Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli teidän yläasteaikananne in? Vaatteet, reput, muut jutut?

Vierailija
10.03.2018 |

Mainitkaa myös milloin olitte yläasteella. Itselläni yläaste alkoi 2001.
Silloin "piti" olla Dakinen tai Eastpakin reppu, mielellään tussilla tehdyin "koristein" Miss sixty-farkut nyt ainakin ja Onlyn vaatteita. Myös farkkutakit olivat suosittuja.

Oli myös kirjevihkoja eli kirjiksiä joiden kanteen kirjoitettiin "Heidin ja Jonnan kirjiz, älä koske!!!"
Oi noita aikoja :)

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eastpakin reppu, micmacin farkut. Paksupohjaiset kengät. Hrrr, omistin noista jokaisen.

Vierailija
22/61 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-97 menin ylä-asteelle ja muotia oli:

Levikset

Pilotit

Reisitaskuhousut

Underground ja gettagrip Teräskärkimaiharit

Nato-maiharit

Rottatakit

Läskärit

Itse aloitin 1996 ja muistan hyvin pilotit ja maiharit sekä levikset sekä reisitaskuhousut/maastohousut. Suosittuja oli myös sellaiset takit, joita amerikkalaiset yliopisto-opiskelijat käyttää, ns college-takit

Esim.

http://www.ebay.co.uk/bhp/college-jacket

Nuo näyttää edelleen mun mielestä tosi hienoilta. Ruudulliset flanellipaidat oli myös tosi suosittuja. Lisäksi tytöillä oli napapaitoja, joiden kulta-aika tosin ehkä oli ihan 2000-luvun alussa.

Mutta mitä oli rottatakit ja läskärit?

Nappiverkkarit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin yläasteella 1987-1990, ja silloin oli monilla leviksiä, kai ne 501 oli kova juttu joillekin. Minä en ole koskaan tykännyt farkuista, mulla ja monella muullakin oli mustat tiukat stretchousut ja jos oli varaa ostaa paikallisesta nuorten merkkivaatekaupasta joku MicMacin collegepaita tai muu vastaava niin näytti rikkaalta. En muista että olis mitenkään erikoisesti kuitenkaan niitä merkkejä palvottu, harvalla niihin oli oikeasti varaa. Jotain adidasta ja nikeä oli silloinkin, mutta kyllä ne oli sit niitä urheiluvaatteita eikä muotivaatteita.

Vierailija
24/61 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteelle vuonna 1978. Reppuja ei käytetty. Nahkapaloista tehty kassi oli muodissa. Leveälahkeiset farkut tai sammarit jalassa. Poolopusero ja sen päällä lyhythihainen paitapusero.

Hiuksissa permamentti. Suorat hiukset olisivat olleet nolot. Myös nuorilla miehillä oli "pehmennys".

Jokaisella oli teinikalenteri, teinari. Siihen liimattiin elokuvalippuja, pop- tähtien kuvia ym.

Vierailija
25/61 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olisi siistiä pukeutua joskus siihen teinityyliin. Pitäisikö kehitellä jotain "pukeudu kuin 15-vuotiaana" -päivää?

Vierailija
26/61 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöillä ne sukat, joiden varret oli 'makkaralla' nilkassa. Joskus 90-luvun alussa. Ja lenkkarit piti olla Reebokit.

Vierailija
27/61 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-uluvun alussa naruolkaintopin alta piti ehdottomasti näkyä eri väriset rintsikoiden olkaimet.

Vierailija
28/61 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1967-1970 olin keskikoulussa (yläastetta ei vielä ollut) ja piti olla samettihousut, jotka levenivät polvista alaspäin, pitkä neuletakki, pehmennys (lievä permanentti) hiuksissa ja kaikkea vastustava asenne (ainakin sotaa, vanhempia ja opettajia kohtaan).

Vierailija
29/61 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-97 menin ylä-asteelle ja muotia oli:

Levikset

Pilotit

Reisitaskuhousut

Underground ja gettagrip Teräskärkimaiharit

Nato-maiharit

Rottatakit

Läskärit

Itse aloitin 1996 ja muistan hyvin pilotit ja maiharit sekä levikset sekä reisitaskuhousut/maastohousut. Suosittuja oli myös sellaiset takit, joita amerikkalaiset yliopisto-opiskelijat käyttää, ns college-takit

Esim.

http://www.ebay.co.uk/bhp/college-jacket

Nuo näyttää edelleen mun mielestä tosi hienoilta. Ruudulliset flanellipaidat oli myös tosi suosittuja. Lisäksi tytöillä oli napapaitoja, joiden kulta-aika tosin ehkä oli ihan 2000-luvun alussa.

