Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruotsilta ja Norjalta huonot Euroviisu-kappaleet

Vierailija
11.03.2018 |

Jos Ruotsi ei olisi Ruotsi, ei tuolla kappaleella pääsisi finaaliin.

Kommentit (587)

Vierailija
561/587 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjan biisi on kyllä aika huono oikeasti. Ruotsilla on kelpo ja moderni poppi ja varmaan pärjää hyvin. Tyylikäs esitys ja söpö tanssiva poika, toimii. Kuunneltuani kaikki kappaleet ja erikseen ekan semin kappaleet, kyllä Suomen kuuluisi päästä finaaliin! Osa on niin kuraa että huoh.. Joukossa joitakin jotka selvästi nousevat esiin ja menevät finaaliin + pärjäävät hyvin.. Suomi tulee näiden selkeiden nousijoiden vanavedessä.. JOS show saadaan tyylikkääksi niin pitäisi pärjätä.

Vierailija
562/587 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso-Britannian Storm-kappaleen kertosäkeestä tulee mieleen Norjan v. 2014 edustajan Carl Espenin Silent Stormin kertosäe. Aika samanlainen sävelkulku.

Oliko se norjan, minä muistin että joku tanskan voittobiisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/587 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että Suomi ja YLE meinaa tämän jälkeen pitää taukoa viisuista. Kummallinen tämä Aallon valinta kesken UMK.n. ehkä nämä ovat päättäjäiset.

Vierailija
564/587 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että Suomi ja YLE meinaa tämän jälkeen pitää taukoa viisuista. Kummallinen tämä Aallon valinta kesken UMK.n. ehkä nämä ovat päättäjäiset.

Toivottavasti ei!

Mutta eikö Yle ole yleensä heti Umk-finaalin jälkeen mainostanut seuraavaa vuotta ja ilmoittanut jo hakuajat? Viime vuonna haku taisi alkaa heti (haku oli sekä alkukeväällä että alkusyksyllä). Onko nyt ollut ilmoitusta umk19:sta? Jos hakuaikoja ei piakkoin mainita, ilmeisesti tulossa taas sisäinen valinta?

Vierailija
565/587 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siinä tapauksessa voidaan lopettaa myös urheilukilpailuihin osallistuminen. Aallon valinta oli tosi outo. Toivottavasti joku kantaa siitä vastuun.

Vierailija
566/587 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kanto kohtaus on musta täysin turha. Siitä voisi luopua kokonaan. En tiedä miksi, mutta olo on vähän kuin nuijalla lyöty tämän Saaran esityksen jälkeen. Käteen ei kuitenkaan jää oikein mitään, eikä tee mieli kuunnella uudestaankaan. Toisia maita kun kuuntelee, lauluissa on tietynlaista rauhaa. Kappaleetkin tuntuu pidemmiltä. Saarasta jää valitettavasti vain se huuto mieleen.

Eukonkanto on Suomen kansallislaji! Tosin virolaiset ovat dominoineeet kisoissa viime vuosina.

Vierailija
567/587 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kannustan Saaraa ja toivon, että semiin saadaan tyylikäs esitys! Jos ensi vuonna Yle jatkaa sisäisiä valintoja, toivon, että valitsevat Mikael Saaren. Häneltä on vuosien varrella kuultu ja nähty kaksi loistavaa umk-finaalikappaletta ja kiinnostaisikin tietää miten hänen tyylinen musiikki menestyisi viisuissa.

Sekä Diandra ja Alma. Ei enää sitä UMKia, joka on kuin sataan kertaan jauhetun purkan jauhamista.

Vierailija
568/587 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liettuan esitys ei ollut hyvä. Meni nuotin vierestä ja hengästyminen kuului. Ensin pitää oppia laulamaan ja sitten vasta miettiä sitä show:ta.

Sanoma ja sanat senkin edestä kauniimmat.

Vierailija
569/587 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei!

Mutta eikö Yle ole yleensä heti Umk-finaalin jälkeen mainostanut seuraavaa vuotta ja ilmoittanut jo hakuajat? Viime vuonna haku taisi alkaa heti (haku oli sekä alkukeväällä että alkusyksyllä). Onko nyt ollut ilmoitusta umk19:sta? Jos hakuaikoja ei piakkoin mainita, ilmeisesti tulossa taas sisäinen valinta?

UMK19-haku alkaa kuulemma toukokuussa, kerrottiin syksyllä.

Tämän vuoden hakuun liittyvässä haastattelussa oli tällainen maininta (kun perusteltiin miksi Saara valittiin suoraan):

"Yle järjesti UMK:n avoimen haun kuten jo kuutena edellisenä vuonna. Haun kautta ei löytynyt sopivia ehdokkaita, vaikka mukana oli hyviä biisejä. Halusimme myös katsoa hakuajan loppuun asti, lähtisikö kisaan mukaan alustavasti jo lupautuneita tunnetumpia artisteja."

Keitähän nuo "alustavasti lupautuneet tunnetut artistit" olisi ollut?

Tässä mainintaa umk19-hausta:

"Avoin haku kuuluu UMK:n konseptiin ja on siis edelleen olemassa. Ensi vuonna haku on jo toukokuussa Euroviisujen yhteydessä.

Pidämme arvokkaana avointa kilpailua ja sen kautta syntyvää uutta musiikkia ja nousevia tähtiä. Toivottavaa jatkossa olisi, että puolet kilpailijoista olisi tunnettuja artisteja ja toinen puoli uusia tulokkaita. Ohjelmakonsepti voi olla seuraavana vuonna jälleen erilainen."

Puolet uusi tulokkaita, puolet tunnettuja? Ja lopussa vielä varoituksen sana, että konsepti voi taas muuttua. Saapa nähdä...

Lähde: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/11/08/yle-vastaa-suomen-musiikinteki… (Ville Vilenin haastattelu viime syksyltä)

Vierailija
570/587 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voittaako Israel vai floppaako hassutteleva ennakkosuosikki kuten viime vuonna Italia gorillakarmabiisillään?

Katsoin Israelin Liettuan jälkeen ja tunne oli, että blaah...taas tällaista... Ei mitään sanomaa ole Israelin tytöllä kappaleessaan.

Vierailija
571/587 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

bbb kirjoitti:

Norjan biisi on kyllä aika huono oikeasti. Ruotsilla on kelpo ja moderni poppi ja varmaan pärjää hyvin. Tyylikäs esitys ja söpö tanssiva poika, toimii. Kuunneltuani kaikki kappaleet ja erikseen ekan semin kappaleet, kyllä Suomen kuuluisi päästä finaaliin! Osa on niin kuraa että huoh.. Joukossa joitakin jotka selvästi nousevat esiin ja menevät finaaliin + pärjäävät hyvin.. Suomi tulee näiden selkeiden nousijoiden vanavedessä.. JOS show saadaan tyylikkääksi niin pitäisi pärjätä.

Rybak hakkaa Ruotsin jannun mennen tullen musikaalisuudellaan ja lavakarismallaan.

Vierailija
572/587 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voittaako Israel vai floppaako hassutteleva ennakkosuosikki kuten viime vuonna Italia gorillakarmabiisillään?

Mulle ei ole vielä auennut tämän Israelin kappaleen hehkutus.

Kai se Israelin biisi on vaan #metoo -kampanjan hengessä oleva biisi ("I'm not your toy, you stupid boy"), siksi hehkutus.

Öö..ei. Hehkutus perustuu siihen, että se on niin erilainen, sellaista poppi-Björkiä. Käytetään loopperia, kikkaillaan äänellä, kappale yllättää poikkeamalla tavanomaisesta kaavasta, laulaja on räiskyvä luonne ja persoonallisen näköinen, lauluäänikin aika hyvä. Tämä esitys erottuu muista siksi, että on vähän sekopäinen, hauska ja outo.

Mä en tiedä tykkäänkö siitä vai en. On se kai kiinnostavampi kuin moni muu tämän vuoden laahaavampi viisu. Silti se myös ärsyttää, enkä jaksa kuunnella kuin kerran..:)

Jätän tämän vain tähän: http://wiwibloggs.com/2018/03/11/israel-netta-barzilais-toy-anthem-empo…

.

Vierailija
573/587 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aluksi lämmennyt Ranskan Mercylle, mutta nyt se soi jatkuvasti päässä ja jopa hyräilen sitä. Laulaja muuten muistuttaa vähän Anna Perhoa.

Samoin Israelin Toysta on tullut korvamato, vaikka kertsin God/drug-yhteys häiritseekin.

Uusia suosikkeja on Portugali, Belgia ja Romania.

Minuun ei ole vielä tuo Tsekin suosio iskenyt. Videon alku vaikutti lupaavalta, kun oltiin vanhan ajan tunnelmissa, mutta sitten hohto katosi. Aika geneerinen pop-biisi. Trumpettiosuuksilla yritetään saavuttaa Epic sax guy -suosiota?

Puola ei myöskään iske.

Tänä vuonna on muutamia hyviä kappaleita, mutta mielestäni paljon vähemmän kuin viime vuosien Euroviisuissa. Olen ehkä vähän pettynyt tasoon. Tai siis kappaleiden tuotannon laatu on tosi hyvä, mutta kappaleet itsessään on aika mitäänsanomattomia, suorastaan tylsiä.

Vierailija
574/587 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aluksi lämmennyt Ranskan Mercylle, mutta nyt se soi jatkuvasti päässä ja jopa hyräilen sitä. Laulaja muuten muistuttaa vähän Anna Perhoa.

Samoin Israelin Toysta on tullut korvamato, vaikka kertsin God/drug-yhteys häiritseekin.

Uusia suosikkeja on Portugali, Belgia ja Romania.

Minuun ei ole vielä tuo Tsekin suosio iskenyt. Videon alku vaikutti lupaavalta, kun oltiin vanhan ajan tunnelmissa, mutta sitten hohto katosi. Aika geneerinen pop-biisi. Trumpettiosuuksilla yritetään saavuttaa Epic sax guy -suosiota?

Puola ei myöskään iske.

Tänä vuonna on muutamia hyviä kappaleita, mutta mielestäni paljon vähemmän kuin viime vuosien Euroviisuissa. Olen ehkä vähän pettynyt tasoon. Tai siis kappaleiden tuotannon laatu on tosi hyvä, mutta kappaleet itsessään on aika mitäänsanomattomia, suorastaan tylsiä.

Joo, mun on ikävä viime vuosikymmentä. Silloin viisut oli niin paljon ylilyöntejä ja kliseitä sisältäviä ralleja että ne oli oikeasti puhtaasti viihdyttäviä. Nykyviisut on ihan blaah.

Vierailija
575/587 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://eurovisionworld.com/odds/eurovision

Tuolta voi seurata vedonlyöntikertoimia. Israel tällä hetkellä edelleen 1., Suomi 11.

Aionpa itsekin veikata voittajaa, ehkä paria eri maata. Viime vuonna tienasin ihan kivasti Portugalin voitolla.

Vierailija
576/587 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole Saara Aaltoa valinnut euroviisuihin. Minulla on oikeus fanittaa Kyprosta. 12 pistettä Suomelta.

Suomalaiset on saanut vuosikaudet päättää ehdokkaan itse, ja ihan hirveitä biisejä ollut joka vuosi. Siis ihan kauheita. Ei se vaan toiminut enää! Kuunkuiskaajat, Pertti Kurikan nimipäivät.. ei s*tana!

Tämä ärsyttää! Ikäänkuin nyt olisi jo voitettu. Ei olla, joten pidäpä suu soukemmalla äläkä mitätöi aikaisempia edustajia.

Niinkuin joku jo sanoikin, yleensä sitä kannustaa oman maansa edustaa. Kurikan nimipäivät on ainoa, jota en ole voinut käsittää, miksi se valittiin. Mutta niin tehtiin ja olivat itse varmasti iloisia. Muista olen ollut varma, että muutkin tykkäisi. Mutta ei vaan tarpeeksi moni ole tykännyt, jotta pisteitä olisi ropissut. Paitsi kerran ja siitä voitosta olen erityisen ylpeä. Sen kappaleen kun kuulee, tulee hyvä fiilis vieläkin.

Mutta nyt, jopa joku toimittaja puhui hutilaukauksista ja esimerkkinä mm. Paradise Oskar. Mitä ihmettä? Ei kaikki voi voittaa, ja edustajamme ovat olleet niitä, jotka sinne on haluttu. Paitsi nyt. Jos kävisi niin hassusti, että Saara voittaisi, en tuntisi yhtään ylpeyttä. Kyseessä on renkutus, joka tehtiin 4 tunnissa. Neljässä tunnissa! Onko se joku ylpeilyn aihe?! Huvittavaa kyllä, se ulkomaalainen herra (ihan asiantuntija varmaan, kun kehui Saaran ääntä) sanoi, että Queens on roskaa. Ainoa näistä kolmesta, joka tehtiin varta vasten Saaralle ja levyä varten. Se siitä Saara Aallon "hyvästä, uudesta" musiikista, jonka takia YLE ja Autio hänet valitsi. Roskaa.

Ensi vuonna sitten Ruotsin malliin vai? 4-5 alkukarsinnat ympäri maata, sitten karsinnat lucky luusereille ja lopuksi finaali.

Kukaan ei kestäisi tuollaista maratonia! 

Ei tule mieleen, koska Suomi on viimeksi päässyt edes finaaliin, mutta yritetty on jos jonkinlaisilla sävellyksillä ja esiintyjillä.

Tänä vuonna kokeillaan kutsusysteemiä ja sopii hyvin ainakin meikäläiselle.

