Millä perusteella olet lopettanut kokonaan asioinnin jossakin kaupassa, ravintolassa, kampaamossa tms.?
Onko jokin yksittäinen umpisurkea asiakaskokemus johtanut siihen vai muut syyt?
Kommentit (4975)
Vierailija kirjoitti:
Turun vegekauppa. Oli todella tympeä myyjä.
Eipä ihmetytä jos myyjätkin töykeitä kun kauppiaalla itsellään on tympeä tapa tölviä ihmisille bloginsa kommenteissa sekä erinäisissä faceryhmissä.. 🙄
Aika kyllästynyt on aika kypsä kirjoitti:
Olen lopettanut Sotkasta tilaamisen mielestäni epämääräisen kampanjapolitiikan vuoksi. Ja Bauhausista tilaamisen siksi, että heillä on vakiovastaus aina että asiakas on vastuussa kuljetuksen aikana tulleista vaurioista, koska ei voida osoittaa vaurion tulleen kuljetuksen aikana....Hmm....
Toimitus oli suoraan kotiin sisälle... Ja vaurio huomattiin heti... Sovittiin Bauhausin kanssa hyvityksestä, koska vaurio ei ollut suoraan silmään osuvassa kohdassa ja asennettiin ovi..... Ja sitten tuleekin heiltä vakioviesti, että ei voida osoittaa ja olette jo asentaneet oven paikoilleen....
Nykyisin ei tarvitse postin kantaa postia, eikä kukaan ole muutenkaan vastuussa enää mistään.
Älä ikinä kuittaa vastaanotetuksi mitään huomautuksetta, jos huomaat vaurion/vahingon vastaanottaessasi tavaraa. Jos pakkaus on vahingoittunut, siitä tulee tehdä huomautus rahtikirjaan, jos tuojalla on sähköinen padi tms. älä allekirjoita, ellet voi tehdä huomautusta. Ns. piilevän vaurion eli pakkaus kunnossa, mutta tavara vahingoittunut, voi reklamoida myöhemminkin, tarkista kuljetuslainsäädäntö! Kuluttajalla on myös suurempi turva kuin yrityksellä kuljetusvahingoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen vuoden jälkeen entinen hyvä hammasläkärini oli palannut kaupunkiin ja avannut oman hammasaseman. Varasin ajan tarkastukseen. Hammashoitaja istutti tuoliin ja kohta hammaslääkäri (mies) saapui. Vaikka hänellä oli kumihanskat kädessä, niin kädet haisi kuselta. En mennyt takaisin enää koskaan.
mistä nainen tietää miltä kusi haisee?
Naisetkin pissivät, vaikka ei heti arvaisi.
Kurikassa Pohjanmaan Kalusteessa on lähestulkoon sokea miesmyyjä. Tämä havainto siksi, että pistää naamansa kiinni tietokoneen ruutuun, kun naputtelee tilausta koneelle. Tilasimme 80 cm leveän runkopatjasängyn petauspatjalla. Kun toimitus oli ajankohtainen, saamme viestin, että mitä olemme tilanneet, heidän tilauksessaan 80 cm leveä sänky ja 90 cm petauspatja. Meneekin vielä viikkoja, että saamme sen, mitä olimme alunperin tilanneet.
Instrumentariumin asiakkaana monet vuodet, jossain vaiheessa tarvitsin ensimmäiset moniteholasit. Lopputulos oli, etten nähnyt niillä hyvin lähelle enkä kauas. Kävin valittamassa ja sanoivat vain, että pidän laseja väärässä kohtaa nenää, ja että niillä ei kuulukaan nähdä kauas hyvin, jos ei pidä päätä alas taivutettuna. Arvatkaa, hankinko samasta paikasta seuraavat lasit.
Ravintola Mamma Rosa Töölössä. Huonoa ja epäasiallista palvelua.
Sama kokemus täällä kuin monella muullakin Stockmannista, ei siellä saa kunnon palvelua kuin turkkimummot tai muuten varakkaan näköiset ihmiset. Minä parikymppinen tytönhupakko olisin kerran ollut valmis ostamaan joululahjoja kosmetiikkaosastolta 300e budjetilla, mutta lähdin menemään kun katsottiin niin nenänvartta pitkin eikä edes pyytämällä saanut kunnon palvelua. Olisin halunnut jonkun auttamaan mm. hajuvesien valinnassa, mutta ei sitten. Samanlaisia kokemuksia myös Sokokselta.
Minä olen Stockasta (käyn keskustan tai Jumbon) huomannut lähinnä sen että mitä aiemmin päivästä käy sitä parempaa palvelua saa, mitä myöhemmin niin myyjät vaikuttavat todella väsyneiltä ja tuntuu ettei kiinnosta. Ei nyt ihan noinkaan saisi mennä. Asun nykyisin suht lähellä keskustan Stockmannia ja tästä ketjusta innostuneena mietin pitäiskö alkaa tehdä testejä että kävisin suht samaan aikaan mutta eri tavalla pukeutuneena ja meikattuna ja kalliilla laukulla ja ilman 😄
Itse käyn Cyber shopissa usein (TKU & TRE myymälät) ja henkiökunta on ihanaa!! Iloisia, auttavaisia ja osaavia (eli varmasti on helppo sopia joukkon), mutta minulle on jäänyt Turun käynnistä yksi "outo" kokemus mieleen. Omasta kokemuksesta päätellen siellä on suht nuorta henkilökuntaa, mutta yhden kerran siellä oli vanhempi intialainen nainen paikalla (ehkä pomo). Olin jo nuoren mukavan tytön kanssa asioinut ja saanut kaiken tarvittavan mitä halusin ja paljon hyviä vinkkejä ja kaikki meni hyvin, mutta kassalla tämä vanhempi nainen tunki siihen tuputtamaan lisää tavaraa sellaista mille ei todellakaan ollut tarvetta ja tavaroita joita jo minulla siinä satsissa oli. Se oli epämukava tilanne niin minun kuin sen myyjäkin kannalta, koska vaikutti siltä ettei nainen luottanut myyjään joka oli hyvin ammattitaitoinen.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn Cyber shopissa usein (TKU & TRE myymälät) ja henkiökunta on ihanaa!! Iloisia, auttavaisia ja osaavia (eli varmasti on helppo sopia joukkon), mutta minulle on jäänyt Turun käynnistä yksi "outo" kokemus mieleen. Omasta kokemuksesta päätellen siellä on suht nuorta henkilökuntaa, mutta yhden kerran siellä oli vanhempi intialainen nainen paikalla (ehkä pomo). Olin jo nuoren mukavan tytön kanssa asioinut ja saanut kaiken tarvittavan mitä halusin ja paljon hyviä vinkkejä ja kaikki meni hyvin, mutta kassalla tämä vanhempi nainen tunki siihen tuputtamaan lisää tavaraa sellaista mille ei todellakaan ollut tarvetta ja tavaroita joita jo minulla siinä satsissa oli. Se oli epämukava tilanne niin minun kuin sen myyjäkin kannalta, koska vaikutti siltä ettei nainen luottanut myyjään joka oli hyvin ammattitaitoinen.
Eipä ihme ettei luota..tän keskustelun perusteella Turun Cyber shopin henkilökunta ei kyllä ansaitse vuoden asiakaspalvelu mitallia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin huonoa palvelua sai Cyber shop Turusta etten enää koskaan mene ko. liikkeeseen. Jos myyjä tekee virheen, ts. myy väärän tuotteen. Hänen kuuluisi olla pahoillaan ja hyvittää asia jotenkin, eikä alkaa haukkua ja syytellä asiakasta! törkeää!!! onneksi muitakin liikkeitä olemassa!!
Mulle suositeltiin vaaleisiin hiuksiin siellä pinkkiä hiusväriä.
Hiukset muuttui marjapuuron väriseksi.Kävin näyttämässä hiuksia itkien ja pyysin rahaa takaisin.
Törkeä myyjä sanoi että kyllä se väri vaalenee,eikä hyvittänyt mitään.
En käy siellä enää ikinä.Nyt kyllä vähän ihmetyttää miksi pitää itkeä marjapuuron väristä tukkaa, jos pinkkiä on lähtenyt laittamaan. Minun käsityksen mukaan kun se on aika pinkkiä.
Värin piti olla kaunis hattaran värinen pinkki...
Ootko nähnyt kellään marjapuuron väristä pätä?
Vaalensin hiukset..pätkivät, mutta en värjää enää ikinä Cyber shopin väreillä...
Todennäköisesti oot ite pilannut hiuksesi..ei kotiväreissä oo mitään takuuta
Vierailija kirjoitti:
Hei se korvaton juutalainen on vihdoin saanut intialasisen naisen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikkeet, joissa kauppias tai myyjä kyselee henkilökohtaiset asiat. Haluan olla vain asiakas, ja puhua asiointiin liittyvistä asioista.
ap:päivää
myyjä :päivää voinko olla avuksi?
ap:etsisin mekkoa häihinmyyjä: oi onneksi olkoon.onko maistraatti vai kirkko?
ap: v..ttuako se sulle kuuluumyyjä:ajattelin että ehkä juhlavampaa kirkkon
no, tässä näitä mekkoja nyt olisa
Ap:katselee mekkoja ja ottaa pari sovituskoppiin
laittaa sinisen mekon päällemyyjä: Oi miten ihana! onko sininen häiden teema väri
Ap: v..ttuako se sulle kuuluumyyjä ihan hiljaa
Ap palauttaa mekot rekkiin...
Saattapi olla turkulaisillakin päässä jotain vialla ihan asiakkainakin
Vierailija kirjoitti:
Aikaan, jolloin oli vielä paperiset lääkereseptit, minulla oli lääkäriltä resepti vahvaan kipulääkkeesen. Menin sitä eräästä pienehköstä apteekista hakemaan ja kun ojensin reseptiä happamalle farmaseuttiakalle, sen reaktio oli ”Miten tää on kirjoitettu mustalla kynällä?” ”Mistä oot saanut tämän?” Hieman ihmeissäni sanoin, että olen sen lääkäriltä saanut. Farmaseutti katsoi tosi halveksivasti ja mitään sanomatta lähti takahuoneeseen reseptin kanssa puhelua ilmeisesti sairaalaan soittamaan. Hetken kuluttua tuli takaisin ja tuuppasi lääkkeen käteen mitään sanomatta. Ei anteeksipyyntöä, ei mitään selitystä mistä oli kyse. Epäili ilmeisesti nuoren ikäni vuoksi, että lääkeresepti on väärennetty. Se oli viimeinen kerta kun asioin paikassa.
Paperireseptejä ei saanut kirjoittaa muuta kuin sinisellä kynällä. Mustalla kynällä kirjoitettuna kun oli mahdollisuus kopioida / väärentää resepti. Minullekin joskus soitettiin apteekista, että oletko todella tehnyt tällaisen reseptin, kun käteen oli sattunut musta kynä.
tkl
Vierailija kirjoitti:
Kävin kerran Budget Sportissa katselemassa laskettelukamoja. Kaksi. Myyjää. Seisoi 10 metrin päässä minusta. Juttelivat vain. Katsoin heitä päin pari kertaa mutta eivät tehneet elettäkään että olisivat tulleet kysymään että tarvitsenko apua. Lähdin pois ja totesin kovaan ääneen ystävälleni jotain että eihän sitä kannata maksavia asiakkaita palvella. Takaisi en ole hevillä menossa.
Olisivat varmasti auttaneet ja lopettaneet keskustelun jos olisit kysynyt ja pyytänyt apua. Sitten voivotellaan kun vasta kaupasta lähtiessä osataan avata suu :)
Vierailija kirjoitti:
Lopetin asioinnin lastentarvikekaupassa, koska lapset kasvoivat aikuisiksi.
Lopetin Meidän Perhe -lehden tilauksen, kun lapsi oli jo murrosikäinen, eikä siinä lehdessä ollut kuin korkeintaan yksi juttu murrosikäisistä. Eivät meinanneet millään uskoa, että olen lopettamassa tilauksen, meinattiin, että vuoden päästä tilaus lopetetaan, kun sanoin, että nyt heti. Sähköpostia tuli vielä moneen kertaan, että mikä on vikana, kun lehden tilauksen lopetit. En vastannut, tilasin ET-lehden.
Vierailija kirjoitti:
Kirpputori jossa myyjän hapan naama näkyy ensimmäisenä kun astut ovesta sisään. Ei auta hymyily hänelle, ei iloinen moikkaus, ei mikään. Vessan ovat nykyään laittaneet lukon taakse, johon avain pitää kysyä kassalta. Ymmärrän että myyjä voi joutua tekemään tämän avaimenantamistoimenpiteen useita kertoja päivässäkin, mutta se ei silti asiakkaiden vika ole. Edellisen kerran siellä käydessäni moikkasin iloisesti hei, myyjä katsoo naama nyrpeänä eikä sano mitään. Löysin yhden ostettavan, ja olin kassalla, ja koko liikkeessä lähes yksin, muita ei ollut mailla halmeilla. Moikkasin taas hymyillen ja silmiin katsoen, mutta minulle ei sanottu mitään. Annoin tuotteen myyjälle, hän otti siitä hinnan, samalla kysyin että täytyisi toiletissa päästä käymään, jos hän ystävällisesti lainaisi avainta. Myyjä vastasi että hoidetaan nyt yksi asia kerrallaan,(jotka olivat siihen satisen palvelukokemukseni ensimmäiset sanat jotka myyjä sanoi) johon vastasin että en nyt ajatellutkaan jättää sinulle pankkikorttiani tuohon laitteeseen ja juosta vessaan. Vessassa käytyäni hymyilin ystävällisesti ja kiitin lainasta, mutta takaisin en enää mene. Tietysti asiaan vaikuttavat myös kalliit hinnat , ja se että kirppis on aika kaukana. Jos se olisi lähempänä, voisi käydä halvalla kulkemisella tsekkaamassa tarjonnan, tai jos sielä olisi erityisen halpaa, voisi matkustaa pidemmästi, ja kestää paskaa asiakaspalvelua, mutta kun nämä kaikki negatiiviset asiat laittaa yhteen, niin kyllä tässä se myyjän asiakaspalveluhaluttomuus, ja suoranainen huonous on se viimeinen niitti miksi tuo liike menetti minussa asiakkaan.
Linkkikirppis Turussa? Vai onko niin penseitä kirppiksiä enemmänkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirpputori jossa myyjän hapan naama näkyy ensimmäisenä kun astut ovesta sisään. Ei auta hymyily hänelle, ei iloinen moikkaus, ei mikään. Vessan ovat nykyään laittaneet lukon taakse, johon avain pitää kysyä kassalta. Ymmärrän että myyjä voi joutua tekemään tämän avaimenantamistoimenpiteen useita kertoja päivässäkin, mutta se ei silti asiakkaiden vika ole. Edellisen kerran siellä käydessäni moikkasin iloisesti hei, myyjä katsoo naama nyrpeänä eikä sano mitään. Löysin yhden ostettavan, ja olin kassalla, ja koko liikkeessä lähes yksin, muita ei ollut mailla halmeilla. Moikkasin taas hymyillen ja silmiin katsoen, mutta minulle ei sanottu mitään. Annoin tuotteen myyjälle, hän otti siitä hinnan, samalla kysyin että täytyisi toiletissa päästä käymään, jos hän ystävällisesti lainaisi avainta. Myyjä vastasi että hoidetaan nyt yksi asia kerrallaan,(jotka olivat siihen satisen palvelukokemukseni ensimmäiset sanat jotka myyjä sanoi) johon vastasin että en nyt ajatellutkaan jättää sinulle pankkikorttiani tuohon laitteeseen ja juosta vessaan. Vessassa käytyäni hymyilin ystävällisesti ja kiitin lainasta, mutta takaisin en enää mene. Tietysti asiaan vaikuttavat myös kalliit hinnat , ja se että kirppis on aika kaukana. Jos se olisi lähempänä, voisi käydä halvalla kulkemisella tsekkaamassa tarjonnan, tai jos sielä olisi erityisen halpaa, voisi matkustaa pidemmästi, ja kestää paskaa asiakaspalvelua, mutta kun nämä kaikki negatiiviset asiat laittaa yhteen, niin kyllä tässä se myyjän asiakaspalveluhaluttomuus, ja suoranainen huonous on se viimeinen niitti miksi tuo liike menetti minussa asiakkaan.
Linkkikirppis Turussa? Vai onko niin penseitä kirppiksiä enemmänkin?
tän keskustelun voisi suunnata pelkästään Turkulaisille
Sinustakin lähtee nukkuessasi hilsettä ja karvoja. Kuolaa. Pieruja. Ihmisenhajua. Yäk.