Yksinelävät/sinkut! Mitä syötte?
Laitatteko paljon ruokaa itse? Syöttekö samaa ruokaa monta päivää? Laittakaapa tyypilliset viikon ruokanne? (työssäkäyvät ja työttömät erikseen, koska työttömät todennäköisesti kokkaavat enemmän ja pitkän kaavan mukaan, niin mainitaa käyttekö töissä vai ette)
Kommentit (31)
Olen työtön ja syön ihan päin hanuria. Nuudeleita ja kananmunia, pakasteita (pyttipannua, kalapuikkoja...), jos oikein extraksi haluan heittäytyä niin saatan pyöritellä pannulla wokkivihannekset ja halvimmat broiskut. Ketsuppia ja raejuustoa menee vähän kaiken kanssa. Esim. Uncle Ben's -keitinpussiriisinkin joukkoon sekoitan ketsuppia. Salaattina toimii kurkku ja tomaatti, ja jos teen ihan ns. ruokasalaatin niin sitten nuo edellämainitut + chilitonnikala ja esim. salaattijuustokuutiot tai se raejuusto.
Mutta hyvää (= maistuvaa) kaikki syömäni ruoka silti mielestäni on.
Töissä käyn ja töihin ostan aina kaupasta einesaterian evääksi. Kotona en jaksa kokata, arkipäivät syön pari leipää höysteineen viilin, kahvin ja pullan kera. Lauantaina saatan lämmittää jotain helppoa uunissa tai kattilassa/pannulla ja sunnuntaisin ollut tapana käydä vanhemmilla syömässä.
Kokkaan kerralla ison suurperheen satsin kerralla, että riittää moneksi päiväksi ja ei tarvitse joka päivä kokata /käydä kaupassa. Mua ei haittaa syödä samaa ruokaa useana päivänä viikossa ja jos alkaa kyllästyttää, voi osan pakastaa myöhempää käyttöä varten.
Leipävinkkiä noudatan myös, eli osa pakkaseen ja tarpeen mukaan aina muutama viipale sulamaan.
Opiskelen ja päivät on vaihtelevan pituisia. Välillä on aikaa kokkailla enemmän ja välillä vähemmän.
Käyn iltaisin aivan sikapaljon ravintoloissa syömässä, varmasti viitenä iltana viikossa. Ei huvita kokata vain yhdelle hengelle :-(
En ole enää työelämässä. Laitan joka päivä lämpimän aterian. Koska yhden annoksen laittaminen tuntuu turhauttavalta, teen 2-4 annosta kerrallaan. En syö välttämättä samaa neljä päivää peräkkäin, vaan vuorottelen jonkun muun ruuan kanssa. Tavallisia ruokiani ovat erilaiset keitot, laatikkoruuat, perunat / muussi ja erilaiset kastikkeet, puurot jne. Ja tietysti aina jotain tuoretta kasvista ja vihannesta. Ulkona en juurikaan käy syömässä, mitä nyt reissussa ollessa.
Vierailija kirjoitti:
Kokkaan kerralla ison suurperheen satsin kerralla, että riittää moneksi päiväksi ja ei tarvitse joka päivä kokata /käydä kaupassa. Mua ei haittaa syödä samaa ruokaa useana päivänä viikossa ja jos alkaa kyllästyttää, voi osan pakastaa myöhempää käyttöä varten.
Leipävinkkiä noudatan myös, eli osa pakkaseen ja tarpeen mukaan aina muutama viipale sulamaan.
Opiskelen ja päivät on vaihtelevan pituisia. Välillä on aikaa kokkailla enemmän ja välillä vähemmän.
Tykkään etenkin viikonloppuna tehdä ruoan pitkän kaavan mukaan, esim. kasvispihvejä, joihin pitää kuoria ja raastaa ja pilkkoa vaikka mitä. Kun tekee kerralla ison annoksen, niin riittää yhdelle pitkäksi aikaa.
Joskus oon koulupäivän jälkeen viitsinyt jopa tehdä hernekeiton alusta loppuun yön yli liotetuista ja kuivatuista herneistä. Meni aika pitkälle iltaan, ennen kuin keitto oli valmista. Enää en varmaan nälkäisenä näkisi niin suurta vaivaa :D
Toisaalta sinkkuna on kiva, kun ei ole vieressä kukaan mankumassa ruokaa. Saa syödä just niin myöhään, kuin huvittaa :D
- Neljän viljan puuroa mustikoilla joskus aamulla. Useimmiten maitokahvia ja banaani ja ehkä croisantti.
- Lounaaksi eväsleipä tai pikku salaatti (teen kotona) ja karjalanpiirakka. Latte.
- Illalla tortellineja sienikastikkeella tai sienimunakasta tai salaattia (joskus ostan valmiin kotimatkalla). Leipäjuustoa, hedelmiä, karjalan- tai perunapiirakoita, kirsikkatomaatteja. Olen iltasyöppö.
Suklaata sopivissa väleissä. Smoothieta surraan piimästä ja pakastimen marjoista.
- Viikonloppuisin pastaa, kanaa, poroa, sienikastiketta, nachoja & chili con carnea, tomaattikeittoa, pinaattikeittoa, maa-artisokkakeittoa.
Maanantaina yleensä syön viikonlopun jämät.
Silloin kun laitan ruokaa - laitan sitä pieteetillä. Välillä sorrun eineksiin, varsinkin työlounas tahtoo olla niitä.
Tänään tein töiden jälkeen välipalaksi juustomunakasta. Päivälliseksi pyöräytin sangen kermaisen parsakeiton aavistuksella kanaa ja juustoiset yrtti-oliiviöljyleivät uunissa tipalla balsamicoa.
Laitan ruuan itse pääsääntöisesti, silloin tällöin tulee ostettua pakastepizza kun tekee mieli herkutella. Teen yleensä 2-4 päivän ruuan kerralla. Paitsi kasvissosekeittoa teen ison kattilallisen ja pakastan osan annoksina. Työpäivän jälkeen teen yleensä jotain mahdollisimman nopeaa, useimmiten fiiliksen ja jääkaapin sisällön mukaan wokattuja kasviksia ja niiden lisäksi nuudeleita, riisiä tai pastaa. Viikonloppuisin käytän enemmän aikaa ja teen esim. uunikalaa, lasagnea, laatikkoruokia, sellaisia enemmän aikaa vaativia.
Vierailija kirjoitti:
Käyn iltaisin aivan sikapaljon ravintoloissa syömässä, varmasti viitenä iltana viikossa. Ei huvita kokata vain yhdelle hengelle :-(
Ihan ok. Kukin tyylillään.
Tälläinen on tämän työttömän ruokavalio. Syön nuudeleita, makaronia, hetnekeittoa, kasvissosekeittoa, sipulikeittoa, kanakeittoa, tomaattikeittoa, kasvis wokkia, kanataco salaattia, kananmunia, porkkanoita, leipää, mysliä ja puuroa. Kaikki hokevat että minun pitäiso syödä enemmän lihaa, mutta lihasta tulee niin hirveän huono olo etten pysty syömään sitä.
En arkena tee ruokaa, mutta viikonloppuisin lapseni käy luonani, ja silloin teen kunnolla ruokaa, ja niitä jämiä sitten syön viikolla ollessani yksin.
Aamupalaksi neljänviljan puuroa ja mustikoita/munakasta/jugurttia ja mysliä.
Ruuaksi viikonlopun tähteitä :) lisänä kuitenkin salaattia.
Illalla keitän teetä ja syön pari voileipää.
Olen työtön.
Kokkaan vaihtelevasti, joskus melkein joka päivä ja joskus vaan pari kertaa viikossa. Tykkään syödä esim. suolaisia piirakoita, salaatteja, pastaa ja wokkeja. Useimmiten satseista riittää 2 ateriaan, mutta joskus vaan yhteen ja joskus sitten pakastan "ylimääräiset" koska en muutamaa poikkeusruokaa (esim. ne suolaiset piirakat) lukuunottamatta halua syödä samaa ruokaa useammin kuin 2 päivänä viikossa. Viikolla tulee tehtyä nopeita ruokia, viikonloppuisin niitä joihin menee enemmän aikaa. Kun kokkaaminen ei maistu, syön usein bageleitä ja leipiä, tortellineja, karjalanpiirakoita ja puuroja "pääruokana" ja paljon hedelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Tälläinen on tämän työttömän ruokavalio. Syön nuudeleita, makaronia, hetnekeittoa, kasvissosekeittoa, sipulikeittoa, kanakeittoa, tomaattikeittoa, kasvis wokkia, kanataco salaattia, kananmunia, porkkanoita, leipää, mysliä ja puuroa. Kaikki hokevat että minun pitäiso syödä enemmän lihaa, mutta lihasta tulee niin hirveän huono olo etten pysty syömään sitä.
Ei se oo mikään pakko. Ootko kokeillut kasvisperäisiä proteiinin lähteitä? Esim. pavut on halpoja ja monikäyttöisiä.
Oon laihdutuskuurilla, joten juon aamulla vain maitokahvia ja lounaalla sama juttu. Kotiin tullessa teen yleensä smoothien ja vähän myöhemmin illalla paistan pakastekasviksia sekä 1 kanafileen tai 100g naudanlihaa.
Teen välillä isoja kattilallisia ja pakastan loput kerta-annoksina. Joskus pakastan esim. jauhelihan pieninä 100 gramman annoksina ja teen niistä pikkukattilallisia ruokaa. Yleensä syön samaa ruokaa ainakin kaksi päivää.
Olen tullut vähän laiskaksi laittamaan ruokaa. Olen keittiöllä töissäkin ja joskus tympäisee aloittaa sama ruoanlaitto ja tiskaaminen heti kotona uudestaan. Olen niin väsynytkin, että en millään jaksaisi tehdä ruokaa. Yritän silti syödä terveellisesti. Arkena teen paljon keittoja ja nopeita kastikkeita. Joskus en tee viikkoon ruokaa, kun lämmitän vaan pakastimesta kerta-annoksia.
Pakastan myös leivät ja otan pari palaa kerrallaan sulamaan. Pakastan melkein kaikkea, koska tarvitsen kaikkea niin pieniä määriä. Esim. kookosmaitoa olen pakastanut jääpalamuotteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se oo mikään pakko. Ootko kokeillut kasvisperäisiä proteiinin lähteitä? Esim. pavut on halpoja ja monikäyttöisiä.
Olen, syön nyhtökauraa, mifu paloja, härkistä ja sirkkapihvejä. Sen takia sukulaiset valittavatkin minulle etten syö lihaa.
12
Vierailija kirjoitti:
Oon laihdutuskuurilla, joten juon aamulla vain maitokahvia ja lounaalla sama juttu. Kotiin tullessa teen yleensä smoothien ja vähän myöhemmin illalla paistan pakastekasviksia sekä 1 kanafileen tai 100g naudanlihaa.
Voin sanoo että sun laihutuskuuri ei tuu onnistumaan, sillä keho on jo mennyt säästöliekille.
Laitan ruokaa ja pakastan ylimääräiset sopivan kokoisina annoksina. Myös leivän siivut pakastan ja otan sieltä tarvittavan määrän kerrallaan.