No joo. Karsinnat Rovaniemi, , Seinäjoki, Tampere, Vaasa, Helsinki. Voittajat näistä finaaliin.

karsinnat Ivalo,  Lieto , Hämeekyrö ja Veteli ja nää voittajat finaaliin

Vierailija
577/587 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole Saara Aaltoa valinnut euroviisuihin. Minulla on oikeus fanittaa Kyprosta. 12 pistettä Suomelta.

Suomalaiset on saanut vuosikaudet päättää ehdokkaan itse, ja ihan hirveitä biisejä ollut joka vuosi. Siis ihan kauheita. Ei se vaan toiminut enää! Kuunkuiskaajat, Pertti Kurikan nimipäivät.. ei s*tana!

Tämä ärsyttää! Ikäänkuin nyt olisi jo voitettu. Ei olla, joten pidäpä suu soukemmalla äläkä mitätöi aikaisempia edustajia.

Niinkuin joku jo sanoikin, yleensä sitä kannustaa oman maansa edustaa. Kurikan nimipäivät on ainoa, jota en ole voinut käsittää, miksi se valittiin. Mutta niin tehtiin ja olivat itse varmasti iloisia. Muista olen ollut varma, että muutkin tykkäisi. Mutta ei vaan tarpeeksi moni ole tykännyt, jotta pisteitä olisi ropissut. Paitsi kerran ja siitä voitosta olen erityisen ylpeä. Sen kappaleen kun kuulee, tulee hyvä fiilis vieläkin.

Mutta nyt, jopa joku toimittaja puhui hutilaukauksista ja esimerkkinä mm. Paradise Oskar. Mitä ihmettä? Ei kaikki voi voittaa, ja edustajamme ovat olleet niitä, jotka sinne on haluttu. Paitsi nyt. Jos kävisi niin hassusti, että Saara voittaisi, en tuntisi yhtään ylpeyttä. Kyseessä on renkutus, joka tehtiin 4 tunnissa. Neljässä tunnissa! Onko se joku ylpeilyn aihe?! Huvittavaa kyllä, se ulkomaalainen herra (ihan asiantuntija varmaan, kun kehui Saaran ääntä) sanoi, että Queens on roskaa. Ainoa näistä kolmesta, joka tehtiin varta vasten Saaralle ja levyä varten. Se siitä Saara Aallon "hyvästä, uudesta" musiikista, jonka takia YLE ja Autio hänet valitsi. Roskaa.

Ensi vuonna sitten Ruotsin malliin vai? 4-5 alkukarsinnat ympäri maata, sitten karsinnat lucky luusereille ja lopuksi finaali.

Kukaan ei kestäisi tuollaista maratonia! 

Ei tule mieleen, koska Suomi on viimeksi päässyt edes finaaliin, mutta yritetty on jos jonkinlaisilla sävellyksillä ja esiintyjillä.

Tänä vuonna kokeillaan kutsusysteemiä ja sopii hyvin ainakin meikäläiselle.

No joo. Karsinnat Rovaniemi, , Seinäjoki, Tampere, Vaasa, Helsinki. Voittajat näistä finaaliin.

karsinnat Ivalo,  Lieto , Hämeekyrö ja Veteli ja nää voittajat finaaliin

Oulu/Rovaniemi, Jyväskylä/Kuopio, Turku, Tampere, Helsinki ja Maarianhamina

Vierailija
578/587 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viisujen aikaan ulkomailla. Voiko seurata netistä, esim. live stream ?

Vierailija
579/587 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakkosuosikkeihin kuuluva Tsekki ärsytti minua virallisella musiikkivideolla. Mikolas vaikutti siinä ylimieliseltä pojanklopilta, joka on hakenut kauppakorkeakouluun ja jota naiset ei voi vastustaa. Limainen look. Mutta nyt kun näin hänen esiintymisen Ukrainassa, tyyppihän vaikutti viattoman oloisessa koulupoika-lookissaan (reppu selässä) aika symppikseltä. Ei ollut onneksi sitä maireaa hymyä vaan Mikolas vaikutti aidommalta, vilpittömämmältä. Ja esitys toimi hyvin simppelinä, vain artisti lavalla ilman tanssijoita ja soittajia.

Vierailija
580/587 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://eurovisionworld.com/odds/eurovision

Tuolta voi seurata vedonlyöntikertoimia. Israel tällä hetkellä edelleen 1., Suomi 11.

Aionpa itsekin veikata voittajaa, ehkä paria eri maata. Viime vuonna tienasin ihan kivasti Portugalin voitolla.

Eilen Suomi oli vedonlyönneissä 12., tänään 13. Eli tippuu koko ajan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi