. Ihminen tarvitsee sekä aerobista että anaerobista liikuntaa. Yksi liikuntamuoto ei ole se oikea. Parasta on monipuoliset vaihtelevat liikuntamuodot. Juoksu on sitä paitsi erittäin niveliä rasittavaa. 

Vierailija
14/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei kaikki voi tietenkään juosta, jos on alaraajoissa vaivoja, mutta voihan sitä vaikka pyöräillä tai uida. Nekin on tosi hyviä lajeja. Kävely vaan ei nosta sykettä riittävästi ja siksi se ei ole riittävä liikuntamuoto nuorelle ihmiselle.

Mistä te tiedätte, urheileeko se kävelyllä oleva nuori muuten tarpeeksi? Käyn pitkällä kävelyllä vähintään kerran viikossa, mutta sen lisäksi minulla on sykettä nostava urheiluharrastus 3 kertaa viikossa ja käyn salilla nostamassa painoja 3-4 kertaa viikossa.

Vierailija
15/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely, etenkin metsässä, on minusta kivaa, juokseminen ei. Siksi kävelen.

Vierailija
16/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa reipastahtinen kävely voi polttaa rasvaa tehokkaammin ja pitkäkestoisemmin kuin juoksu. Jos on esim laihiksella niin reipas pitkä kävely on todella tehokasta.

Vierailija
17/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä hyvin voitaisiin sanoa, että pelkällä tunnin juoksulenkillä ei saa riittävästi aerobista liikuntaa.

Vierailija
18/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun treeniohjelmassa on lepopäivänä venyttely ja kävelylenkki.

Vierailija
19/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla on niin paljon mielenterveysongelmia että kävelykin on nykyään suoritus. Silloinkin kännykkään vilkaistaan 100m välein.

Vierailija
20/31 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään siitä. Juokseminen on pakkopullaa, mutta kävellen metsässä voi parhaimmillaan kuluttaa vaikka koko päivän tai useammankin jos lähtee ihan vaeltamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän