Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikean tyyny versus Tempur-tyyny. Onko kuinka laadukas?

10.03.2018 |

https://m.ikea.com/fi/fi/catalog/products/art/50269835/

Linkissä Ikean halppisversio Tempur-tyynystä.

Entä Jyskin vastaavat tyynyt?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean halpis niskatyyny ja Tempurin pöyhittävä löytyy. Niskatyynyä käytetään lähinnä kun nukun mahallani. Puolison mielestä Tempur oikein hyvä, vähentänyt hartiavaivoja. Itselläni tavallinen halpistyyny, sopii minulle. Olen kyllä kokeillut Tempuriakin, mutta ei se minulla sen kummemmalta tuntunut.

Eli eipä tuosta osaa muuta sanoa kuin että sopii kenelle sopii, vaikea sitä on toisen puolesta tyynyä testata.

Vierailija
22/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös se kokemus, ettei Tempur todellakaan ole parhaimmasta päästä. Ei tue niskaa enää parin vuoden käytön jälkeen. Kallein se kyllä on, hinta jotain 150e. Ostin tarjouksesta, mutta hinta oli edelleen toisella sadalla.

Itselläni ollut monen valmistajan ko.tyynyjä. Halppiksissa on hyviä ja huonoja. Paras tyyny oli vähän keskihintaista edullisempi. Valitettavasti sitä ei ole enää myynnissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut Jyskin wellpur jo pidemmän aikaa ja se on säilynyt hyvänä. Juuri sopiva minulle. Ja on ihanan viileä aina kun sen kääntää :) .

Poika ryösti aina minun tyynyn, joten ostin hänellekin samanlaisen, on tykännyt.

Ja hintaa oli tosiaan vain jotain 50 e.

24/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

älyvapaa tyyny kirjoitti:

Nuo Askon tyynythän on ihan saman hintaisia kun Tempurin vastaavat? Tähän asti ollut kyllä sen verran tyytyväinen Tempuriin etten taida siitä vaihtaa, varsinkin kun Askon mallissa on tuollainen kökkö yritys tehdä siitä one size fits allin sisältä paloja poistamalla.

Mistä saa Tempurin 50 eurolla? Itse maksoin tuon verran Askon tyynystä. Oli 50 % alessa.

Tässä mun tyynymallissa ei ole mitään poistettavia paloja. Askossa on ainakin kolme eri "Tempur"-tyynymallia.

Vierailija
25/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun viileässä, kotona -15, mökillä usein vielä viilempää. Nää älytyynut ei toimi lainkaan viilessä. Aina kun vaihdan asentoa, on tyyny kuin kylmä kova kivi ja vie kauan ennen kuin se lämpenee ja muotoutuu uudelleen. En suosittele tempureita mökkikäyttöön.

Vierailija
26/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukun viileässä, kotona -15, mökillä usein vielä viilempää. Nää älytyynut ei toimi lainkaan viilessä. Aina kun vaihdan asentoa, on tyyny kuin kylmä kova kivi ja vie kauan ennen kuin se lämpenee ja muotoutuu uudelleen. En suosittele tempureita mökkikäyttöön.

Ei sentään -15, vaan +15

Vierailija
27/28 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

älyvapaa tyyny kirjoitti:

Nuo Askon tyynythän on ihan saman hintaisia kun Tempurin vastaavat? Tähän asti ollut kyllä sen verran tyytyväinen Tempuriin etten taida siitä vaihtaa, varsinkin kun Askon mallissa on tuollainen kökkö yritys tehdä siitä one size fits allin sisältä paloja poistamalla.

Mistä saa Tempurin 50 eurolla? Itse maksoin tuon verran Askon tyynystä. Oli 50 % alessa.

Tässä mun tyynymallissa ei ole mitään poistettavia paloja. Askossa on ainakin kolme eri "Tempur"-tyynymallia.

Katoinpa että 99 toinen kopio ja 119 tuo missä ei edes kunnollista muotoilua päälle/niskalle ja sitten on tuo kolmen kympin kopio, jonka kohdalla mietin että ei voi olla laadukasta raakamateriaalia. Kerran ostin kuuden kympin älyvaahtotyynyn ja se palveli vuoden verran ihan ok, nykyisin vierasvaratyynynä.

Vierailija
28/28 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyyny on selkä-,niska- ja hartia kipuiselle jopa kaksi vuotta hyvä, niin se on silloin tosi hyvä, oikea löytö! Sillä tavalliset pallokuitutyynyt ym  höyhen tai rouhe-silppu-tyynyt ei ole hyviä kuin päivän. Ja 150 euroo kaksi vuotta hyvin toimivasta tyynystä on todella vähän, 20 centtiä yö vs huono uni ja niska-hartia-kivut halpatyynyllä. Eikä kokonaishinta 150 ole markkinoiden kallein - kalliimpia, paljon kalliimpia on myös, sillä tyynyjen kehitys ja niiden merkitys on kasvanut tai ymmärretty viimein, eli hyvästä tyynystä saatava apu on niin tärkeä unelle ja terveydelle, että vaihtoehtoja on viimein markkinoilla paljon. Ennen oli vain one model and one size fits all moskaa - ne on vieläkin mutta onneksi on tullut myös ergonomiset tyynyt ja uudet materiaalit jotka antavat tukea ja säilyttävät muodon jopa kaksi vuotta. Tyyny elinikä riippuu myös nukkujan päänpainosta ja liikehtimisestä, että kuinka nopeasti tyyny kuluu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan