Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikean tyyny versus Tempur-tyyny. Onko kuinka laadukas?

10.03.2018 |

https://m.ikea.com/fi/fi/catalog/products/art/50269835/

Linkissä Ikean halppisversio Tempur-tyynystä.

Entä Jyskin vastaavat tyynyt?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Tempurin kalleinmpia tyynyjä (perhomalli, ovh 199), se menetti tukevuutensa noin vuodessa. Nyt on Askon älyvaahtotyyny (just tuo niskamuotoiltu, tarjouksessa 29 e normaalihinta 60 e), ja paremmasta kupissa pysynyt kuin Tempur. Jatkossa siis hankin näitä halvempia.

Vierailija
2/28 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tempurin moottorisänky ja tyynyt... olen nukkunut sohvalla selkäkipujen vuoksi, siis vaikka on tuo sänky ja tyynyt 😐

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/28 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi Tempurit ovat kyllä aika hintavia, jos jo vuodessa menee huonoksi.

4/28 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisi olevan myös nyt tarjouksessa Askossa tuollainen älyvaahtotyyny 29,90 €. Jospa sellaisen kävisi hankkimassa. 😊

Vierailija
5/28 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tempur tyynyjä on kahdella rakenteella: 1) "muotoon valettuja" jotka säilyttävät ryhdin läpi yön ja monta vuotta. Näitä ovat Original (kylki- TAI selin nukkujalle)ja Millennium (kylki - JA selin nukkujalle sama tyyny) 2) "Muokattavia" tyynyjä joita täytyy möyhiä ja muokata itselle sopiviksi korkeudeltaan, ja jotka säilyttävät tuen vain jos niitä pöyhii välillä, mutta siten kestävät käytössä tukea antavina vuosia (Omracio, Breeze, Easy clean, North). Tempur tyynyjä suosittelee Suomen Uniliitto ja Selkäliitto. Tyynyn merkitys nukkumisergonomialle on 50% eli tyyny linjaa nukkuma-asentoa ja vaikuttaa paitsi pään ja niska-hartian terveyteen myös alaselkään. Pään alle kannattaa laittaa parasta. Tervetuloa tutustumaan Tempur Brand Storeen ja saamaan nukkumisergonomiaan yksilöllistä neuvontaa.  

6/28 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumisergonomian asiantuntija sai mut vakuuttuneeksi. Käyn ostamassa halvemman tyynyn Askosta, Ikeasta tai Jyskistä.

Vierailija
7/28 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikea on tiiliskivi. Tempur on kuin kirja. Molemmat liian kovia nukkumiseen.

Vierailija
8/28 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa harkita Tempureista VAIN sitä pestävällä rouheella täytettyä.

Vierailija
9/28 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut nyt useamman vuoden jyskin vastaavat tyynyt. Maksoi tarjouksessa 30e.

Olen ollut tyytyväinen.

10/28 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ostamassa tyynyn Askosta. Sen verran edullinen ettei paljoa haittaa, jos tyyny ei tunnukaan hyvältä tai menettää muotonsa vuoden käytön jälkeen.

Vierailija
11/28 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut vuosia Tempurin original-tyyny, eikä ole menettänyt muotoaan vaan on edellään tosi hyvä. Jyskin muotoutuvaa tyynyä käytin aikoinaan, mutta se ei pysynyt pitkään hyvänä ja oli muutenkin huonompi kuin Tempurin. En väitä, että kallis on automaattisesti parempi, tämä on vain oma kokemukseni noista kahdesta tyynystä, ja Tempur voittaa 10-0.

Vierailija
12/28 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut vuosia Familonin vastaava ovh oli 50 e on hyvä edelleen.

Vierailija
13/28 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä vitsi, mutta on huono esimerkki ja ohje tuhlata rahaa sellaiseen jossa ei ole suotuisia ja tutkitusti toimivia terveyshyötyjä. Nytkin liian moni käyttää noita halpiksia ja valittaa, kärsii, ja taas vaihtaa tyynyä mutta silti jotkut (harvat, jotka eivät ole itse käyttäjiä) kitisee negatiivista terveydenhoitoalan suosittelemasta Tempurista - se kertoo siitä että asiantuntijuus puuttuu mutta suunsoitto osataan. Tuolla joku sanoi myös että "Tempur on kova" ja siksi siinä ei voisi muka nukkua - tuota ymmärrän sillä joo sen ensitunne on kova, kun puristelet tyynyä sormissasi, mutta kun nukut sillä (pää painaa n. 5kg) , se materiaali kestää pään painon ja silti muotoutuu kehon lämmön vaikutuksesta yksilöllisesti sopivaksi ja materiaali luo painottomuuden tunteen - se ei siis aiheuta painetta tai tunnu käytössä pään alla kovalta kuin "kirja tai kivi" - mutta tottuminen siihen voi viedä hetken, itse totuin heti ja nyt kuljetan sitä (Tempur Millennium) matkoilla mukana koska se on ainoa tyyny joka tukee - sen myötä loppui tension neck ja migreeni. Eli joo se on ja sen pitää olla tuhti jotta se antaa tukea ja säilyttää muotonsa ja kestää käytössä VS höttötyynyt. Niska tarvitsee tukea - mutta sitä ei tajua ennen kuin käy kokeilemassa ja ottaa itse käyttöön oikein valitun tyyny.  Ero halpiksiin on valtava. Ihmiset saa oikeasti apua Tempuista. Typerää tuollainen ammattilaisten suosittelun vähättely ja toimimattomien halpajäljitelmä tuotteiden suosittelu, koska se ei auta ketään joka tarvitsee tukea antavaa tyynyä - ja sellaista kaikki tarvitsevat, niin nuoret kuin vanhat. Tempuria suosittelee muuten myös Suomen Migreeni yhdistys.

Vierailija
14/28 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikea on tiiliskivi. Tempur on kuin kirja. Molemmat liian kovia nukkumiseen.

Mulla on ikean malli. On tosiaan niin kova, että nukkuminen sillä on mahdotonta.

15/28 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.asko.fi/tuotteet/tuote/24/17136/eclipse-alyvaahtotyyny-koko…

Toi Askon tyyny tuntui hyvältä jo ensimmäisenä yönä.

Varmaan suhteellisen samankaltaista materiaalia kuin Tempur original-tyynytkin. Harkitsen Tempur-tyynyn ostamista korkeintaan vasta silloin, jos ostamani tyyny osoittautuu käytössä huonoksi tai lyhytikäiseksi.

Vierailija
16/28 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans Familon käytössä, hyvä hintalaatusuhde! Samaan aikaan tukeva mutta myös pintapehmeä, ei ole sellainen tiiliskivi kuin monet muut esim. Tempur! Enkä haluaisi tyynystä ihan kamalasti maksaakaan kun se ei ikuinen ole. Eli tämä hyväksi havaittu, miehellä kans samanlainen mutta isompi koko. https://www.familon.fi/fi/tuote/familon-ergo-futurex-tyyny-s-288/

Vierailija
17/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo Askon tyynythän on ihan saman hintaisia kun Tempurin vastaavat? Tähän asti ollut kyllä sen verran tyytyväinen Tempuriin etten taida siitä vaihtaa, varsinkin kun Askon mallissa on tuollainen kökkö yritys tehdä siitä one size fits allin sisältä paloja poistamalla.

Vierailija
18/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on Tempurin tyyny (kyljellään nukkuville suunniteltu Ombracio) ollut noin vuoden käytössä ja en huomaa tyynyssä mitään muutosta tapahtuneen tänä aikana. Eli se on yhtä hyvä kuin uutena.

Olen ollut ostokseeni erittäin tyytyväinen, koska jo toisen yön jälkeen kaikki niskan jännitykset ja kivut hartioiden alueelta katosivat. Ihmettelin itsekin aluksi miten niin tömäkällä tyynyllä voi muka nukkua, mutta tyynyn "asettumiseen" meni vain hetki ennen kuin se tuntui todella mukavalta.

Tempurilla - kuten muillakin valmistajilla - tärkeintä hankkiessa on miettiä millaisessa asennossa yleensä nukkuu ja kokeilla,  että onko tyyny liian matala tai korkea tai juuri sopiva omalle niskalle.

Ikeaakin kokeilin, ei ollut hyvä itselle.

Vierailija
19/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tempur suunniteltiin avaruussukkuloita varten. Käytän avaruustyynyä

Vierailija
20/28 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tempur on maailmanhistorian suurin kusetus. Ikinä ole tuntenut ketään, jonka mielestä se olisi hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi