Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonotin Hervannassa grillille ja takanani jonotti erittäin humalassa horjunut örisevä vanhempi mies. Itse olin tuolloin selvin päin ja siististi pukeutunut, silloin kolmekymppinen nainen. Kun vuoroni tuli, keski-ikäinen naismyyjä huikkasi tälle humalaiselle "Herra sieltä taaempaa ensin, arvojärjestyksessä otetaan" En todellakaan enää asioinut sillä grillillä, ihme kivikautinen ajatusmaailma :D
Luultavasti ”arvojärjestys” liittyi grillin vakioasiakkuuteen. Vaikea kuvitella että naismyyjä oikeasti pitäisi miehiä jotenkin korkeampiarvoisina :D. Sen sijaan tuo baarikärpänen ystävineen saattoi olla grillille antoisa tulonlähde.
Tai sitten myyjä halusi saada tuon örisijän mahdollisimman nopeasti muualle muita asiakkaita häiritsemästä.
Glitterissä asioinnin lopetin sen jälkeen, kun sain mieheltäni ensimmäisen joululahjan. Se oli kaunis kaulakoru, mutta ei kestänyt mitään, kun se katkesi. Kävin vaihtamassa toiseen samanlaiseen, kun myyjä sanoi että vika oli varmasti siinä yksittäisessä korussa. No, sen uudenkin korun ketju vain katkesi, kun otin kaulahuiviani pois ja koru oli tarttunut huiviin.
Kun menin kolmannen kerran ja olisin halunnut vaihtaa toisenlaiseen koruun, niin se koru hävisi sillä matkalla, kun otin sen pussukassa laukustani ja annoin pussukan myyjälle. Myyjä katsoi minua kuin varasta tai huijaria, ja tympeällä ilmeellä sanoi, ettei voi antaa mitään vastineeksi jos ei saa rikkinäistä nähtäville. Etsin korua joka paikasta: ei ollut pussukassa, ei laukussa, kävin kaupan ulkopuolellakin istahtamassa että sain laukusta tavarat esiin, tarkistin joka ikisen taskun ja olin varma, että se on jossain lähistöllä. Kävin vielä katsomassa Glitterin lattian ja kassan lähistön, josko se olisi tippunut sillä matkalla, joka laukustani oli myyjän käteen. Myyjä edelleen katsoi minua tympeästi.
En löytänyt korua kotoanikaan, edes muuton aikana sitä ei näkynyt. Sen jälkeen en ole Glitteriin astunut, ja miehenikin on ostanut korut muualta.
Toki oli oma vika että se hukkui johonkin, mutta laatu oli surkea ja myyjän tympeä asenne oli hirveää.
Tampereella toimivat yökerhot Union sekä Fat Lady. Unionin sisäänpääsymaksua maksaessa minulta on otettu kolme(!!) kertaa liian suuri summa, esim. 20e setelistä palautettu niin kuin se olisi 10e seteli. Aina ollaan sanottu että "inhimillinen virhe", joo ei varmasti ole kun yhdelle, harvoin käyvälle ihmiselle jo 3 kertaa tapahtunut. Vaikka miten humalassa olen ollut, rahoistani olen pitänyt huolen. Näköjään siellä ajatellaan, että nuorta humalassa olevaa tytönhupakkoa on helppo huijata.
Fat Ladyssa taas muutaman euron juomasta on otettu monta kymmentä euroa tililtä. Lähetin palautetta, ja sain nuivan vastauksen. Tällöin olin selvänä ja todellakin ällötti miten ihmisiä näissä paikoissa kohdellaan.
Lopetin käynnin kantakahvilassani, koska sinne oli palkattu ulkomaalainen mies myyjäksi, joka ei osannut suomea, ja hädin tuskin englantiakaan. Tilaaminen oli yhtä tuskaa. Pahinta oli että tämä kyseinen mies oli jätetty sinne yksin, muista tarjoilijoista ei ollut tietoakaan. Vaikka hän ei olisikaan siellä koko ajan töissä, niin minusta tuollainen kertoo jo aika paljon omistajan asenteesta yritykseensä. En arvosta ja tuskin käyn siellä enää.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin käynnin kantakahvilassani, koska sinne oli palkattu ulkomaalainen mies myyjäksi, joka ei osannut suomea, ja hädin tuskin englantiakaan. Tilaaminen oli yhtä tuskaa. Pahinta oli että tämä kyseinen mies oli jätetty sinne yksin, muista tarjoilijoista ei ollut tietoakaan. Vaikka hän ei olisikaan siellä koko ajan töissä, niin minusta tuollainen kertoo jo aika paljon omistajan asenteesta yritykseensä. En arvosta ja tuskin käyn siellä enää.