Mutta mitä oli rottatakit ja läskärit?

Rottatakki oli ja on rockabilly/psychobilly- tyyppien suosima nahkatakki ja läskärit on sellaiset paksupohjaiset rokkarikengät.

Vierailija
30/61 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan ollut levikset? En ole ihan varma. En ole koskaan ollut kiinnostunut muodista tai mikä milloinkin on in tai out. Olen aina pukeutunut vaatteisiin, jotka tuntuvat hyvältä päällä ja sopivat säähän, vaikka niissä ei olisi minkäänlaista merkkiä kyljessä.

Vierailija
31/61 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

converset 2004 -> napakorut 

Vierailija
32/61 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että olisi siistiä pukeutua joskus siihen teinityyliin. Pitäisikö kehitellä jotain "pukeudu kuin 15-vuotiaana" -päivää?

Minulla on sellainen just nyt, flanellipaita ja hiusdonitsi :D

Vierailija
33/61 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun muoti oli tietyllä tavalla aika cool. Tavallaan sellasta aika simppeliä ja käytännöllistä muotia tyyliin vaaleansiniset farkut ja T-paita. Tai sit ”kovien miesten” muotia tyyliin pilotit, maastohousut ja maiharit. Ei se näytä pahalta vieläkään lukuun ottamatta 90-luvun alkupuolen kukkakuviohirvityksiä ja permanentteja.

Vierailija
34/61 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levikset, levis-merkki yleensä, palmikkoneule, untuvatakki (parhaimmillaan kukkakuosinen), vahvat hajuvedet (ehkä äidin hajuvesikaapilta). Vuodet -89-92. Ai niin, silloin oli lama!

Vierailija
35/61 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä piti olla Onlyn levenevälahkeiset housut, siinä päällä tiukka lyhyt hame, paksupohjaiset kengät ja Dieselin huppari.

Vierailija
36/61 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylä-asteen alussa värilliset farkut,   värillinen farkkupaita,  bootsit,   tuttikoruja , jenkkihuivi eli fritsuhuivi kaulan ympärillä oli peitettävää tai ei.   Ja ylä-asteen lopussa taas  kukkakankaalla levennetyt farkut, "99% angel"- topit & t-paidat sekä tolppakorkoiset kengät.

1993 alkoi miun ylä-aste, herranjumala siitä on tuhat vuotta :O

Vierailija
37/61 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskalla: Seppälän collegepaita, 

Kasilla: lumipestyt farkut, lähes valkoinen huulipuna, neonvärit 

Ysillä: Leviksen 501, tennissukat, purkkarit, Cluban takki, Lacostea, etelästä ostettu feikkiprintti T-paita.

Vierailija
38/61 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dakinen reppu, matalavyötäröiset farkut lyhyen takin kanssa niin että ihoa näkyi välistä, ylipäänsä mahdollisimman matalat farkut tytöillä, jakaus piti olla tosi sivussa, pojilla oli tennissukat farkkujen lahkeiden päällä. Menin yläasteelle 2003.

Vierailija
39/61 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylä-asteen alussa värilliset farkut,   värillinen farkkupaita,  bootsit,   tuttikoruja , jenkkihuivi eli fritsuhuivi kaulan ympärillä oli peitettävää tai ei.   Ja ylä-asteen lopussa taas  kukkakankaalla levennetyt farkut, "99% angel"- topit & t-paidat sekä tolppakorkoiset kengät.

1993 alkoi miun ylä-aste, herranjumala siitä on tuhat vuotta :O

Ai niin fritsuliina tosiaan!!

Vierailija
40/61 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkamekko poolon  päällä ja maiharit. Oikeasti. Huulipuna oli ruskeaa , ja pitkät hiukset saivat niin tytöillä kuin pojillakin roikkua sotkuisina naaman edessä. Oi ysäri ja grunge....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä