Mihin omistusasuntoon 3000€/kk tienaavalla on varaa?
Ja tarkoitus ei olisi tietenkään elää pelkästään asunnolle, vaan jättää rahaa muihinkin tarpeisiin. Mutta lapsia ei ole. Ei yhtään mielikuvaa mikä hintaluokka olisi realistinen, 200 000 vai jäädäänkö ennemmin sinne satkuun?
Kommentit (46)
Tämä on tarkoitus soveltaa PIENItuloisille, joita sitten soveltavat mehuissaan paremmin tienaaville.
Ajattele jos tienaisit vaikka 5000e puhtaana käteen. Eli tarvitset yli 3000e selviämään päivittäisistä kuluista.
Ei näillä ole mitään käsitystä todellisuudesta. Kumalauta!
Sinkkumies
Jari Sarasvuo teki rahaa tällä mitä pankit eivät tajua. Siivu isosta potista ei ole sama, kuin siivu pienestä potista.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25 kirjoitti:
Meillä 3000€+3000€ kk tulot, 3 lasta päiväkodissa täydellä maksulla ja 200 000 otettiin lainaa. Just ja just mukavasti pystytään maksamaan tuota 25 v laina-ajalla. Tilanne varmaan paranee kun osa lapsista menee kouluun ja hoitomaksut pienenee, tosin harrastuksista taas vastaavasti alkaa kuluja sitten tulla.
6000€ tulot ja "just ja just" riittää maksaa 700€ kuussa lainan lyhennystä?
Sulla vähän nuo raha-asiat hakusessa.
Itsellä 1200e kuukausitulot ja 800e vuokra+laskut. Rahaa jää 400e ruokaan ja bensoihin.
just ja just pystyn maksamaan tuon asumiskulun.400e ruokaan ja bensoihin.
Bensoihin? Milläs sinä sen auton maksat? Vai mihin sitä bensaa käytät??
Mulla on mennyt joskus helpostikin 400e bensoihin. Auto maksetaan tietenkin käteisellä ja pidetään itse kunnossa.
Tyhmiäkö kyselet?
Sinkkumies
Niin, menköön sinulla joskus 400e bensoihin, mutta alkuperäisellä kirjoittajalla 400e meni sekä ruokaan että bensoihin.
Autossa on myös jatkuvia kuluja. Vai ajeletko sillä jossain suljetussa yksityiskylässä?
Mikä sun ongelma on? Mulla on mennyt 500e bensoihin.
Sinkkumies
Seuraavaksi varmaan 600e?
Ei ole mennyt koskaan noin paljoa.
Sinkkumies
Asuntolaina on aina halvinta lainaa. Jos haluaa ryhtyä sijoittajaksi, niin se kannattaa lainata sieltä.
Sinkkumies
(miksi annan päinvastaisia singnaaleja. Jotta saisin teidät ajattelemaan)
Me otettiin 280 000e lainaa. Nettotulot 5500e/kk, josta asumiseen menee 1300e/kk. Otettiin korkokatto niin jos korot nousee niin asumiseen menee max 1500e/kk.
Seuraavaksi varmaan 600e?