Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan raskaana olevat draamaqueen-terroristit

Vierailija
09.03.2018 |

Onneksi KAIKKI odottavat kollegat eivät ilmeisesti ole näin raskaita? Sanokaa hyvät naiset, ettivät ole.
Kerjätään huomiota ja valitellaan vaivoja.
Märistään joka asioista ja vihjaillaan tilasta (mutta appajee jos joku viittaa siunattuun tilaan!)
Otetaan hampaisiin työkavereita ja valitetaan hormonihuuruissa.
Ei helkkari koska tuon raskaana olevan työpaikan draamaqueen-terroristin äitiysloma lakaa..
Joidenkin "onnekkaiden" duunissa näitä nimenomaan vaikeita tapauksia voi olla jopa trio kerrallaan. Näin miehenä hirvittää ohuesti aina kun joku kiekaisee ilmoille "iloisen uutisen" että mitenkähän tämä tila nyt häneen mahtaa vaikuttaa. Pysyykö normaalina vai muuttuuko tiesmiksi jole ei uskalla enää mitään sanoa...
Anteeksi jos avauduin sallittakoon kertaluonteisesti näin perjantain kunniaksi.
Voikaa paksusti mut pysykää hei asiallisina, jooko.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minulla raskaus ei vaikuta mielialoihin. Joillain vaikuttaa, toisilla ei. "vaikeus" on suhteellista. Joku voi pitää sinua vaikeana persoonana.

Vierailija
2/48 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On montaa kertaa viikossa itkuinen olo. Yhyy yhyy yhyy yhyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja moni toivoo salaa että on toisessa vuorossa kuin kanssasi samassa kuuntelemassa mistä taas pillität tai nillität... kokoo ittes ei raskaus oo mikään sairaus.

Miksi toisilla ei tunnu missään ja toiset taas on tosi rasittavia?

Vierailija
4/48 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minulla raskaus ei vaikuta mielialoihin. Joillain vaikuttaa, toisilla ei. "vaikeus" on suhteellista. Joku voi pitää sinua vaikeana persoonana.

Joo ei sussakaan varmaan mitää vikaa omasta mielestä oo, vaikeus vaan on suhteellista.... noi primadonnat ovat vaan tosissaan joskus niin saamarin itsekeskeisiä "tilassaan" että ei ole tosikaan... toisista ei taas huomaa mitään eroa ovat ihan normaaleja.

Vierailija
5/48 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse en tainnut raskautta töissä mainita kuin silloin kun kieltäydyin nostamasta monenkymmenen kilon pakettia, sekä silloin kun myöhästyin 10min, koska pahoinvointi iski kesken matkan ja jäin purjoamaan pitkin pusikkoa.

En edes alunperinkään kertonut raskaudesta, vaan kasvan mahan takia lopulta yksitellen uskaltautuivat onnittelemaan.

Vierailija
6/48 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni raskaana oleva tietää että voi pistää hormonien piikkiin lapsellisen käytöksen. Itse en raskaana ollessa riehunut. Olen luonteeltani rento. Koko raskaus aika oli mulle helppo koska joogasin ja harrastin kevyttä treeniä. Töitä tein normaalisti eikä raskaus ollut tiellä. Koska en tehnyt siitä mitään numeroa. Olin raskaana. En vuoteen omana. Raskaudet ovat erinlaisia mutta on ihan itsestään kiinni miten käyttäytyy. Hormonit on vain tekosyy minkä taakse piiloutua.

Vierailija
7/48 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina käyttäytynyt raskausaikoina ihan normaalin ihmisen tavoin.

Lapsia on siunaantunut neljä kappaletta.

Ei raskaus anna oikeutta käyttäytyä huonosti muita ihmisiä kohtaan.

Lapsen saaminen on normaalia ja aika yleistä. Yleensä odottava äiti on aikuinen, joka voi säädellä omaa käytöstään, toisin kuin pikkulapset.

Vierailija
8/48 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa työkavereistani ei edes tiennyt minun olevan raskaana. Kohtu taaksepäin kallistunut, maltillinen vatsankasvu ja löysät vaatteet. Eikä mitään tarvetta jakaa raskausajan tuntoja kollegoiden kanssa.

Vierailija
9/48 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija]

"Moni raskaana oleva tietää että voi pistää hormonien piikkiin....Hormonit on vain tekosyy minkä taakse piiloutua."

Tuo on valitettavasti NIIN totta. Rasittava tyyppi on rasittava - oli raskaana tai ei.

Mennään raskauden taakse tai pahimmassa tapauksessa "lyödään" raskaudentilalla muita.  Eikö muuten saada itselle sitä huomiota vai mikä tässä on pointti niillä jotka käyttäytyy pimeesti ....?

Tyyliin vainoharhaisena viestitellään "mitä häh onko mun raskaudesta puhuttu? Häh mitä ?Ai eikö? Onpas, varmaanon! "  Vaikka työympäristöä ei edes kiinnosta liiemmin kuka taas on raskaana tai muutkaan työhön kuulumattomat yksityisasiat ellei tila vaikuta suoraan työhön.

Suurieleisesti ähkitään ja pyydetään miestä solmimaan kengännauhat selkä jäykkänä istuen vaikka tyyliin ei näy kun kylkiluut, sitten kun joku ressukka vahingossa kysyy ääneen että oletko kenties raskaana, niin tullaan silmille tyyliin voivettu!määolisinittehalunnujulkistaatäänmeijänperheensuurenuutisen!!!Yhyyy!!

Uskokaa huviksenne, noinkin on tapahtunut.

Vierailija
10/48 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa työkavereistani ei edes tiennyt minun olevan raskaana. Kohtu taaksepäin kallistunut, maltillinen vatsankasvu ja löysät vaatteet. Eikä mitään tarvetta jakaa raskausajan tuntoja kollegoiden kanssa.

Sinä kuulutkin niihin normaaleihin ja järkeviin aikuisiin odottajiin, joiden kanssa ei tule mitään ongelmaa työympyröissä oli raskaana tai ei.

Mutta kun sitten on näitä mustia aukkoja. Kirjaimellisesti.

Vierailija
11/48 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suurieleisesti ähkitään ja pyydetään miestä solmimaan kengännauhat selkä jäykkänä istuen"

Tätä ihmettelin raskausaikana, kun olin muutamankin nähnyt tekevän raskaanaollessaan noin. Itse puin itse kengät jalkaan vielä synnärillekin lähtiessä :D

Ja joo, vatsani oli todella suuri.

Vierailija
12/48 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeus ei ole mitenkään "suhteellista" vaan kyllä se kuulkaas on aika konkreettista jos toisen työnilo sammutetaan kertakaikkiaan ilkeällä kiukuttelulla koska raskaana olevaa naista pitää ymmärtää jotenkin eri kulmasta muka!

Vierailija
13/48 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suurieleisesti ähkitään ja pyydetään miestä solmimaan kengännauhat selkä jäykkänä istuen"

Tätä ihmettelin raskausaikana, kun olin muutamankin nähnyt tekevän raskaanaollessaan noin. Itse puin itse kengät jalkaan vielä synnärillekin lähtiessä :D

Ja joo, vatsani oli todella suuri.

Niinpä. Jotku naiset pärjää tilanteissa tekemättä numeroa itsestään. Tai kokematta edes tarvetta erityiskohteluun. Heitä kunnioitetaan.

Ja yleensä heidän kanssa muutoinkin on iisi pärjätä töissä.

Vierailija
14/48 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni raskaana oleva tietää että voi pistää hormonien piikkiin lapsellisen käytöksen. Itse en raskaana ollessa riehunut. Olen luonteeltani rento. Koko raskaus aika oli mulle helppo koska joogasin ja harrastin kevyttä treeniä. Töitä tein normaalisti eikä raskaus ollut tiellä. Koska en tehnyt siitä mitään numeroa. Olin raskaana. En vuoteen omana. Raskaudet ovat erinlaisia mutta on ihan itsestään kiinni miten käyttäytyy. Hormonit on vain tekosyy minkä taakse piiloutua.

Joka sana tuossa kommentissa ihan täyttä asiaa. Juuri näin.

Vierailija
15/48 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. On se varmaan juu luonteesta kiinni muutenkin. Itse en ole huomionhakuinen persoona ja jotenkin hävetti aina kun tilani tuli puheeksi, vaikkakin ihan asiallisissa työsuorituksiin liittyvissä yhteyksissä yleensä. Ja tosiaan raskaudet ovat erilaisia joten yritin aina muistaa sanoa jotain tyyliin "kiitos kuitenkin kun kysyit", vaikka tilani huomioiminen olisikin siinä yhteydessä sattunut olemaan tarpeetonta.

Vierailija
16/48 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työpaikassa (tai oikeastaan alalla), jossa kuuluu ottaa kunnon nollaavat kännit työkavereiden kanssa pari kertaa viikossa. Raskaana istuin aluksi mukana, mutta tietenkin vesilinjalla. Oioi sitä paheksunnan määrää ”ota ny ykshi” ”ei sche schiitä kuole” ”miksh sä oot niin tylsä rashkaana”? Raskaus oli helppo ja minulla oli tiimin parhaat laskutettsvat tunnit aivan loppuun asti. Kuitenkin sain ”tylsän” ja hankalan äitileiman. No, olin ensimmäinen raskaana oleva meidän työyhteisössä ja nyt pahimman kiusaajan vaimo on raskaana. Tulen nauttimaan suuresti siitä, kun hän saa maistaa omaa lääkettään.

Vierailija
17/48 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä joissain töissä pitää ihan oikeasti huomioida se raskaus, jos siinä on jotain komplikaatioita vaikka tai voimakas raskauspahoinvointi. Esimerkiksi ystäväni joutui tekemään todella paljon etätöitä, kun ei voinut tulla töihin jatkuvien supistusten vuoksi. Onneksi sopi työnantajalle, että kotoakin käsin sai työskennellä eikä alkanut esimies miksikään marttyyriksi.

Vierailija
18/48 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis mulla ei ollu kamalaa hormoonallisuutta yms, mutta lantio niin kipeä että ei meinannu kävelemään pystyä. Ei se raskaus ole sairaus muttei se kyllä normi tilakaan ole. Varsinkin ku kipuihin saa vain ottaa panadolia. Taustalla aina pelko että stressaa liikaa yms.

Vierailija
19/48 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mee hyvä ihminen sairikselle, muut yrittää tehdä töitä täällä....

Vierailija
20/48 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tarviitko apua, meinaan mä voin nostaa noi raskaat levyt täs samalla?"

"Mitä onko mun raskaudesta puhuttu, mitä#ittua, mä en olis halunnu julkistaa tätä!"

(voi ny perce. Että tällästä jossain...)