Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pureskelen kynsiä?

Vierailija
09.03.2018 |

En ymmärrä. Ärsyttää miten rumat tyngät ne tälläkin hetkellä on. En edes tajua pureskelevani. Joskus päätän, etten enää pureskele ja ne ovat jo viikon päästä kauniit, mutta sitten taas yllättäen se pureskelu alkaa...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puren kynnen vierustan nahkoja.

Vierailija
2/4 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa teippiä kynsien päälle ja leikata HETI kun VÄHÄNKIN tuntuu pitkiltä. Noin minä onnistuin lopettaa kynsien pureskelun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sijaistoiminto ja fysiologinen hallintakeino jollekin ongelmalle (pelko, epävarmuus, turhautuminen tms). Ei oikein pääse siitä eroon ja kynnelit ei tod auta mitään.

Olen 43 ja päällikkönä pankkislalla, jossa pitää olla huoliteltu. Muuten olenkin mutta purem kynnet, ja en pääse siitä eroon. Syy on tiedossa.

Minua hakattiin lapsena ja psykopaatti isä piti lapsia pelossa koko akan. Huusi ja raivosi, pahoinpiteli ja teki yllätyshyökkäyksiä ilman suytä (kävi kimppuun ilman syytä kun lapsi leikki itsekseen). Koska pelkäsin koko ajan, opin hallitsemasn pelkoa kynnen puremisella. Tapa hallita pelkoa jäi päälle ja rn ole saanut sitä pois, enkä saakaan niin kauan kuin hullu ja arvaamaton isäni on elossa. Vielä yli 70v iässä pelottava raivohullu :(

Vierailija
4/4 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sijaistoiminto ja fysiologinen hallintakeino jollekin ongelmalle (pelko, epävarmuus, turhautuminen tms). Ei oikein pääse siitä eroon ja kynnelit ei tod auta mitään.

Olen 43 ja päällikkönä pankkislalla, jossa pitää olla huoliteltu. Muuten olenkin mutta purem kynnet, ja en pääse siitä eroon. Syy on tiedossa.

Minua hakattiin lapsena ja psykopaatti isä piti lapsia pelossa koko akan. Huusi ja raivosi, pahoinpiteli ja teki yllätyshyökkäyksiä ilman suytä (kävi kimppuun ilman syytä kun lapsi leikki itsekseen). Koska pelkäsin koko ajan, opin hallitsemasn pelkoa kynnen puremisella. Tapa hallita pelkoa jäi päälle ja rn ole saanut sitä pois, enkä saakaan niin kauan kuin hullu ja arvaamaton isäni on elossa. Vielä yli 70v iässä pelottava raivohullu :(

Jotenkin yhdistän pureskelun johonkin stressiin tai ahdistukseen välillä, mutta en aina. En ainakaan tiedosta olevani stressantunut tai ahdistunut koko aikaa. Se käy jotenkin niin yllättäen, että tajuaa vasta jälkeenpäin, kun vilkaisee kynsiä kuinka rumat ne taas on :( ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi