Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

harkitsen leikkauttavani yläluomeni ensi vuonna täyttäessäni 50v.

Vierailija
09.03.2018 |

Mulla ollut jo teinistä saakka raskaat luomet. Nykyään olen aina todella väsyneen näköinen mielestäni roikkuluomineni.
Eivät kuitenkaan luultavasti roiku niin pahasti, että kunnallisella korjaisivat, joten pakko siinä tapauksessa tehdä se yksityisellä.
Osaako täällä kukaan suositella klinikkaa, missä toimenpide kannattaisi tehdä? Uskaltaisiko käydä leikkauksessa Tallinnassa, siellä sen luultavasti saisi puoleen hintaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosi suomalaista työtä. Vaikka se on kalliimpaa niin se on myös turvallisempaa.

Vierailija
2/15 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnassa kävin vuonna 2003 - piti mennä jo 3-kymppisenä, mutta meni muutaman vuoden yli. Maksoi tuolloin 500e.

Mene sitten talviaikaan, niin ei tarvitse suojata auringolta leikkausjälkeä.

Aamulla laivalla Tallinnaan, sairaalaan, rauhoittavat, lääkärin tutkii ja suunnittelee leikkauksen, leikkaus, lepoa ja laivalla takaisin samana iltana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollut jo teinistä saakka raskaat luomet. Nykyään olen aina todella väsyneen näköinen mielestäni roikkuluomineni.

Eivät kuitenkaan luultavasti roiku niin pahasti, että kunnallisella korjaisivat, joten pakko siinä tapauksessa tehdä se yksityisellä.

Osaako täällä kukaan suositella klinikkaa, missä toimenpide kannattaisi tehdä? Uskaltaisiko käydä leikkauksessa Tallinnassa, siellä sen luultavasti saisi puoleen hintaan.

En lähtisi Tallinnaan.

Mä leikkautin ihan Suomessa, maksoi noin 1000€. 

Leikkauksen jälkeen illalla ajoin kotiin 150km mikä ei ehkä ollut ihan viisasta. Teippien ja turvotuksen takia jouduin ajamaan pää takakenossa-> kipeät niskat 

Vierailija
4/15 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettei kunnallisessa korjata? Työkaveri 50v kävi yksityisellä silmälääkärillä, mittasivat ja pääsee keskussairaalaan leikkaukseen. Otsa ja luomet pitää rentouttaa ja jos putoaa lähelle iiristä, niin jonoon pääsee. Kannattaa katsoa ettei ripset nosta luomea, niitä vähän taivuttelet alas.

Vierailija
5/15 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosisin nimenomaa Tallinnaa, leikkaavat kirurgit ovat ihan huippuluokkaa sielä. Menisin siis tason, en hinnan takia sinne.

Pari tuttua on leikattu Tallinnassa ja itsekin sinne suuntaan kun tilanne on "pidemmällä".

Vierailija
6/15 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma ettei kunnallisessa korjata? Työkaveri 50v kävi yksityisellä silmälääkärillä, mittasivat ja pääsee keskussairaalaan leikkaukseen. Otsa ja luomet pitää rentouttaa ja jos putoaa lähelle iiristä, niin jonoon pääsee. Kannattaa katsoa ettei ripset nosta luomea, niitä vähän taivuttelet alas.

Se on muuten tosi vaikeaa olla otsa ja silmäluomet rentoina kun on vuosikausia kohottanut niitä molempia. Mä en ihan täysin pystynyt siihen plastiikkakirurgin konsultaatiossa ennen leikkausta.

Yksityisen kirurgin operoimista luomista on myös mahdollista hakea Kelan korvausta jälkikäteen mutta kriteerit on todella tiukat.

Vierailija
7/15 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosi suomalaista työtä. Vaikka se on kalliimpaa niin se on myös turvallisempaa.

Tuttava kävi Tallinnassa leikkauksessa ja siinä meinasi käydä tosi huonosti. Hänellä leikattiin kyllä alaluomet, mutta kuitenkin. Lopputuloksen sai kelvolliseksi pitkien ja hankalien hoitojen jälkeen. Tämä tapahtui Jylhän klinikan kautta.

Vierailija
8/15 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä tuo pitäisi saada leikattua kunnallisessa? Kosmeettinen haitta vaan. Samaan aikaan psykiatrisista sairaaloista vähennetään potilaspaikkoja ja ihmiset tekevät itsemurhia...

Vierailija
9/15 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkautin Turussa yksityisellä, maksoi n. 1000 euroa. Sen tonnin löin kokonaisuudessaan visalle ja sieltä sen sitten makselin pikkuhiljaa pois. Nou problem.

Sairaslomaa tuli 2 viikkoa ja siinä ajassa parani kyllä ihan hyvin. Alussa pitää pysytellä sisätiloissa ja hoitaa haavoja ja varoa niitä, mutta muuten ei mitään ongelmaa.

Kyllä itse luottaisin suomalaisiin, ihan jatkonkin kannalta. Jos nyt et ole kovin pienipalkkainen ja tiukilla jo muiden lainojen maksuissa, niin ei kait työssäkäyvälle 50 vuotiaalle pitäisi tonni olla mikään ylivoimainen ponnistus. (Minä olen  esim. tehnyt kuukauden etelänmatkan pelkästään visalla ja kyllä se ennen seuraavaa reissua on aina tullut maksetuksi....)

Vierailija
10/15 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä tuo pitäisi saada leikattua kunnallisessa? Kosmeettinen haitta vaan. Samaan aikaan psykiatrisista sairaaloista vähennetään potilaspaikkoja ja ihmiset tekevät itsemurhia...

Pahasti roikkuvat yläluomet eivät ole pelkästään kosmeettinen haitta vaan vaikuttaa näkökykyyn, otsan kohottelusta saa päänsärkyä jne. Toki kriteerit kunnalliseen pääsyyn ovat tiukat.

leikataanhan kunnallisella puolella myös liian isoja rintoja, samalla logiikalla sekin on vain kosmeettista.

Vierailija
11/15 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkautin Turussa yksityisellä, maksoi n. 1000 euroa. Sen tonnin löin kokonaisuudessaan visalle ja sieltä sen sitten makselin pikkuhiljaa pois. Nou problem.

Sairaslomaa tuli 2 viikkoa ja siinä ajassa parani kyllä ihan hyvin. Alussa pitää pysytellä sisätiloissa ja hoitaa haavoja ja varoa niitä, mutta muuten ei mitään ongelmaa.

Kyllä itse luottaisin suomalaisiin, ihan jatkonkin kannalta. Jos nyt et ole kovin pienipalkkainen ja tiukilla jo muiden lainojen maksuissa, niin ei kait työssäkäyvälle 50 vuotiaalle pitäisi tonni olla mikään ylivoimainen ponnistus. (Minä olen  esim. tehnyt kuukauden etelänmatkan pelkästään visalla ja kyllä se ennen seuraavaa reissua on aina tullut maksetuksi....)

tuo sairausloma taitaa kuitenkin olla tuossa tapauksessa palkatonta?

Vierailija
12/15 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin äitini sai leikkauksen kunnallisella, kun alkoi haitata jo näkemistä. Käy ensin siellä arviossa.

Minä olen ikäni kärsinyt valtavista silmäpusseista. Olen ajatellut leikkauttaa ne....

Vierailija
13/15 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttava kävi Tallinnassa leikkauksessa ja siinä meinasi käydä tosi huonosti. Hänellä leikattiin kyllä alaluomet, mutta kuitenkin. Lopputuloksen sai kelvolliseksi pitkien ja hankalien hoitojen jälkeen. Tämä tapahtui Jylhän klinikan kautta.

Ihan normaalia. Ei voi kun ihmetellä ihmisten tyhmyyttä.

Vierailija
14/15 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käyny pari sukulaista ns. lärppäleikkauksessa ja alussa on hurrrjan näköstä mut jälkitulos on hyvä. mee suomalaiselle, siit saa jonku pikku kelakorvauksen, muute omavastuu. Suosittelen menee mutta en todellaka muualle ku kotimaahan.

t. tytär ja nuori

Vierailija
15/15 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käyny pari sukulaista ns. lärppäleikkauksessa ja alussa on hurrrjan näköstä mut jälkitulos on hyvä. mee suomalaiselle, siit saa jonku pikku kelakorvauksen, muute omavastuu. Suosittelen menee mutta en todellaka muualle ku kotimaahan.

t. tytär ja nuori

Kelakorvauksen saa vain jos silmäluomien riippuvuus saavuttaa Kelan määrittämät kriteerit 

http://www.kela.fi/ylaluomileikkaukset1

Iho peittää näkökenttää tulemalla alle 2 mm:n päähän mustuaisaukon keskikohdasta. Tätä mitatessa tulee potilaan otsa aina muistaa rentouttaa, sillä nähdäkseen paremmin potilaat nostavat usein voimakkaastikin otsallaan ja tällöin mitasta tulee virheellisen suuri.

Lisäksi tuo Kelan korvaus on mitättömän pieni, mitä tarkoitat omavastuulla? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä