Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Olin töissä tavaratalossa vuokrafirman kautta. Koko työssäoloajan oli sellainen olo, että ei arvosteta minkään vertaa tai vaivauduta kouluttamaan, kun en ole ns. omaa henksua, vaikka olin siellä vuoden töissä. Silti pikkupomot olettivat, että teen ihmeitä ja hoidan kaikkien nurkassa höpöttävien vakkarien hommat, vaikka en osannut esim. autta asiakkaita mitenkään, kun en pyytämisestä huolimatta saanut koulutusta muuhun kuin minimiin eli kassan käyttöön. Irtisanoivat minut huonon asiakaspalautteen perusteella, mutta en koskaan saanut kyseistä palautetta nähtäväksi tai mitään päivämäärää tai edes palautteen aihetta, vaikka pyysin. Ja mitään tuolle irtisanomiselle ei voi edes käsittääkseni tehdä, kun kyseessä on vuokratyö eli mitään sopimusta minulla ei ole vaan jokainen vuoro on oma "sopimuksensa".
En astu sinne enää jalallanikaan, eikä kotiimme tule mitään heiltä ostettua. Maksan mieluummin vaikka korkeamman hinnan muualla, vaikka usein heillä on se korkein hinta.
Vierailija kirjoitti:
Usea surkea kokemus. Jouduin hoitamaan jokusen vuoden erään yhdistyksen raha-asioita Danske Bankin kanssa ja asiakaspalvelu oli siellä niin umpisurkeaa ja/tai olematonta että ikinä en enää tuon pankin asiakkaaksi ryhdy vaikka mikä olisi. Verkkopankki oli myös käytettävyydeltään täysin ö-luokkaa. Ihme että on sillä asiakaspalvelulla vielä pystyssä, kaikissa muissa pankeissa asiat ovat hoituneet aina helposti.
Heh, pankista saa hyvää palvelua vain ne joilla on yli miljoona tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallis kampaamo Turun keskustassa. Menin sinne, kun oma kampaaja oli lomalla. Sanoin, että haluan vaalennuksen, mieluummin lämpimän kuin kylmän sävyissä. Ja edellisestä värjäyksestä oli tosiaan niin vähän aikaa, että jäljellä olevasta väristä kyllä pystyi päättelemään, mitä tarkoitin. Tulin kampaamosta ulos valkotukkaisena. Kampaaja oli käyttänyt jotain basic blondausainetta, ei siis minkääntyylistä sävyä vaan tyyliin vetyperoksidi. Mulla on luonnonkihara tukka, ja se värjäysaine poltti mun kiharat auki. Ne ei koskaan palautuneet, piti odottaa, että se palanut latva kasvaa pois. Leikkauskin oli ihan päin mäntyä. Kerroin, kuinka paljon haluan leikattavan pois, ja täsmensin, että takaa lyhyempi eli polkkatukka joka pitenee eteenpäin tultaessa. Näytin erikseen kohdan tuolta takaa, missä on sellainen huonomman kiharan alue, ja selitin, että siitä yleensä on otettu lyhyemmäksi. Mielestäni kuvasin asian ihan järkevästi, ja mallistakin näki mun mielestäni tarpeeksi hyvin, mitä ajoin takaa. Ihan tavallinen kampaustyyli nykyään, sitä näkee joka toisella muijalla. No, tämä pimu ei edes kysynyt mitään lisäohjeita tai tarkentanut mitenkään, vaan leikkasi sen osoittamani kohdan muutaman millin mittaiseksi sängeksi. Siellä oli siis takaraivolla lähes kalju läntti. Ei herra isä.
Kampaajat ovat Suomessa käsittämättömän huonoja. Muutin vuosikymmeniä sitten ulkomailta takaisin Suomeen ja olin tottunut ulkomaisiin mieskampaajiin, jotka olivat taitavia leikkaamaan keskipaksut hiukseni todella nätisti. Suomessa on ollut aivan mahdotonta löytää kampaaja, joka osaisi leikata hiukset kunnolla. Olin ulkomaiseen kohteliaaseen asiakaspalveluun tottuneena aivan ymmälläni kun suomalaiset kampaajat jopa rupesivat haukkumaan hiuksiani "kun nämä ovat niin paksut" "kun sulla on näin paljon tukkaa". Järjestään halusivat aina ohentaa hiuksia ja suostuin pitkin hampain kerran kampaajan pakottamaan permanenttiinkin, jossa sitten hiukseni paloivat täysin. Viimeksi menin kalliille kampaajalle Helsingin keskustassa ja mulla oli tarkat kuvat ja ohjeet miten hiukset leikata, ja pieleen meni sekin. Mulla oli silloin olkapäille ulottuvat hiukset ja olin toivonut vain että leikataan hiuksiin muotoa, takaa sillä lailla kevyitä kerroksia jne... Kampaaja leikkasi "vahingossa" suuren osan hiuksieni päällikerrosta taakaa kokonaan pois!(???) - taakse jäi siis sellainen paksu lyhyeksi leikattu osa, kuin otsatukka mutta takaraivolla. En vaan tajua, sellaista leikkausta en ole ikinä nähnyt. Kesti n. 5 vuotta kasvattaa tuo virhe kokonaan pois.
Sen jälkeen en ole suostunut kampaajalle menemään, annoin hiusten kasvaa ja tasoitan latvat itse. Hiukset ovat vyötäröpituiset ja edellisestä katastrofaalisesta kampaajakäynnistä on nyt lähes 15 vuotta.
Osaava kampaaja, jolle olisi tullut vakiasiakkaaksi, olisi tienannut minulla 15 vuodessa vähintään 5 000 euroa tähän mennessä. Nyt raha jäi kotiin.
Parturit on Suomessa tosiaan huonoja. Minulla on pitkät hiukset ja otsahiukset, edes minun hiuksia ei osata leikata. Ja niitä ei periaatteessa tarvitse kuin tasottaa eli mitään ihmeitä en vaadi.
Köyhänä opiskelijana aloin käydä Tallinnassa parturissa ja siellä minun hiukset osataan leikata.
Värjäykseen olen usein tyytyväinen Suomessa.
Lidlin vastenmieliset mainokset eivät houkuttele asioimaan ko. kaupassa, olkoon miten halpa hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Syyt miksi lopetan asioinnin jossain liikkeessä:
1. En saa haluamiani tuotteita
- en vaan jaksa kuulla sitä ei-oota ja selittelyä miksi "asiakkaat eivät halua tuotetta X" ikään kuin minä en olisi siinä seisoessani myös asiakas. Tämä koskee useimpia vaateliikkeitä Helsingissä nykyään.
- tähän kategoriaan kuuluu myös tapaukset, joissa olen ostanut tuotteen, mutta se on huono eikä tilanteen parantemiseksi tehdä mitään. Kävelen ulos ja vaihdan heti. Eräässä K-marketissa asuinalueellani sain usein ruokatuotteita, joissa oli vanhentunut päivämäärä, eikä mitään hinnanalennustakaan ollut annettu. Vältän tätä kauppaa kuin ruttoa.
2. Myyjien törkeä käytös
- jos mennään henkiökohtaisuuksiin, kävelen ulos ja muistan aina kertoa tuttavilleni, että ko. liike on parasta kiertää kaukaa. Tälläisiä vaateliikkeitä on useampi Helsingissä.
3. Myymälä on tilana epäviihtyisä
- voimakkaat hajusteet ovat no-no joten kierrän Lushin ja vastaavat haisulat kaukaa. On myös liikkeitä, jotka ovat jotenkin ahtaita, pimeitä, tai huonosti järjestettyjä. Helsingin keskustan ruokakaupoista inhokkini ovat asematunnelin S-market ja Ympyrätalon S-market.
Tämä Asematunnelin S-market on just remontoitu. Minusta se on nyt tyylikäs.
Olet jättänyt käymättä paikoissa, joissa on operaattoreiden väkisinmyyjiä.
FotoYkkösen liike Citykäytävässä.
Menin paikalle 20min ennen sulkemisaikaa ja halusin yhden ns. aidon valokuvan eli hopeagelatiinipohjaisen vedoksen tiedostosta. Myyjä valitti että on jo sulkenut laitteet ja ei olisi nyt hyvä hetki enää. Kun kysyin että ettekö ole auki vielä yli vartin, myyjä sanoi että liikkeen ovi on hänen selkänsä takana lukittuna tasan kello 18. Kerroin että asia olisi hyvä hoitaa vielä tänään, eikä muut lähellä olevat valokuvaliikkeet tee kuin digivedoksia.
Marttyyrimäisesti mies laittoi koneet päälle ja puhisi useampaan otteeseen että niiden sammuttaminen on pitkä prosessi ja etkö ymmärrä että myymälä menee kohta kiinni, olisit tullut aiemmin. Tähän päälle sain kunnon manspleinaamista ja teknisten taitojeni aliarvioimista. Lähtiessäni reilusti ennen sulkemisaikaa mies syytti minua siitä, että hänen parkkiaikansa menee umpeen.
Kiitos 20 vuoden yhteistyöstä FotoYks, never again!
