10v yhdessä miehen kanssa, ja vituttaa vaan koko mies
Ottaa päähän liian moni aisa. Muun muassa se, että hänellä ei koskaan ole ylimääräistä rahaa. Meillä omistusasunto, kaksi autoa, lapsilla harrastuksia jne. Olemme molemmat kuitenkin vakitöissä, ja itse pysyn hyvin säästämään palkastani (joka suunnilleen samansuuruinen kuin miehelläni) esim ulkomaanmatkaan kerran vuodessa. Mutta mieheni ei tähän pysty. Sen kerran kun olemme perheenä matkustaneet, viimeksi vuosi sitten kun oli mieheni synttärit, maksoin koko perheen lennot ja hotellit. Ja näin on ollut monesti aiemmin. Nyt mies vaihtamassa vielä työpaikkaan, jossa huonompi palkka (!) mutta mistään omista jutuista ei ole valmis luopumaan. Pitää olla uusi tietokone, uusi puhelin, uusi auto velaksi jne...
Mies ei ikinä keksi perheen kanssa mitään tekemistä oma-aloitteisesti, omia menoja kyllä tulee yllättäen aina kun hänellä on vapaa viikonloppu töistä. Toisinsanoen olen kaikki viikonloput yksin lasten kanssa. Aivan jokaisen viikonlopun.
Toki on sitten vielä nämä perusjutut.. Mies ei siivoa, käy kaupassa tai tee juuri mitään muutakaan oma-aloitteisesti. Joskus lupaa hoitaa jotain tärkeää, ja hyväskoisena luotan siihen, kunnes monta kertaa muistuteltuani joudun hoitamaan asian itse.
Pitäisikö minun silti kaikesta huolimatta haluta miestäni? Arvostaa? Ihailla? Kysyn vaan.
Kommentit (8)
Köyhää on jos auto pitää velaksi ostaa. Heivaa ukko pellolle. Varakkaampi kehiin.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, eli nyt sitten varakkaamman puolison rahat onkin taas henkilökohtaisia rahoja, kun parempituloinen on nainen?
Palstan kaksinaismoralismi on loputonta.
Duoda, eihän tarina kerro kumpi saa parempaa palkkaa. Mies ei vaan pysty säästämään tilistään ja on vaihtamassa huonompi palkkaiseen duuniin. Voihan tämä mies saada vaikka kolminkertaisesti enemmän kuin nainen, eikä silti handlaa rahojaan.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, eli nyt sitten varakkaamman puolison rahat onkin taas henkilökohtaisia rahoja, kun parempituloinen on nainen?
Sinkkuuden lisäksi luetun ymmärtämisessä vaikeuksia. Tässähän miehellä on ne henkilökohtaiset rahat ja nainen maksaa säästämistään rahoista koko perheen juttuja extrana.
Alkuperäiseen asiaan en osaa ottaa kantaa. Ehkä pariterapia tai kunnon juttutuokio - siis sellainen kunnollinen juttutuokio?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Duoda, eihän tarina kerro kumpi saa parempaa palkkaa. Mies ei vaan pysty säästämään tilistään ja on vaihtamassa huonompi palkkaiseen duuniin. Voihan tämä mies saada vaikka kolminkertaisesti enemmän kuin nainen, eikä silti handlaa rahojaan.
Sorgen olihan se siellä suluissa. Tylysti jätin lukemati sulkeet. Niissä ei ole koskaan mitään mielenkiintoista - muka.
Kälkätikälkäti nalkutinalkuti naputinaputinap.
Koootkotkotkot
Perheessa rahat on yhteiset. Ette siis ole perhe.