Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä työntekijä saa vastineeksi siitä kun joustaa työpaikalle?

Vierailija
08.03.2018 |

Olen ollut neljässä firmassa jossa oli työaikapankki eikä yhdessäkään saanut olla poissa omalla ilmoituksella. Kaikissa paikoissa käytännössä jokaisella oli ne +40 tuntia ja silti tehtiin lisää ylityötä. Rahakorvausta oli aivan turha pyytää.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tehdä töitä ":D"

Hitto ite oon tehny nyt tässä kevätkaudella pitkiä päiviä ihan lennosta, eikä niiden hyödyt näy missään. Palkkaa en ole vieläkään niistä saanut, mutta lisää tunteja tulisi koko ajan tehtäväksi. 

Vierailija
22/30 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä it-"guru" vastaa..

Vastaus on: lisää joustovaatimuksia, lisää työkuormaa. Myös vähän selkääntaputuksia, että olet hyvä tyyppi ja työntekijä. Mutta ei vapaata, ei rahaa, ei mitään oikeasti merkittävää. Sen sijaan kun huomaavat että osaat ja joustat, niin minnehän ne kaikki kiireiset työt kaadetaan joihin kellään ei ole aikaa: sinulle tietenkin! 

Itse olen huomannut viime vuosina että "guruus" on varsinainen ansa. Paljon parempi olisi olla keskitasoinen, ei kovin joustava henkilö. Itse olen ajanut itseni kunnianhimoissani tähän ansaan, jossa minun odotetaan aina ratkaisevan kaikki vaikeimmat ongelmat, pelastavan projektit jotka ei edisty, tekevän vaikka yöt projektien loppuvaiheissa että hommat valmistuu... Ei tunnu enää hyvältä edes se kun kaikki sitten kehuvat, koska tiedän että se on vain nuoleskelua että minut saataisiin jatkamaan ilmaiseksi uhrautumista.

Niin ja "gurun" tekemästä työstä kerää pahimmassa tapauksessa mitään tietämätön projektipäällkkö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään mitään. Kokemusta on. Pelkkää hyväksikäyttöä.

Vierailija
24/30 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duunipaikalla notkuttu aika ei edelleenkään ole tehokkuuden mittari paitsi kokoonpanolinjoilla ja vastaavilla. Työntekoa ei mitata tunneilla vaan sillä mitä on saatu aikaan. Ne hommat pitää tehdä jotka on allokoitu ja jos siihen menee liian paljon aikaa niin on hyvä miettiä omaa tehokkuuttaan ja sitä paljonko aikaa menee muihin asioihin.

Niin, ei se duunipaikoilla notkuttu aika merkittävää olekaan. Koska useimmat tekevät ylityönsä ihan kotona. 

Ainakin täällä it-alalla on todella ovelasti rakennettu sellainen henkinen ilmapiiri, jossa lähes jokainen kokee itsensä osaamattomaksi ja riittämättömäksi, ja näin ilman mitään suoraa painostustakaan suostuu tekemään töitä ilmaiseksi kotona todella paljon. "Jos olisi hyvä, minun ei tarvitsisi, muttta kun olen tyhmä ja hidas, on pakko..." Minäkin ajattelin ennen näin, uskoin oikeasti olevani vain lahjaton yksittäistapaus, mutta mitä enemmän juttelin oikeasti hyvinä pitämieni ihmisten kanssa, niin järkytyin että HEKIN ajattelivat niin, että eivät opi tarpeeksi nopeasti, eivät pärjää, elleivät tee vapaa-aikana, lomilla jne töitä.

Vierailija
25/30 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä it-"guru" vastaa..

Vastaus on: lisää joustovaatimuksia, lisää työkuormaa. Myös vähän selkääntaputuksia, että olet hyvä tyyppi ja työntekijä. Mutta ei vapaata, ei rahaa, ei mitään oikeasti merkittävää. Sen sijaan kun huomaavat että osaat ja joustat, niin minnehän ne kaikki kiireiset työt kaadetaan joihin kellään ei ole aikaa: sinulle tietenkin! 

Itse olen huomannut viime vuosina että "guruus" on varsinainen ansa. Paljon parempi olisi olla keskitasoinen, ei kovin joustava henkilö. Itse olen ajanut itseni kunnianhimoissani tähän ansaan, jossa minun odotetaan aina ratkaisevan kaikki vaikeimmat ongelmat, pelastavan projektit jotka ei edisty, tekevän vaikka yöt projektien loppuvaiheissa että hommat valmistuu... Ei tunnu enää hyvältä edes se kun kaikki sitten kehuvat, koska tiedän että se on vain nuoleskelua että minut saataisiin jatkamaan ilmaiseksi uhrautumista.

