RV 5+5, kipuja, auttakaa
Heippa, olen laskurin mukaan 5+5, raskausviikolla 6. Raskaustesti näyttää selkeää, mutta ei täysin vahvaa viivaa. Minulla on pahoinvointia ja rinnat ovat kipeät mutta alavatsassa tietyssä kohti kova pistävä kipu joka aaltoilee.
Onko normaalia? Sain lääkärin vasta keskiviikkona, neuvola ottaa vastaan vasta kahden viikon kuluttua.
Pelkään etten olekaan raskaana, vaan minulla on kohdun ulkoinen. Vuotoa ei ole.
Kommentit (8)
AP:
Kipu on repivää mutta lakkaa ajoittain. Ei kuukautiskipumaista.
Minulla oli noilla viikoilla ihan kamalia alavatsakipuja, ei muita oireita. Nyt rv 38 ja samanlaista, aina joillain viikoilla oli ja sitten taas ei.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…
Kohdunulkoisesta raskaudesta.
Oikealla vai vasemmalla? Oikealla voi olla umpisuolikin. Oletko tarkistanut kuumeen?
Jos saat myös hartiapistoksen kertoo se siitä että kohdunulkoinen vuotaa verta vatsaonteloon ja sitten on kiire päivystykseen! Vaarallinen. Myöhemmässä raskaudessa voi tulla juilimisia kun kohtu venyy mutta ne ovat vain ohimeneviä ja satunnaisia.
terve.fi alkuraskaudesta oli tämä: Raskaus ja verenvuoto: Alkuraskaudessa voi esiintyä niukkaa veristä vuotoa. Lääkäriin otetaan päivystyksellisesti yhteys, jos vuoto on runsasta (runsaampaa kuin kuukautisvuoto) tai esiintyy kovia alavatsakipuja. Verivuoto voi olla viatonta tai merkki keskenmenosta.
Kohdunulkoinen ei välttämättä vuoda kohtuun jos repeää vaan voi juuri vuotaakin vatsan sisään.
Kohdunulkoinen on toki mahdollinen.