Miksi masentuneen silmät "samenee"?
Kommentit (77)
Ahdistuneisuus näkyy myös silmistä. Huomaan tämän omista vanhoista valokuvistani.
Miten niin sameat? Ehkä elottomat ennemminkin.
Motorista retardiutta, sillä samat aivojen alueet osallistuvat myös sensomotoristen asioiden tulkintaan ja tuottamiseen. Erityisesti lääkityksessä olevat näkee käyttäytymisestä, mutta syvä masennuskin tuppaa hidastamaan ihmisen toimintoja. Tällä lienee evolutiivinen tarkoituksensa.
Kun ei voi hyvin, ei ns. säteile. Ajatukset tummuvat ja takkuavat.
Paha olo paistaa läpi. Moni lääkitys aiheuttaa tietty.
Täällä on näköjään "kiusataan masentuneita" -teemailta. :D :D
Mun tekis mieli halata, aina kun tollaset silmät nään. ❤
Mielenkiintoista. Muuttuuko masentuneella silmien väri siis sameammaksi ihan kirjaimellisesti vai onko tässä kyse jostain ilmeestä, josta tulee sellainen mielikuva?
Joskus omat silmäni näyttää kuolleilta ja "roikkuvilta" (ehkä koska olen liian väsynyt lievästi jännittämään silmien seuduilla olevia lihaksia, toisin kuin eloisa ihminen huomaamattaan tekee?), mutta en ole koskaan tarkkaillut tapahtuuko muutosta värityksessä. Olen vain olettanut, että kyse on pelkän ilmeen muutoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Niin tekis varmaan, mutta silti jännä mies kiilu silmillä sinut selättää ja sehän sulle passaa.
Kiltti mies katsoo tyhjillä silmillä ikkunan takaa ja kyynelehtii..
Angels Crying kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tekis varmaan, mutta silti jännä mies kiilu silmillä sinut selättää ja sehän sulle passaa.
Kiltti mies katsoo tyhjillä silmillä ikkunan takaa ja kyynelehtii..
😂😂😂😂😂
Koska niistä puuttuu elämän palo.
Enpä ole huomannut. Itselläni keskivaikea masennus, ei lääkitystä ja ihan skarppi ja tirheä olen edelleen. Ei ole tainnut muutkaan huomata, ei edes lääkäri jolla kävin juuri tarkastuksessa.
Totta.
Masentuneella tutulla, jolla ei lääkitystä, myös sameat silmät.
Ikään kuin tuottaisi tuskaa pysyä henkisesti hereillä.