Niin ja "gurun" tekemästä työstä kerää hillot ja kunnian pahimmassa tapauksessa mitään tietämätön projektipäällkkö.

Vierailija
26/30 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahan mielen

Vierailija
27/30 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä päinvastainen kokemus kaupan alalta. Jos esim. hälytettiin vapaalta sunnuntaivuoroon äkisti, sain esim. 300euroa pimeänä. Vuoden lopussa sain bonuksen suoraan käteen ja kun puhelimeni hajosi, osti työnantaja yllätykseksi uuden. Tämä tietysti erittäin, erittäin harvinainen tapaus.

Ja varmaan olet ensimmäisenä tuomitsemassa "rötösherroja", jotka harrastavat verosuunnittelua eiks jeh?

Vierailija
28/30 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Duunipaikalla notkuttu aika ei edelleenkään ole tehokkuuden mittari paitsi kokoonpanolinjoilla ja vastaavilla. Työntekoa ei mitata tunneilla vaan sillä mitä on saatu aikaan. Ne hommat pitää tehdä jotka on allokoitu ja jos siihen menee liian paljon aikaa niin on hyvä miettiä omaa tehokkuuttaan ja sitä paljonko aikaa menee muihin asioihin.

Niin, ei se duunipaikoilla notkuttu aika merkittävää olekaan. Koska useimmat tekevät ylityönsä ihan kotona. 

Ainakin täällä it-alalla on todella ovelasti rakennettu sellainen henkinen ilmapiiri, jossa lähes jokainen kokee itsensä osaamattomaksi ja riittämättömäksi, ja näin ilman mitään suoraa painostustakaan suostuu tekemään töitä ilmaiseksi kotona todella paljon. "Jos olisi hyvä, minun ei tarvitsisi, muttta kun olen tyhmä ja hidas, on pakko..." Minäkin ajattelin ennen näin, uskoin oikeasti olevani vain lahjaton yksittäistapaus, mutta mitä enemmän juttelin oikeasti hyvinä pitämieni ihmisten kanssa, niin järkytyin että HEKIN ajattelivat niin, että eivät opi tarpeeksi nopeasti, eivät pärjää, elleivät tee vapaa-aikana, lomilla jne töitä.

Minäkin olen IT-alalla ja koen itseni hyvin osaavaksi ja riittäväksi. Teen hemmetisti hommia silloin kun niitä on mutta välillä taas on rauhallisempaa jolloin en todellakaan notku koneella ja laske tunteja koska voin lähteä tekemään jotain muuta. Minulla ei edes ole nk. toimistoa vaan olen joko asiakkaalla tai kotona. Kun olen asiakkaalla teen mitä täytyy että projektit menevät eteenpäin ja monesti se tarkoittaa pitkiä päiviä. Sitten kun olen kotona niin teen sen mitä pitää ja monesti on aika rauhallista.

En tee ilmaisia töitä vaan tämä on kaikki otettu huomioon palkkaa neuvoteltaessa.

Vierailija
29/30 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tuntuu, että työnantajat ajattelevat kuinka työntekijöiden (varsinkin osa-aikaisten) pitäisi olla vain iloisia siitä, että heille tarjoutuu mahdollisuus tehdä lisätöitä kun kysellään vapaalla töihin tai pidentämään työvuoroa. Että mitä sitä joustavaa työntekijää kiittelemään, senhän kuuluisi vain olla tyytyväinen lisätienesteistä.

Vierailija
30/30 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pomo järjestää yleensä jotain. Kesäjuhlat suokissa ja tollasta. Ollaan käyty laivalla. Useasti se  tuo leivoksia leipomosta kahvipöytään. Maksaa kuntosalilla käymisen ja uimisen. Meitä on 21 työntekijää ja kaikilla on kuntosali ja uimakortti vuosaaren uimahalliin. Jouluna saadaan aina tuplapalkka. Joulukuu on kyllä se paras kuukausi, kun tulee veronpalautukset ja tuplapalkka. Joulun vietto alkaa 21.12 aina  sitten takaisin töihin tapanin jälkeen heti. Mutta ei meillä ole poissaoloja oikeastaan ollenkaan. Hyvä pieni firma missä kaikilla on hyvä olla. Silloin kun menin työhaastatteluun, niin se sano että työntekijän hyvinvointi on tässä firmassa ykkösasia. Väsynyt ja huonovointinen ihminen ei tuo rahaa yritykselle vaan se leikkaa kuluja..