Mikä teillä auttoi konkreettisesti 2,5 v. taaperon kakan panttaukseen?
Siis kysymys teille, joiden lapsille kyseinen ongelma on ollut. Olen itse aivan neuvoton!
Kommentit (4)
jos vahingossa jää vaikka 2päivää ottamatta, vaivaa näkyy heti ja seuraava kakka taas kovaa ja tuleekin vasta useamman päivän jälkeen...
mitenkään kakkaamiseen. Lämpimässä vedessä on vaikea pidättää. Meidän vastusteleva neiti, joka siis panttasi ihan paniikissa kun huomasi että kova kakka sattuu, joutui kyllä luovuttamaan. Ja huomasi itse, miten ihana helpotus oli sen jälkeen.
Ensinnäkin, syökää keittoja joissa on paljon kasviksia, jos suinkin menee alas. Ostakaa kaupasta vauvojen hedelmäsoseita, niistä saa kuitua. Päärynä on hyvä hedelmistä. Laittakaa puuroon aina lusikallinen ruokaöljyä sekaan. Yleensäkin, paljon nestettä ja kuituja, ei sokerisia keksejä esim. joista ei tule paljon massaa suoleen.
Viimeisenä keinona (lääkärin hyväksymä) laitoimme pehmeällä kumisella ruiskulla lämmintä vettä jossa oli vauvaöljyä seassa lapsen pyllyyn, siis peräsuoleen. Sitten kakka tuli eikä edes sattunut. Lapsi pyysikin joskus että: " Laita vettä."
Kaikenlaiset pottailut varmaan kannattaa unohtaa, kunhan kakka vain tulee jonnekin. Itse kannattaa yrittää pysyä " rauhallisena" eikä turhaan hätäillä, josko se kakka jo tänään tulisi...
Kyllä se ohi menee, koittakaa taistella!
Lapsi jo vähän oppi potallekin, sitten tuli ongelmat. On paniikissa, puristaa jalkoja yhteen ja sopertaa että ei kakata, ei kakata ja kakka selvästi tulossa. Ja tuleekin, housuihin, vaippaan ihan mihin vaan mutta ei potalle. Joskus vien täysin jäykäksi vetäytyneen lapseni vessaan kun hän itkee ja huutaa. Halaan häntä ja hyssyttelen, että ei olisi niin paniikissa. Näin olen saanut pari kertaa todella ison ja päiviä pantatun kakan tulemaan.
Eikä vatsa ole yleensä edes kovalla, mutta päivien panttaamisesta tulee myös ummetusta. Hirveä tilanne.
Onko kenelläkään tähän apua, ap:lla tuntuu olevan sama ongelma joten neuvoista olemme varmasti molemmat todella kiitollisia.