Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"En voi hankkia lapsia, koska olen jotenkin vammainen ja tyhmä, ja pidän äidin tehtävää niin tärkeänä ja vaativana"

Vierailija
09.03.2018 |

Näin perustelee lapsettomuuttaan 3-kymppinen korkeakoulutettu (maisteri) tuttavani joka on ollut naimisissa monta vuotta. Hänen miehensäkään, joka on korkeakoulutettu ei katso olevansa riittävän hyvä isän tehtävään, koska arvostaa sen niin korkealle. Molemmat lähtöisin rikkinäisestä perheestä, jossa päihteitä yms. Tämä on yksi syy miksi syntyvyys alenee.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyvyys alenee.

Vierailija
2/12 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen korkeakoulutettu OTM, ja minulla saattaa olla asperger. Vahvat epäilyt psykologilta jo lukiossa, mutta en ikinä suostunut hankkimaan virallista diagnoosia, koska en sitä kaipaa enkä siitä hyödy. Yhden asian kuitenkin tiedän: ikinä en tätä eteenpäin siirrä. Tämä "pikkuvika" on nimitäin tiettävästi sitkeästi siirtynyt papaltani hänen kaikille lapsilleen, ja myös ainakin yhdellä serkullani sekä sisaruksellani on asperger. Sanoisin siis todella olevani tietyllä tapaa liian "vammainen" jälkikasvun tekoon, vaikka olenkin koulutettu ja taloudellinen tilanne olisi enemmän kuin sopiva vaikka kahdellekin lapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä. Jos kokee, ettei ole itse saanut kuin lusikalla eikä sen takia pysty itse kauhalla antamaan, niin saattaa olla ihan oikeassa.

Vierailija
4/12 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän yhden matalakoulutetun (amk) joka tuntee olevansa nero myös äitiydessä ja kaikessa muussakin. Tiedän että lapsi tulee traumatisoitumaan monin tavoin tämän naisen käsissä, mutta mitään en voi tehdä, koska naisen persoonallisuushäiriö ei haittaa hänen jokapäiväistä elämäänsä (muiden kyllä).

Vierailija
5/12 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahintahan on se, ettei ajattele vanhemmuuden vaativan mitään ja hankkii lapsia kyseisellä asenteella.

"Kyllä ne koulussa oppii kaiken tarpeellisen."

"Ai nälkä, kyllähän koulussa saa ruokaa."

Vierailija
6/12 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on se syy että vain tyhmät lisääntyy..

Niillä ei oo mitään pidätin pulttia...

Vierailija
7/12 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys on ainut asia maailmassa johon ei koulutusta tarvita...

Vierailija
8/12 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa aika moni tarvitsisi koulutusta äitiyteen.

Vierailija
9/12 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Äitiys ja isyys vaatii paljon enemmän kuin pelkän koulutuksen. Melkein kaikkihan voivat koulutuksia hankkia, mutta kaikista ei ole siihen vaativaan tehtävään mitä äitiys ja isyys on.

Vierailija
10/12 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu ihminen ymmärtää olla siirtämättä tilannetta eteenpäin.

Pidän surullisena sitä, että periytyviä fyysisiä tai psyykkisiä sairauksia sairastavat saavat lapsia. 

Miksi ihmeessä joku haluaa vaarantaa oman lapsensa tulevaisuuden?

Vierailija
11/12 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän surullisena sitä, että periytyviä fyysisiä tai psyykkisiä sairauksia sairastavat saavat lapsia. 

Olen täysin samaa mieltä! Varsinkin persoonallisuushäiriöitä pitäisi neuvolapsykologin testailla jo  raskausvaiheessa.

Vierailija
12/12 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä! Varsinkin persoonallisuushäiriöitä pitäisi neuvolapsykologin testailla jo  raskausvaiheessa.

Miksi vasta raskausvaiheessa? Eikö silloin ole jo myöhäistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä