Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Vierailija kirjoitti:
Gigantissa yritin saada palvelua melkein 30 min mutta myyjillä oli liian kiire. Menin sitten Poweriin ja lähes välittömästi sain palvelua. Ihan hyvä, koska valikoima oli parempi ja hinnat kohtuullisia verrattuna Giganttiin. Laitoin palautetta Giganttiin mutta en koskaan saanut vastausta.
Samanlaista pakkomyyntiä kummassakin paikassa, kun myyjä lopulta vaivautuu paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Postitalon K-kaupassa ei oikein tule enää asioitua, koska lähes joka kerta pyytävät saada nähdä ostoskassieni sisällön. Tosi miellyttävää alkaa tyhjentämään muista kaupoista ostettuja juttuja siinä itsepalvelukassalla. :/ Ymmärrän että heillä käy varkaita jo sijainnin takia, mutta oikeastiko ruokaa ostava nelikymppinen perheenäiti on heistä epäilyttävä asiakas?
Niinno jos vanhemmat tunkee vauvan vaipat täyteen koksua salakuljettaakseen sen rajan yli niin ruokaa ostava ja sitä samalla varastava 40 nainen ei ole mitenkään ihmeellistä. Kula vain voi tehdä mitä vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gigantissa yritin saada palvelua melkein 30 min mutta myyjillä oli liian kiire. Menin sitten Poweriin ja lähes välittömästi sain palvelua. Ihan hyvä, koska valikoima oli parempi ja hinnat kohtuullisia verrattuna Giganttiin. Laitoin palautetta Giganttiin mutta en koskaan saanut vastausta.
Samanlaista pakkomyyntiä kummassakin paikassa, kun myyjä lopulta vaivautuu paikalle.
Kummassa olikaan se iltalehden stalkkeritapaus, gigantissa vai powerissa?
Taksikuski vei minut ja mieheni synnärille ja totesi että ottaa tästä vielä euron itselleen kahviin, kun maksoin käteisellä. Olin niin tuskissani etten saanut sanottua mitään eikä mies tainnut edes kuulla, joten sai kahvirahansa. Jälkikäteen vitutti.
Syyt miksi lopetan asioinnin jossain liikkeessä:
1. En saa haluamiani tuotteita
- en vaan jaksa kuulla sitä ei-oota ja selittelyä miksi "asiakkaat eivät halua tuotetta X" ikään kuin minä en olisi siinä seisoessani myös asiakas. Tämä koskee useimpia vaateliikkeitä Helsingissä nykyään.
- tähän kategoriaan kuuluu myös tapaukset, joissa olen ostanut tuotteen, mutta se on huono eikä tilanteen parantemiseksi tehdä mitään. Kävelen ulos ja vaihdan heti. Eräässä K-marketissa asuinalueellani sain usein ruokatuotteita, joissa oli vanhentunut päivämäärä, eikä mitään hinnanalennustakaan ollut annettu. Vältän tätä kauppaa kuin ruttoa.
2. Myyjien törkeä käytös
- jos mennään henkiökohtaisuuksiin, kävelen ulos ja muistan aina kertoa tuttavilleni, että ko. liike on parasta kiertää kaukaa. Tälläisiä vaateliikkeitä on useampi Helsingissä.
3. Myymälä on tilana epäviihtyisä
- voimakkaat hajusteet ovat no-no joten kierrän Lushin ja vastaavat haisulat kaukaa. On myös liikkeitä, jotka ovat jotenkin ahtaita, pimeitä, tai huonosti järjestettyjä. Helsingin keskustan ruokakaupoista inhokkini ovat asematunnelin S-market ja Ympyrätalon S-market.
Vierailija kirjoitti:
Tunnettu ja pidetty Tapiolalainen kukkakauppa, jossa en jostain syystä IKINÄ saanut palvelua. Paikkakuntalaisena asioin monet kerrat vuosien ajan, kun muutakaan kukkakauppaa ei ollut lähellä.
Oli myyjillä kiirettä tai ei, niin palvelua ei herunut Kertaakaan. Tätä joskus olen naureskellutkin, kun niin outoa. Tervehdys kyllä saattoi tulla, mutta vaikka myymälä tyhjänä niin silti kassan takana näpräys tai tavaroiden purkaminen oli tärkeämpää ainakin silloin kun minä olin asiakkaana.
En käsitä miksi näin, ehkä se, että olen nuoren näköinen? Siististi pukeutuva nainen,ihan tavallinen asiakas olen kuitenkin.Periaatesyistä en kuitenkaan kysy apua, sillä myyjän tehtävä on sitä tarjota.
En tiedä, mutta hyvä että Ainoaan tuli plantagen niin asioin nykyään siellä.
Meidän pikkukaupungissa on samanlainen pieni käsityöliike, joka on ollut jo pitkään myynnissä. Aina ei edes tervehditä, eikä palvelua todellakaan tulla tarjoamaan. Aivan kuin myyjä vain odottaisi minun häipyvän ja jättävän hänet rauhaan. Kerran myyjä jutteli tiskillä ystävänsä kanssa, eikä noteeraanut liikkeeseentuloani mitenkään. Minua ärsytti ja päätin odottaa niin kauan, että myyjä huomioisi minut edes jotenkin. Sai siinä odotella! Ainakin 20 min seisoskelin kangaspinojen edessä, vaikka myyjän juttukaveri oli häipynyt jo hyvän aikaa sitten. Lisäksi liike on fyysisesti niin pieni, että huomiotta jättäminen tuntui jo omalta taiteenlajiltaan. Lopulta sain kankaan ostettua väsyneen ja tympääntyneen oloiselta myyjältä. Pyyntöni saada sopivaa ompelulankaa ja tietynlaiset napit saivat hänet suorastaan masentuneen näköiseksi. Olen asioinut tuolla toistakymmentä kertaa, kun on ainoa käsityöliike 50 km säteellä, mutta enää en vaan viitsi. Tilaan netistä tai ostan isosta tavaratalosta kaiken mahdollisen. En yhtään ihmettele, että pulju on myynnissä.
Lopetin lähiK-kaupassa asioinnin, koska henkilökuntaa ei ole perehdytetty Veikkauksen koneen käyttöön.
2x lotto-tavalliset suosikkirivit, ei jokeria, ei tuplausta, ei lomatonnia... niin montako riviä?
ja kolmas kerta, koska oli jo unohtanut: lotto-tavalliset suosikkirivit jne... soitti kauppiaan kassalle.
Siis neljäs kerta: lotto-tavalliset suosikkirivit jne. No onnistui vihdoin ja viimein!
Usein olen myös joutunut "opastamaan": suosikkirivit- alhaalla vasemmalla, sitten lotto, sitten tavalliset ja ei, ei ja ei lisähörselöihin.
Joskus myös nopeat sormet myyvät liikaa: tulee jokeria, plussaa .
No, antaa olla, jospa tärppää... tyhmää sinällään, kun voi perua.
Ja koska lähikaupassakin joudun asioimaan autolla, ei sinne toiseksi lähinpäänkään + R-kioskille ole vaikea ajella, saapahan auto "liikuntaa"
Minua ei päästetty ilmaiseksi vessapassilla vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin eräässä yökerhossa kaverini kanssa. Ei oltu otettu kuin pari olutta. Kaverini näki väkivaltaisen exänsä siellä ja aiottiin lähteä pois, kun se mun kaveri sai jonkun paniikkikohtauksen. Jäätiin yökerhon narikkaan penkeille istumaan, yritin rauhoitella kaveriani, joka oli silleen kyyryssä pää polvissa. Ensinnäkin muut asiakkaat jotka kulki ohi, naureskeli että kato kuin kännissä. Sit tuli portsari siihen, sanoin et kaverilla on paniikkikohtaus, mennään kyllä kohta kun olo vähän helpottuu.
Portsari tarttui kaveria takista ja alko raahaamaan ulos, et liian kännissä ollakseen asiakas täällä. Ei uskonut mitä sanoin. Käytös oli äärimmäisen töykeää. Jäi niin paha mieli. Kyseinen yökerho meni sitten konkurssiin jonkun ajan päästä.
