Kiinnostukseni lässähtää kun joku ilmoittaa raskaudestaan
En tajua miksi, mutta kiinnostukseni kaveria, sukulaista, työkaveria tai jopa julkkista kohtaan lässähtää kun kuulen että kyseinen henkilö on raskaana. Ennen lapsia henkilö on jotenkin kiinnostavampi ja jaksan keksiä yhteisiä juttuja ym. Mutta kun joku saa lapsen, mieleni lokeroi hänet äiti-kategoriaan, ja tavallaan ajattelee että hän on nyt "menetetty tapaus".
Onko kenelläkään muulla tätä samaa? Esim. nuorempana ihailin yhtä sukulaistani, kun hän oli menevä ja keksi aina kaikkea kivaa. Sitten hän sai lapsia ja hävisi perhekuplaan. Nykyään nähdään tylsissä sukujuhlissa, rippijuhlissa ja vastaavissa.
Suurin osa ystävistäkin on jo hävinnyt perhe-elämään, eikä heidän kanssa kahvittelu ole enää sama kuin ennen. Haukotuttaa ja mietin seuraavaksi soittavani ystävälle, jolla ei ole lapsia. Olen kyllä yrittänyt kiinnostua lapsen saaneiden jutuista, mutta vaikka he eivät edes puhuisi lapsijuttuja, niin silti näen heidät enää vain äiteinä.
Julkkiksista sama kokemus. Ihailin ennen esim. Maria Veitolaa, mutta nykyään näen hänet vain perheenäitinä muiden joukossa. :(
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Velat ovat kiinnostavia koska ovat viitanneet kintaalla niin monelle myytille mitä naisena olemiseen liitetään.
Niin monelle? :D
Itse en kyllä keksi kuin yhden, ja se on lapsettomuus. Eikä siinäkään ole enää mitään kummallista kun on niin yleistä nykyään.
Taidat kuvitella nyt vähän liikoja erityislaatuisuudestasi.
Sanoisin, että ongelmasi menee ohi, kun vielä vähän kasvat ja aikuistut.
Olen samaa mieltä sen kanssa, joka totesi, että kyse on siitä, että kaverit (ja mielikuvituskaverit eli julkkikset) menevät elämässään eteenpäin ja kiinnostuvat uusista asioista ja sinä pyörit samaa rumbaa. Tietenkin teidän yhteiset mielenkiinnon kohteet vähenevät. Ja tietenkään perheellistyneillä kavereilla ei ole sinulle samalla tavalla aikaa kuin ennen.
Siksi en uskokaan, että he olisivat erityisen pahoillaan siitä, että sinua ei enää ns. nappaa. He luultavasti eivät ole edes ehtineet ajatella asiaa sinun kannaltasi. Tai ajatella sinua ollenkaan.