Ruotsilta ja Norjalta huonot Euroviisu-kappaleet
Jos Ruotsi ei olisi Ruotsi, ei tuolla kappaleella pääsisi finaaliin.
Kommentit (587)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmilla edustajat, joilla charmia ja lavasäteilyä.
Juuri sitä mikä Saara Aallolta puuttuu täysin.
Kyllä nää menee finaaliin, Suomesta en menisi takuuseen.
Hah hah. Saaralla on lavasäteilyä ja ok kappale. Onko sulla henk. koht. jotain kaunaa Saaraa kohtaan, kun jaksat täällä provota? Ei huonoilla kappaleilla kuuluisi päästä finaaliin.
Toi on sun mielipide. Lainaamasi kirjoittaja, minä ja moni muu on päinvastaista mieltä. Ei siihen mitään henkilökohtaista kaunaa tarvita :D Onko sulla sitten jotain henkilökohtaista kaunaa Ruotsin ja Norjan edustajia kohtaan? Ne kappaleet pääsevät finaaliin, joista suuri yleisö tykkää eniten. Ei siellä yksittäisen ihmisen mielipidettä kysellä.
Nimenomaan ei siellä yksittäisten ihmisten mielipidettä kysellä, joten mitä sinäkään vikiset!? Ei siellä sun mielipidettä kysytä eikä sillä ole mitään merkitystä kun et Saaraa voisi edes äänestää.
Suomen ongelma on, että meillä jumitetaan aina menneessä. Ruotsi tekee trendejä, meillä opiskellaan niitä ja joskus 10v. päästä saadaan hiottua taidot niin, että tehdään esitys, joka olisi ollut hyvä jossain 2000-luvun alkupuolella. Nyt muoti on muuttunut jo paljon siitä vaatteidenvaihtoshowsta, jota toteuttaa enää Suomi ja jotkut itäbkokin maat, jossa se on myös edelleen in.
Monta viime vuotta on pärjätty yksinkertaisella esityksellä, hyvällä laululla ja valovoimaisella esiintyjällä ja tuollaiset kaapu pois, ylläri vaatteet vaihtuu on niin mennyttä aikaa. Huumoriesitykset tai halvat temppuilut eivät ole toimineet moneen vuoteen.
Toki tänä vuonna kun (onneksi imho!) ne taustascreenit eivät ole siellä, vaaditaan lavashowlta muutakin kuin seisoskelua tai kaikki esitykset tulevat näyttämään aika samalta, jos sitä ei oteta huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koittakaa nyt jo ymmärtää, että se Saaran liveshow tehdään uudelleen!
Niin tehdään. Kun on pakko.
Mikä pakko? Kuka pakottaa, sinäkö? 😂😂👍
Saaralta pois ylimääräiset hytkytykset ja keskity laulamiseen. Sama vinkki laulun ulkopuolelle, lopeta valistamiset ja muu "this is my chance" bullshit sekä "olen muka positiivinen mutta todellisuudessa rivien välissä haukun mm. kaikki suomalaiset".
Enough is enough!! LOPETA.
Rybakin ongelma on se, että se on yksi muistetuimmista voittajista ja sitä verrataan aina siihen ensimmäiseen voittobiisiin. Jos biisi ei ole yhtä hyvä, se on automaattisesti pettymys. Niin uskon käyvän nytkin, vaikka muutavat nostalgiapuuskassaan fanittavatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kerkeä jos ei ole ollut jo valmiina ja mediakikka, ettei muut maat matki. Valmiit esitykset pitää jo lähettää lissaboniin.
No mene sitten kysymään siltä koreografilta, että miksi hän kusettaa ihmisiä ja kertoo että uutta show:ta tehdään parhaillaan? Hän vastailee siellä kysymyksiin, menepäs kysymään ja pätemään! 😂😂 Mä luulen, että hän tietää aikataulut paremmin kuin sinä.
Rybakki on uskomattoman karismaattinen ja pystyy pitämään heppoisenkin kappaleen pystyssä vaikka yksin lavalla. En itse oikein pidä tämän vuoden vedosta mutta kummasti alkaa jammaamaan mukana loppua kohden.
Ruotsin kappale tuntuu freesiltä ja erilaiselta. Hieman huolettaa miten se toimii ilman äänitettyjä osia ja saattaa siksi flopata. Esityksessäkin on uutta mikä miellyttää ja Benkku vetoaa aidolla innokkuudellaan.
Suomen kappale on perinteisempi tarttuva poplaulu. Ei henkilökohtaisesti miellytä melodialtaan mutta uskon että faneja löytyy. Saaran ongelma on tönkkö liikkuminen ja sisäänpäin kääntynyt tulkinta. On ok tehdä näyttävämpää showta mutta nyt tuntuu että keskitytään liikaa puhtaaseen lauluun ja siirtymiin esityksen osasta toiseen. Ehkä harjoittelulla saa vähän rentoutta kehiin. Heti kun Saaralla on tanssiosuuksia tulkinta vapautuu. Niitä toivoisin enemmän kaapujen ym sijaan.
Kappaleena suosikkini näistä kolmesta on Ruotsin ja esiintyjänä Norjan edustaja.
Vierailija kirjoitti:
Tulee väkisinkin mieleen, ovatko nämä Saaran haukkujat jotain Saaran kanssa samoilta kyliltä kotoisin olevia katkeria ja kateellisia lähäreitä. Ei Saara olisi tullut X-factor UK:ssa toiseksi, jos ei osaisi esiintyä.
Minkä takia nämä jotkut Saaran ns. fanit haukkuvat esimerkiksi lähihoitajia? Arvokasta työtä tekevät. En ole itse lähihoitaja ja Saaran fanikin olen vielä, mutta ymmärrän, etteivät kaikki voi hänestä tykätä ja tuollainen muiden mollaus on tosi typerää. Jos joku mollaa Saaraa epäasiallisesi, niin ei tarttee vajota samalle tasolle.
”Monstersin lavashow oli floppi!! Ei päästä finaaliin!!”
- Se uudistetaan, koreografi ja artisti itse ovat sen vahvistaneet.
”NIIN KOSKA ON PAKKO!!1 SAARA ITSE PITI ALKUPERÄISESTÄ!!1”
Huoh, mitä ihmisiä. Pakko aina löytää kaikesta jotain valitettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Saaralta pois ylimääräiset hytkytykset ja keskity laulamiseen. Sama vinkki laulun ulkopuolelle, lopeta valistamiset ja muu "this is my chance" bullshit sekä "olen muka positiivinen mutta todellisuudessa rivien välissä haukun mm. kaikki suomalaiset".
Enough is enough!! LOPETA.
Lopeta itse. Kukaan ei pakota katsomaan jos noin paljon pimpsua kutkuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tehdään. Kun on pakko.
Mikä pakko? Kuka pakottaa, sinäkö? 😂😂👍
Se että oma maine menee jos tolla pannukakulla mennään Lissaboniin. Ei se Friedman tuollaista sillisalaattia nimiinsä halua.
Minä uskon Saaraan ja Suomen menestykseen! :)
Ruotsillahan oli karismaattinen, upea esitys ja todella miellyttävästi rakennettu kappale. Aivan toista maata kuin Saaraallon höyhentanssijat ja epämääräinen rallatus keskivertoa kehnomman biisin kanssa.
En tajua miten se ei itse tajua miltä se näyttää tuolla lavalla. Nyt käynyt taas Liettuassa nykimässä lavalla. Se liikkuminen on jotain ihan käsittämättömän vaivaannuttavaa.
Pikkiriikkinen lava ja tää yksi ilmeilee kuin jättioopperassa ja nykii ja hytkyy joka suuntaan. Kuin juopunut saksalainen esittäisi sambaajaa. Yhtä uskottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viro voittaa koska sillä on upea koskettava biisi upeasti laulettuna ja esitettynä. Taidetta muiden rinnalla.
Kilpailu on Euroviisut, ei mikään oopperafestivaali. Ei tule voittamaan. Sokaistuin itsekin ensin Viron kappaleesta, mutta on siellä paljon parempiakin. Suurin osa ei jaksa kuunnella Elinan kiljuntaa.
Joo ehkä tylsäksi menisi jos kaikki kappaleet olisi tällaisia, mutta tämän vuoden euroviisuissa mua nimenomaan kiinnosti erilaiset kappaleet. Ei enää sitä 2000-luvun alkua kun kaikki oli samasta pelletuutista, etenkin Itä-Euroopan osalta. Nyt on oopperaa, hitaita rakkauslauluja, voimaballadeja, kantria, rockia, svengaavaa jammailumusaa, listapoppia, räppiä. Vaihtelu virkistää. Jos joku biisi on itselle tylsä, voi seuraava olla ihan helmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmilla edustajat, joilla charmia ja lavasäteilyä.
Juuri sitä mikä Saara Aallolta puuttuu täysin.
Kyllä nää menee finaaliin, Suomesta en menisi takuuseen.
Hah hah. Saaralla on lavasäteilyä ja ok kappale. Onko sulla henk. koht. jotain kaunaa Saaraa kohtaan, kun jaksat täällä provota? Ei huonoilla kappaleilla kuuluisi päästä finaaliin.
Palstahullun mukaan lesbous riittää siihen, ettei Saaralla ole karismaa:)
Ruotsin biisi toimii vain teinityttöihin. Suomen biisi toimii kaikkiin.
Onko se Saaran eilinen esitys Latvian finaalissa jo Youtubessa? Kiinnostaisi kuulla se. Uskon, että äänentoisto ja miksaukset on ollut siellä paremmat kuin Ylen Umk-finaalissa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on muuten taas se sama asetelma, joka Saaralla on aina: hän on kiistatta parempi laulaja jne mutta kummallisesti jää kakkoseksi, kun aidomman oloinen, sinällään huonompi, laulaja kiilaa vääjäämättä ohi.
Mutta jännästi ihmisiltä unohtuu näissä keskusteluissa se fakta, että kakkossjia on monesti MYÖS todella hyvä saavutus. siis jos haluaa yrittää ymmärtää.
No kuule koreografi itse instagramissa on sanonut, että uutta lavaesitystä tehdään parhaillaan eikä hän malta odottaa sen esittämistä yleisölle!