Olisin varmaan tappanut sen portsarin, jos olisin ollut sinä
Kärttyisä henkilökunta, siis sillä tavalla joka oikeasti haittaa palvelun / tuotteen saamista sellaisena kuin sitä mainostetaan.
Jossain kioskissa ei haittaa, jos kuitenkin saa ostettua sen mitä halusi.
Kävin kampaajalla, joka kertoi joka kerta tarinoita muista asiakkaistaan. Aloin sitten miettiä, että kuinkahan moni asiakas tietää minun asioistani. Vaihdoin kampaajaa.
Tampereen keskustassa on salaattipaikka, jota ainakin alkuun piti sellainen hienohelma rouva. Salaattia odotellessani kuuntelin useamman kerran, kun rouva sätti nuoria tarjoilijatyttöjä. Hyvät salaatit oli, mutta hirveä eukko. Nykyään haen salaattini muualta.
Kallis kampaamo Turun keskustassa. Menin sinne, kun oma kampaaja oli lomalla. Sanoin, että haluan vaalennuksen, mieluummin lämpimän kuin kylmän sävyissä. Ja edellisestä värjäyksestä oli tosiaan niin vähän aikaa, että jäljellä olevasta väristä kyllä pystyi päättelemään, mitä tarkoitin. Tulin kampaamosta ulos valkotukkaisena. Kampaaja oli käyttänyt jotain basic blondausainetta, ei siis minkääntyylistä sävyä vaan tyyliin vetyperoksidi. Mulla on luonnonkihara tukka, ja se värjäysaine poltti mun kiharat auki. Ne ei koskaan palautuneet, piti odottaa, että se palanut latva kasvaa pois. Leikkauskin oli ihan päin mäntyä. Kerroin, kuinka paljon haluan leikattavan pois, ja täsmensin, että takaa lyhyempi eli polkkatukka joka pitenee eteenpäin tultaessa. Näytin erikseen kohdan tuolta takaa, missä on sellainen huonomman kiharan alue, ja selitin, että siitä yleensä on otettu lyhyemmäksi. Mielestäni kuvasin asian ihan järkevästi, ja mallistakin näki mun mielestäni tarpeeksi hyvin, mitä ajoin takaa. Ihan tavallinen kampaustyyli nykyään, sitä näkee joka toisella muijalla. No, tämä pimu ei edes kysynyt mitään lisäohjeita tai tarkentanut mitenkään, vaan leikkasi sen osoittamani kohdan muutaman millin mittaiseksi sängeksi. Siellä oli siis takaraivolla lähes kalju läntti. Ei herra isä.
Lakkasin käymästä (ostamasta) Cubusin liikkeestä sen jälkeen, kun sieltä ostamani uusi vaate hajosi päälleni ensimmäisenä käyttöpäivänä. Laatu on ihan surkea kaikissa tuotteissa. "ihanat pehmeät sukat" ovat keinokuitua ja jalat valuvat hikeä. "ihanat pehmeät collegehousut" ovat läpinäkyvää ja kuin valmiiksi kulutettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluin vuosikymmeniä Suureen Suomalaiseen Kirjakerhoon ja olin hyvä asiakas ts ostin paljon.
Jouduin kerran soittamaan jonkun mokansa vuoksi heille.
Akka laittoi luurin hetkeksi syrjään ja kailotti ihan tarkoituksella, että kuulin työkaverilleen : " Tulepas kuuntelemaan, kuinka ksuhean ruma ääni tällä naisella on"!!!
Siihen loppui se jäsenyys.Nainen soittaa suomalaiseen kirjakerhoon
vaihde: päivää
nainen: saanko esimiehelle
vaihde:yhdistän
esimies : päivää miten voin auttaa?
nainen (römeällä viinan polttamalla äänellä): työntekijänne sanoi että minulla on ruma ääni
esimies:pahoittelen, saatte kuukaudenkirjan ilmaiseksi
nainen (korahtaa):kiitos
esimies laittaa luurin alas:olipa siinä naisella ruma ääni
apuvaa..kuolen nauruun....
Oletko sinä empatiakyvytön some-kiusaaja?
Onko sinulla ruma ääni?
Polttatko röökii ja vedät viinaa?
Just noin, tämä ON sitä nettikiusaamista. En ilmoita tätä asiattomaksi viestiksi, nähkööt kaikki miten henkilöönkäyvästi yrität kommentoida ääntäni. Minun äänelläni ei ole mitään tekemistä sen kanssa että huomautan törkeydestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Syyt miksi lopetan asioinnin jossain liikkeessä:
1. En saa haluamiani tuotteita
- en vaan jaksa kuulla sitä ei-oota ja selittelyä miksi "asiakkaat eivät halua tuotetta X" ikään kuin minä en olisi siinä seisoessani myös asiakas. Tämä koskee useimpia vaateliikkeitä Helsingissä nykyään.
- tähän kategoriaan kuuluu myös tapaukset, joissa olen ostanut tuotteen, mutta se on huono eikä tilanteen parantemiseksi tehdä mitään. Kävelen ulos ja vaihdan heti. Eräässä K-marketissa asuinalueellani sain usein ruokatuotteita, joissa oli vanhentunut päivämäärä, eikä mitään hinnanalennustakaan ollut annettu. Vältän tätä kauppaa kuin ruttoa.
2. Myyjien törkeä käytös
- jos mennään henkiökohtaisuuksiin, kävelen ulos ja muistan aina kertoa tuttavilleni, että ko. liike on parasta kiertää kaukaa. Tälläisiä vaateliikkeitä on useampi Helsingissä.
3. Myymälä on tilana epäviihtyisä
- voimakkaat hajusteet ovat no-no joten kierrän Lushin ja vastaavat haisulat kaukaa. On myös liikkeitä, jotka ovat jotenkin ahtaita, pimeitä, tai huonosti järjestettyjä. Helsingin keskustan ruokakaupoista inhokkini ovat asematunnelin S-market ja Ympyrätalon S-market.
Hassua että joku on alapeukuttanut tätä viestiä. Tarkoittaako alapeukuttaja että minun pitäisi kiltisti ostaa tuotteita jotka eivät palvele tarkoitustaan, hyväksyä myyjien törkeä käytös ja olla asiakkaana liikkeissä, joissa minulle myydään vanhentunutta ruokaa?
Kumma tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Maniapäissäni olen tässä vuosien aikana kerennyt nolaamaan itseni jokaisessa lähikaupassa eli en kehtaa käydä niissä enää. Kauppareissut on tätä nykyään aika pitkiä..
Hei niin mäkin! Lähikaupassa vaihtui kauppias joku aika sitten, niin olen taas alkanut käymään siellä.
Terv. toinen maniapää :)
Lopetin hierojalla käynnin, vaikka se oli työssään tosi hyvä. En vaan jaksanut kuunnella sitä ainaista mäkätystä siitä, miten karseassa kunnossa mun paikat on ja miten pitäisi liikkua ja venytellä jne. Siis ihan tyyliin VOI KAUHEETA MILLANEN jne jne. Jos mä haluan lisää syyllistämistä elämääni, soitan äidille. En halua siitä erikseen maksaa hierojalle.
Eräässä kampaamossa Kuopiossa oli ajat aina myöhässä, tyyliin 30-60 min. Kampaaja otti siis sivusta uusia asiakkaita ilman ajanvarausta. Katselin tätä noin viisi kertaa. Viimeinen tippa oli se, kun hinnoittelu tuli ihan hatusta edellisiin käynteihin verrattuna ja tulos jäätävän huono. Adios. Ei ikinä enää sen jälkeen.
Toinen ärsyttävä kokemus eräästä helsinkiläisestä kampaamosta. Kaikki edellisenä päivänä leikatut hiukset olivat aamulla edelleen kasoissa lattialla, ja myös päälläni ollut suojakaapu oli täynnä edellisen illan asiakkaan hiustupsuja. Ei kovin miellyttävää. En mennyt enää toista kertaa.