Nainen, minkä ikäisenä luovuit ehkäisystä?
Olivatko kuukautiset jo jääneet kokonaan pois vai oliko kiertosi jo harva/epäsäännöllinen. Täällä vaan pohdiskelen, joko uskaltaisin jättää ehkäisyn pois.
Kommentit (18)
24-vuotiaana luovuin e-pillereistä syötyäni niitä kuusi vuotta.
Lopullisesti luovuin 30-vuotiaana kaikesta muustakin ehkäisystä, kun yrtitettiin lasta viisi vuotta.
Lapsen saatuani ei tarvinnut enää miettiä ehkäisy, koska luovuin ilomielellä miehestäkin.
Endometrioosileikkauksen jälkeen 39v.
Tiesin ettei vaaraa enää ole.
Ei ollut. Tuskin oli koskaan ollutkaan.
En ole luopunut missään vaiheessa vaan minulla on vieläkin hormoonikierukka vaikka en varmaan sitä tarvitsisi enää. N5o
En ole koskaan käyttänyt ehkäisynä mitään muuta kuin kondomia. Olen 30v.
Vierailija kirjoitti:
En ole luopunut missään vaiheessa vaan minulla on vieläkin hormoonikierukka vaikka en varmaan sitä tarvitsisi enää. N5o
Korjaan N58
Olen 49v. ja en ole vielä jättänyt ehkäisyä pois vaikka tuskin tulisin enää raskaaksi. Mutta en halua ottaa riskiä. Kun menkat loppuu niin sitten vasta luovun ehkäisystä.
Jännä että kysymyksiin tulee vastaamaan aina myös ne joilta ei kysytty.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käyttänyt ehkäisynä mitään muuta kuin kondomia. Olen 30v.
Millainen tuo femicondom on käytössä?
Lopetin ehkäisyn 43 -vuotiaana. Tosin kohtapikaa alkoivat vaihdevuosioireet. Hormonikorvaushoitoa käytin 7 vuotta ja sitten löytyi rintasyöpä.
Nyt vaan pitää kestää. Helkutin nastaa olla luennoitsija, joka tarvitsisi froteepyyhkeen pelkkään päänhikoiluun ja jonkun kestorappauksen pärstään ynnä kaulaan. Leha - leha ja puna - puna.
Olen tässä jälkikäteen miettinyt, että mitä ihmeen tavaraa olivat ne 70 -luvun lopun ehkäisypillerit? Vähän sama kaiku kuin Rymd -mehujauheessa.
Olen 45. En aio luopua ennen kuin olen selvästi yli 50. Liian moni tuttu on tullut yli nelikymppisenä raskaaksi viime vuosina. Käytän lisäksi e-pillereitä, joten en edes tiedä, milloin vaihdevuodet olisi jos olisi.
29v, esikoinen syntyi kun olin 35v. Sen jälkeen jatkettu kumin kanssa ja sillä mennään vaihdevuosien jälkeenkin, seksi parani niin paljon kun mies ei ole niin herkkänä :)
Vierailija kirjoitti:
Kysymys pitää esittää tarkemmin jos haluaa tietynlaisia vastauksia ❤
Vierailija kirjoitti:
Olen 49v. ja en ole vielä jättänyt ehkäisyä pois vaikka tuskin tulisin enää raskaaksi. Mutta en halua ottaa riskiä. Kun menkat loppuu niin sitten vasta luovun ehkäisystä.
Ap tässä. Itselläni juuri sama tilanne ikää myöten :) Oletus on, etten enää tulisi raskaaksi, mutta toisaalta..onhan sellaista muillekin tapahtunut. Jotenkin koen ehkäisyn jo hieman "ylireagointina", mutta en kyllä jaksais tässä iässä enää mitään raskaudenkeskeytystääkän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä avauksesta heti tajusin, mitä tässä kysyttiin. Ehkä et itse lukenut avausta.
25vee kun olin syönyt pillereitä pari laatallista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
okei. mitä kohtaa sä et ymmärtänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
okei. mitä kohtaa sä et ymmärtänyt?
helppo arvata, kuka alapeukutti XD
Olin 19. Seuraavan kerran otin käyttöön kun olin 22.