- Ammattikuvaaja, joka on itse operoinut samoja vedotuslaitteita ja tietää, että niiden sammuttamiseen menee pari minsaa
Vantaan Gigantissa takuuhuoltoon viemäni puhelin "katosi" huoltoreissulla.
Puhelimeen ei huollossa eikä asiakaspalvelussa vastattu ja ajokilometrejä kertyi 100
joka kerta kun kävin kyselemässä puhelimeni tilannetta.
Kun kerroin huollossa että puhelimeni oli suojakuorissa kun luovutin sen huoltoon niin
sain kuulla että "MEILLÄ EI KUKAAN EDES OTA VASTAAN PUHELINTA SUOJAKUORISSAAN!"
Onneksi minulla oli kuitti jolla pystyin todistamaan puhelimeni olevan huollossa ja
kuuden viikon riitelyn jälkeen liikkeen oli korvattava varastettu puhelimeni.
IKINÄ en asioi yhdessäkään Gigantissa tämän jälkeen.
Eräässä kahvilassa oli niin ilkeä tarjoilija, että en ole enää sinne mennyt. Uskon, että sen paikan henkilökunnassa on mukaviakin ihmisiä, mutta jäi niin huono fiilis, että kannan rahani muualle. Kahvila kyllä muuten olisi sellainen, että mielelläni menisin, mutta jännästi tuo yksi kokemus kuitenkin vaikutti niin, että en ole halunnut palata. On kuitenkin paljon paikkoja, joissa kukaan ei ole koskaan ollut inhottava minulle. Ennemmin kannatan niitä.
Kävimme lasten kanssa aina joskus eräässä kahvilassa jäätelöllä kun siellä oli niin hyvää suklaajäätelöä. Sitten kahvila vaihtoi jäätelöt toisen valmistajan jäätelöihin, joka laittaa suklaajäätelöön minttua, mistä emme pidä. Tämän vuoksi lopetimme käymästä kahvilassa.
Kaikista ahdistavimmat asiakaskokemukset ovat sellaiset, kun myyjä/omistaja/joku muu henkilökunnasta puhuu paskaa tai on muilla tavoin verbaalisesti aggressiivinen puhuessaan jonkun kollegansa kanssa.
Esim. Tapiolan Toisen Kierroksen kirpparin omistaja haukkui takahuoneessa huutaen r*asistisia solvauksia joistain asiakkaista, uhaten tappaa heidät jos vielä tulevat myymälään.
Tai toistensa kanssa ilkeästi juoruavat myyjät vaatekaupoissa. En tahdo altistua ostoksia tehdessäni toksiselle työilmapiirille.
Vierailija kirjoitti:
Lähiön ruokakauppa, jossa eräs mieskassa antanut väärin takaisin, ja olen vasta kotona huomannut.
-> turha oli valittaa, olisi tilanteessa pitänyt huomata kiireessä ja jono takana.
Vaihdoin kauppaa.
Sama!
Kanakori lähes tuplahintaan,siihen loppui asiointi!
Vierailija kirjoitti:
Eräässä kahvilassa oli niin ilkeä tarjoilija, että en ole enää sinne mennyt. Uskon, että sen paikan henkilökunnassa on mukaviakin ihmisiä, mutta jäi niin huono fiilis, että kannan rahani muualle. Kahvila kyllä muuten olisi sellainen, että mielelläni menisin, mutta jännästi tuo yksi kokemus kuitenkin vaikutti niin, että en ole halunnut palata. On kuitenkin paljon paikkoja, joissa kukaan ei ole koskaan ollut inhottava minulle. Ennemmin kannatan niitä.
Samanlainen kokemus Helsingistä yhdestä pikkukahvilasta, tosin kyseessä oli omistaja. Vanhempi 70+ nainen, mairean mukava miehille, mutta kammottava nuorille naisille. Häkellyin kohdatessani sellaista ilkeyttä aivan puun takaa.
Vierailija kirjoitti:
Maniapäissäni olen tässä vuosien aikana kerennyt nolaamaan itseni jokaisessa lähikaupassa eli en kehtaa käydä niissä enää. Kauppareissut on tätä nykyään aika pitkiä..
Ohis. Itselle kävi niin että menin pienen anestesiatoimenpiteen jälkeen Helsingin keskustan ruokakauppaan (en tiedä miksi en mennyt suoraan heräämöstä kotiin).
Olin saanut Fentanylia ja olin sekaisin kuin seinäkello. Vartijan mukaan olin ollut hieman iloisella tuulella. No ei siinä mikään, kädessä olleen kanyylin pistokohta alkoi vuotamaan. Siinä sitten kikattelin kassalla verta käsi vuotavana (sitä verta oli tullut aika paljon). Vartijan avustuksella olin soittanut kännykässä ensimmäisenä olevalle henkilölle joka tuli minut sieltä kaupasta hakemaan.