Helsinki-Vantaan lentokentän kahvilassa myös törmätty tähän, palkattu kahvilaan tyyppi, joka ei osaa sanaakaan suomea. Aika kornia.
Pari kampaamoa olen joutunut boikottamaan.
Teininä kävin pari kertaa erään rouvan ylläpitämässä kampaamossa. Kun menin sinne äitini kanssa, oli hän todella mukava ja hymyä irtosi, mutta heti kun äitini lähti asioille niin hymy hyytyi. Tiuski joka kerta, kun olin kahden värin välillä "kun minä en tee sellaiselle mitään, joka ei tiedä mitä haluaa". Otteet olivat todella kovakouraisia ja pesupaikalla hyvin lahjakkaasti selkää pitkin vesi valui eikä edes pahoitellut asiaa. Se pari kertaa riitti, enkä ole tähän päivään mennessä astunut koko puljuun.
Toista kampaamoa kokeilin kun se oli vasta avattu ja ajattelin, että saisin siitä luottopaikan kun siihen päivään mennessä olin toisella paikkakunnalla käynyt kampaamossa. Koko sen ajan mitä istuin, niin työntekijät juttelivat keskenään h-kohtaisista asioistaan ja näytti, ettei he keskittyneet töihinsä ollenkaan. Mikä sitten näkyi lopputuloksena oli paita, toinen korva, niska ja melkein puoli otsaa värin peitossa! Hyvitystä ei tullut kuin 5 € verran, mikä oli mielestäni naurettavaa siihen nähden että paitani oli pilalla ja kotona sain iho ärtyneenä hinkata kynsilakanpoistoaineella hiusvärit iholtani pois.
En vaihtanut siis kampaamoa ja vaikka muutin toiselle puolelle Suomea, niin käyn edelleen tässä luottokampaamossa kolmen kuukauden välein. Yli 10 vuotta olen samassa paikassa käynyt enkä tule vaihtamaan, ainakin ko. paikan omistaja tietää mitä haluan ja vaikken tiedä, niin yhdessä katsotaan mitä hiuksilleni tehdään ja palvelu on muutenkin mieluista. Mitä sitä hyvää vaihtamaan.
Gigantista myös huonoja kokemuksia ja jos mahdollista, niin sieltä en osta mitään. Palvelu on olematon ja jos menet kysymään apua, luikkii myyjät piiloon. Vein myös kerran sinne puhelimeni huoltoon - kaksi viikkoa meni ja kun olevinaan huollosta tuli, huomasin että puhelin oli paljon huonommassa kunnossa kuin mennessä eivätkä tietenkään korvanneet.
Pakko vielä Nissenistä mainita.
Mainostivat viime syksynä ilmaista näöntarkastusta ilman ajanvarausta. Tarkistin vielä netistä asian ja menin sitten liikkeeseen. Katoin jo sisään astuessa, kun myyjä/optikko ripitti toista myyjää/optikkoa joka selvästi pidätteli itkua. Hetken odotin, menin tiskille ja tervehdin. Sain tältä ripittäjältä niin halveksuttavan katseen etten ole eläessäni keltään vielä niin pahaa katsetta saanut. Tämä myyjä lähti hyllyjen väliin ja itkua pidättelevä osapuoli luikki takahuoneeseen, eikä kumpikaan siis tervehtinyt. Harmittaa näin jälkeenpäin, ettei tullut palautetta annettua ollenkaan. Kävin sitten muualla optikolla.
Toisessa Nissenin liikkeessä taas ilmaisin kyllä mikä on budjettini ja millaiset (luku)lasit haluan, mutta ylipirteä myyjä tuputti päinvastaisia laseja (jopa lasten laseja) ja kaupan päällisiksi aurinkolaseja vahvuuksilla. Kiitos ei, menin toiseen liikkeeseen hankkimaan ne lukulasit, missä minua kuunneltiin eikä mitään kylkiäisiä yritetty kaupata. Ei enää Nissenille.
Tampereen Aurinko- kaupassa myyjä vetäsi ihan yllättäen sovituskoppini verhon auki. Luuli varmaan, että olin siellä sullomassa tavaraa laukkuuni.
Yhdellä parturilla kävin pari kertaa ja lopetin koska hänen juttunsa olivat niin tolkuttoman katkeria. Mikä tahansa olikaan puheenaihe, hän löysi jotain valittamista ja osoitti aina kaikkia muita sormella: kaikkia miehiä, kaikkia niitä joilla oli isompi auto kuin hänellä, kaikkia poliitikkoja, kaikkia kauppiaita, kaikkia kaupungin työntekijöitä jne. Vaikka teki millaisen aloituksen tahansa, nousi heti sappi pintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulussa Myllyojan apteekki. Siellä on henkilökunta naama ihan norsunv*tulla joten ei olla aikoihin enää käyty siellä vaikka se on meitä lähin apteekki. Pakko kai siellä on olla työyhteisössä jotain pahasti vialla 🙄
Hahaa, en ole yhtään yllättynyt että tämä on mainittu täällä! Muutimme joku aika sitten ja tuo on tosiaan myös meitä lähin apteekki. Pari kertaa on asioitu ja palvelun taso on aivan järkyttävää, asiakkaita ei tervehditä, reseptitiskillä myyjät huokailevat ja palvelevat tooooodella hitaasti, kassalla puolestaan se henkilö ei ikinä sano MITÄÄN. Itse en mitään erityistä "palvelua" vaadi, mutta normaaleihin kiitoksiin ja päivänjatkojen toivotteluihin toivoisin edes jonkinlaisen reaktion saavani.
Olen samaa mieltä. Kyseisen apteekin naispuolinen kassahenkilö katsoo aina nenänvarttaan pitkin ja sellainen outo virne naamalla eikä sano mitään. Tulee jotenkin tosi epämukava olo siitä ja vältän asiointia siellä..
S-ryhmä sen jälkeen, kun kävi ilmi muutama vuosi sitten itelleni, että S-ryhmän edustajistoissa ja hallintoneuvostoissa puolet on poliitikkoja, useimmin kuntapoliitikkoja. Tämä aiheuttaa tietenkin sen, että kun kaavoituksesta päätetään, nämä S-ryhmän edustajistoissa olevat poliitikot suosivat päätöksissään S-ryhmää.
Olen tälläisistä tarkka, koska vaadin, että noudatetaan tiettyjä länsimaisia periaatteita, joihin ei kuulu sellainen, että poliitikot suosivat toiminnassaan yhtäkään yritystä, vaan kaikkia kohdellaan tasapuolisesti.
Tiedän, että tälläiset asiat eivät kiinnosta 95% suomalaisista. Mutta se johtuu siitä, että Suomessa S-ryhmä - poliitikot -kaltaista toimintaa pidetään normaalina. Tai siitä on tehty normaalia pitämällä asiasta matalaa profiilia. Siksi ihmisten on vaikea mieltää sitä pahaksi asiaksi, koska mediakaan ei paheksu sitä. (Mikä vaan voidaan oikeastaan normalisoida. Väkivalta kaiketi harvoja, joita ei voida ja jonka ihmiset tajuavat aina paheksuttavaksi).
Mutta jokatapauksessa, vastaavanlainen järjestely (s-ryhmä - poliitikot) ei menisi koskaan läpi esim. Saksassa tai Briteissä, jotka ovat erittäin tarkkoja tietyistä periaatteista ja että niissä myös pysytään. Suomessa päästettiin lipsumaan joskus. Kerran lipsuttu periaatteellisuudesta, jolloin vaikea palata enää periaatteisiin.
Jos samassa kaupassa/liikkeessä myyjä on usein töykeä, vaihdan kauppaa. Onneksi on mistä valita.
Hernesaaren rantaan en myös koiranomistajana jalallanikaan astu tuon pitbull-tapauksen jälkeen. Käsittämätöntä välinpitämättömyyttä jatkuvasti pitää tuollaisessa paikassa tuollaista koiraa vapaana. Ennenkin purrut ja ollut vapaana ja nyt sitten tappoi lopulta pienen koiran. Kuinka vaikeeta ne koirat on pitää kiinni?! Toivon että myös muut ihmiset boikotoivat, eivät tuollaiset opi muuten ikinä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jumbon Change. En tiedä onko siellä sama henkilökunta enää, mutta minun kokemukseni paikasta on se, että myyjät ovat tylyjä ja yrittävät pakottaa ostamaan liivit, jotka eivät sovi. Ei kiitos enää sinne.
Samanlaista Itiksen liikkeessä. Funky Ladyssa ei olla ihan niin röyhkeitä. En kyllä osta niistä ylihintaisia liivejä. Marketeista tai tavarataloista olen löytänyt parempia.
Public Corner Hki keskusta. Asiakkaina julkiöyhöttäjiä. Ei jaksa kuunnella sitä lapsellista sössötystä.
Stockmannin- palvelu on kaikilla osa-alueilla heikentynyt valtavasti, kuten laatukin.
Polarin Pyret - tuotteiden laatu nyk.suorastaan surkeaa.
Kryptiset tarjoukset joitten avaamiseen menee aikaa ja tulos +- nolla. Esim. Tokmanni
Ravintolassa huono ruoka. Asiakaspalvelun laadussa vaikuttaa varmaa, mistä paikadta on kyse. Kaupassa jos myyjä on töykee ni ei väliä, mut jos esim just ravintolassa on töykee tarjoilija ni en mee uuestaan. Kai se raja menee siinä, et jos oon menny jonneki rentoutumaan, ni sit kaipaa kunnon asiallista palvelua, arkisissa asioissa ei nii väliä.
Lopetin yhden kampaajan luona käymisen koska hän leikkasi hiukseni, muotoili kulmiani ja värjäsi kulmat ja ripset vähän sinnepäin. Osa karvoista jäi värjäämättä ja kulmakarvojen hajakarvoja ei langattu yhtä huolella kuin alkuaikoina. Sen lisäksi bongasin kotona ylimääräisiä pitkiä roikkokarvoja pitkässä tukassani, joka tasoitettiin.
Ostin ripsien ja kulmien kestovärit kotiin ja nykyään nypin kulmiani itse pinseteillä. Mieheni hoitaa ripsien ja kulmien kestovärjäyksen. Tukkani tasoitetaan toisella kampaajalla, joka tekee hyvää jälkeä.
En pidä siitä, että vakioasiakkaan suhteen tehdään kakkoslaatua. Aiemmin tuo käyttämäni kampaaja lankasi myös poskinukkani etc ja tulos oli aina hyvä. Lankaaminen sopii herkkäihoiselle paremmin kuin pinseteillä nyppiminen tai vahaaminen.
En käsitä, miksi asiakasta pidetään varmana nakkina ja tehdään sitten sutta ja sekundaa koska ajatellaan asiakkaan kuitenkin palaavan takaisin. Olin todella vihainen kun bongasin kotona sen kuinka huonoa jälkeä tuo entinen vakiokampaajani teki.
Pancho Villa. Älyttömän kuiva pihvi ja hampurilainen ui siinä remu-dippi-mikä lie olikaan. Seuraavalla kerralla tilattu kasvishampurilaisen pihvi oli niin kammottava kokemus että ei kiitos enää ikinä. Onneksi kaupungissa riittää hyviä hampurilaispaikkoja eikä ainoat vaihtoehdot ole Pancho Villa ja Mäkkärit, Heset, Burger King tms. (joihin myöskään en kanna rahojani.)
Eräs tamperelainen ravintola. Tarjoilu oli lievästi ilmaistuna sekavaa ja tympeää, unohtivat mm. tarjoilla yhden ruokalajin eikä se ruoka vastannut odotuksia.
Ko. paikan omistaja on kyllä muutenkin aika omanlaisensa persoona.