En muuten lopettanut tuolla kaupassa käyntiä. Enkä oikeastaan häpeä koska itselläni ei ole tuosta reissusta mitään muistikuvaa.
Onneksi vartija ei soittanut poliisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Menin kultasepän liikkeeseen ystäväni kanssa tarkoituksena, ostaa itselleni rannekoru. Myyjä heitti laatikon jotain halpoja hopeakoruja nenäni eteen ja sanoi että tossa, kun ilmoitin tulleeni katsomaan kultaisia myyjä kimitti nokka pystyssä että" ne ovat sitten kalliita!"
Minä olen koruliikkeessä kohdannut myös samanlaista kohtelua. Joudun olemaan työssäni jonkin verran ulkona, joten talvella minulla on toppavaatteet päällä. Töiden jälkeen menin kerran koruliikkeeseen ostamaan kelloa vanhan ja rikkoutuneen tilalle. Nikkeliallergikkona ei ole ihan se ja sama, minkä ranteeseeni laitan. Halusin myös tietynlaisen kellon (haluan numerot, en viivoja taulun täydeltä). Myyjä esitteli minulle jotain lasten muovikelloja, vaikka selitin hänelle mielestäsi ihan selkeästi, mitä tarvitsin. Kun aloin selittää selkokielellä, että etsin titaanista tai nahkaista ranneketta ja aikuisten kelloa, myyjä katsoi minua päästä varpaisiin ja sanoi, että "ne on kuule sitte kalliita". Loppujen lopuksi liikkeestä löytyi yksi ainoa malli, jossa oli titaaniranneke ja numerokellotaulu, ja sen hinta oli huikeat 120 euroa. Minä olin varannut kelloa varten 600 euroa.
Nämä on ihan käsittämättömiä, joissa palvelu riippuu asiakkaan ulkonäöstä! Eivätkö myyjät halua myydä kalliita tavaroita vai mikä on ongelma?
Voin sanoa että epäsiistit, haisevat , rikkinäisissä vaatteissa kulkevat ovat 99% MT- ongelmaisia tai köyhiä.
Kun näitä ilopillereitä on pari vuotta palvellut..niin alkaa hiukan säästää itseään henkisesti.
Pari sataa euroa rahallista menetystä vuodessa ei tunnu missään...
Olet todella vastenmielinen. Minulla on mielenterveys ongelmia ja diagnooseja niin että ei riitä edes kahden käden sormet, silti olen kiltti ja minulla on varaa kalliisiikiin asioihin enkö käy liikkeessä jos ei ole siihen varaa, vaan maksan samat kun vaikka "normit keskituloiset". Itse teen työni seksinä ja olen ongelmallinen,mutta kiltti ja tienaan 2500-3500€ kuussa ,ihan rehellisesti .
En enää aio lentää Norwegianin enkä Wizzairin koneilla. Syy: molempien ala-arvoinen "palvelu" asiallisten ja aiheellisten reklaamaatioiden käsittelyssä.
Lisäksi Norwegian kieltäytyy kategorisesti noudattamasta EU-lainsäädäntöä kuluttajansuoja-asioissa. Norski on nykyään kiinalainen lentoyhtiö, joten sillä on varmasti vaikutusta asiakaspalveluunkin.
Vierailija kirjoitti:
En enää aio lentää Norwegianin enkä Wizzairin koneilla. Syy: molempien ala-arvoinen "palvelu" asiallisten ja aiheellisten reklaamaatioiden käsittelyssä.
Lisäksi Norwegian kieltäytyy kategorisesti noudattamasta EU-lainsäädäntöä kuluttajansuoja-asioissa. Norski on nykyään kiinalainen lentoyhtiö, joten sillä on varmasti vaikutusta asiakaspalveluunkin.
Finnairilla sama juttu. Eivät suostu maksamaan lain määräämiä vakiokorvauksia.
Erääseen kampaamoon en enää koskaan mene, kerta riitti. Leikkasi tukan niin, että hiukset oli toiselta puolelta ainakin sentin lyhyemmät. Ihan selvästi havaittavissa. No, piti mennä sitten toiseen kampaamoon korjaamaan asia. Olisi varmaan pitänyt valittaa, mutta olen tosi ujo ja en uskaltanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallis kampaamo Turun keskustassa. Menin sinne, kun oma kampaaja oli lomalla. Sanoin, että haluan vaalennuksen, mieluummin lämpimän kuin kylmän sävyissä. Ja edellisestä värjäyksestä oli tosiaan niin vähän aikaa, että jäljellä olevasta väristä kyllä pystyi päättelemään, mitä tarkoitin. Tulin kampaamosta ulos valkotukkaisena. Kampaaja oli käyttänyt jotain basic blondausainetta, ei siis minkääntyylistä sävyä vaan tyyliin vetyperoksidi. Mulla on luonnonkihara tukka, ja se värjäysaine poltti mun kiharat auki. Ne ei koskaan palautuneet, piti odottaa, että se palanut latva kasvaa pois. Leikkauskin oli ihan päin mäntyä. Kerroin, kuinka paljon haluan leikattavan pois, ja täsmensin, että takaa lyhyempi eli polkkatukka joka pitenee eteenpäin tultaessa. Näytin erikseen kohdan tuolta takaa, missä on sellainen huonomman kiharan alue, ja selitin, että siitä yleensä on otettu lyhyemmäksi. Mielestäni kuvasin asian ihan järkevästi, ja mallistakin näki mun mielestäni tarpeeksi hyvin, mitä ajoin takaa. Ihan tavallinen kampaustyyli nykyään, sitä näkee joka toisella muijalla. No, tämä pimu ei edes kysynyt mitään lisäohjeita tai tarkentanut mitenkään, vaan leikkasi sen osoittamani kohdan muutaman millin mittaiseksi sängeksi. Siellä oli siis takaraivolla lähes kalju läntti. Ei herra isä.
Kampaajat ovat Suomessa käsittämättömän huonoja. Muutin vuosikymmeniä sitten ulkomailta takaisin Suomeen ja olin tottunut ulkomaisiin mieskampaajiin, jotka olivat taitavia leikkaamaan keskipaksut hiukseni todella nätisti. Suomessa on ollut aivan mahdotonta löytää kampaaja, joka osaisi leikata hiukset kunnolla. Olin ulkomaiseen kohteliaaseen asiakaspalveluun tottuneena aivan ymmälläni kun suomalaiset kampaajat jopa rupesivat haukkumaan hiuksiani "kun nämä ovat niin paksut" "kun sulla on näin paljon tukkaa". Järjestään halusivat aina ohentaa hiuksia ja suostuin pitkin hampain kerran kampaajan pakottamaan permanenttiinkin, jossa sitten hiukseni paloivat täysin. Viimeksi menin kalliille kampaajalle Helsingin keskustassa ja mulla oli tarkat kuvat ja ohjeet miten hiukset leikata, ja pieleen meni sekin. Mulla oli silloin olkapäille ulottuvat hiukset ja olin toivonut vain että leikataan hiuksiin muotoa, takaa sillä lailla kevyitä kerroksia jne... Kampaaja leikkasi "vahingossa" suuren osan hiuksieni päällikerrosta taakaa kokonaan pois!(???) - taakse jäi siis sellainen paksu lyhyeksi leikattu osa, kuin otsatukka mutta takaraivolla. En vaan tajua, sellaista leikkausta en ole ikinä nähnyt. Kesti n. 5 vuotta kasvattaa tuo virhe kokonaan pois.
Sen jälkeen en ole suostunut kampaajalle menemään, annoin hiusten kasvaa ja tasoitan latvat itse. Hiukset ovat vyötäröpituiset ja edellisestä katastrofaalisesta kampaajakäynnistä on nyt lähes 15 vuotta.
Osaava kampaaja, jolle olisi tullut vakiasiakkaaksi, olisi tienannut minulla 15 vuodessa vähintään 5 000 euroa tähän mennessä. Nyt raha jäi kotiin.
Parturit on Suomessa tosiaan huonoja. Minulla on pitkät hiukset ja otsahiukset, edes minun hiuksia ei osata leikata. Ja niitä ei periaatteessa tarvitse kuin tasottaa eli mitään ihmeitä en vaadi.
Köyhänä opiskelijana aloin käydä Tallinnassa parturissa ja siellä minun hiukset osataan leikata.
Värjäykseen olen usein tyytyväinen Suomessa.
Samaa mieltä. Suomessa on vaikea löytää hyvää kampaajaa. Aina on lopputuloksessa jotain pielessä. Yleensä väri, joka on epätasainen, tai liian tumma, tunkkainen tai kellertävä. Jotain on pielessä kampaaminen koulutuksessa tai tuotteissa. Olen asunut ulkomailla, eikä siellä ollut koskaan mitään vastaavaa.
Täh, oon turkulainen mutta tää oli mulle ihan uutta. En muista kokeneeni mitään negatiivista Kinopalatsissa koskaan... Tosin en käy kovin usein leffassakaan.